• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Knep denna idag från @RobinBanks

Sjukt kul klocka för pengen och riktigt bra finish!
1000006779.jpg
1000006782.jpg

Den är inte direkt svårfotad...

1000007042.jpg
Men hur är det med visarna, är det så att de försvinner emellanåt i o m att de helt saknar borstning, vinklar, speglingar och allt? De är ju bara helt platta och stansade som det ser ut?
Jag tycker klockan är cool, men visarna ser ju rent billiga ut. Hur upplever du dem irl?

Men hur är det med visarna, är det så att de försvinner emellanåt i o m att de helt saknar borstning, vinklar, speglingar och allt? De är ju bara helt platta och stansade som det ser ut?
Jag tycker klockan är cool, men visarna ser ju rent billiga ut. Hur upplever du dem irl?
Matchar index. Tycker de är lyckade. Man är ju lite trött på standardvisare.

Som @Aurum nämner så matchar de index och 12 mycket bra. De pendlar mellan silver och högblanka till att bli mörkgrå och matta. Väldigt mycket liv i klockan på så sätt. Antireflexen på glaset gör ju att tavlan upplevs som blå samtidigt som den ibland kan bli mattsvart. Sjukt kul klocka för pengen och riktigt bra finish.

Hej alla Bulgari vänner och klockfantaster!

Jag behöver er hjälp!! 🙏🙏
Jag har köpt en Bulgari Bulgari ( BB ) 42mm.
I vanliga fall brukar jag byta armband och länkar själv. Men här blir jag helt nollställd!

Är det någon som vet hur man lossar länken från klockan????
Vet ni hur många mm det är i bredd för läderband??
Vet ni var jag kan få tag i en länkbit i detta mått?? Det behöver inte vara original då det kostar 1500kr/bit.

Jag tar alla tips jag kan få, och ser fram emot era svar! 1744469565921.png 1744469613607.png 1744469692687.png 🙏😅

Här kommer några bilder:

1744469565921.png
1744469613607.png
1744469692687.png

Var funderat lite på låset på min ch35. Tycker det ser lite märkligt ut, hur ser era lås ut? Känns lite som att det har blivit böjt/justerat för att passa en mindre handled?

1000007390.jpg
1000007391.jpg
1000007392.jpg
1000007394.jpg
Man böjer ju dem för att passa handleden, Brukar böja dem närmare gångjärnet. För att justera hur bra det låser får man justera dem mot varandra. Böjer man ovandelen mer låser det hårdare om jag inte minns fel. Brukar vara så.

Denna en av mina mer extrema.
IMG_4010.jpeg
IMG_4008.jpeg
IMG_4013.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp