Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enjoy!
Med din erfarenhet, syn på 38 vs 35 mm?LCV38S
![]()
![]()
35mm vs 38mm
![]()
Gillar den om man har lite större handleder som mig själv. Blir något trevligare proportioner som helhet på LCV35S dock.Med din erfarenhet, syn på 38 vs 35 mm?
Men hur är det med visarna, är det så att de försvinner emellanåt i o m att de helt saknar borstning, vinklar, speglingar och allt? De är ju bara helt platta och stansade som det ser ut?Den är inte direkt svårfotad...
![]()
Matchar index. Tycker de är lyckade. Man är ju lite trött på standardvisare.Men hur är det med visarna, är det så att de försvinner emellanåt i o m att de helt saknar borstning, vinklar, speglingar och allt? De är ju bara helt platta och stansade som det ser ut?
Jag tycker klockan är cool, men visarna ser ju rent billiga ut. Hur upplever du dem irl?
Som @Aurum nämner så matchar de index och 12 mycket bra. De pendlar mellan silver och högblanka till att bli mörkgrå och matta. Väldigt mycket liv i klockan på så sätt. Antireflexen på glaset gör ju att tavlan upplevs som blå samtidigt som den ibland kan bli mattsvart. Sjukt kul klocka för pengen och riktigt bra finish.Men hur är det med visarna, är det så att de försvinner emellanåt i o m att de helt saknar borstning, vinklar, speglingar och allt? De är ju bara helt platta och stansade som det ser ut?
Jag tycker klockan är cool, men visarna ser ju rent billiga ut. Hur upplever du dem irl?
En vit Bulgari ut och en vit Bulgari inBlev en vit istället för svart efter en mycket trevlig affär med @LANGEN
Kul att få komma in på riktigt i denna tråden lagom till sommaren
![]()
Cool! Knep du den som låg här på KS?En vit Bulgari ut och en vit Bulgari in![]()
![]()
Grymt, en rejäl pjäs!
Haha jaa, oväntat bra på läder också. Ska slänga på länken ikväll och tänkte beställa ett svart gummi också för att känna efter och vänja mig. Men 38an hade nog varit vassare! Men det är en sjukt häftig klocka i boett och finishGrymt, en rejäl pjäs!![]()
ja det ser lite böjt ut, har för mig att man kan göra det om låset börjar bli dåligt för att spänna liteVar funderat lite på låset på min ch35. Tycker det ser lite märkligt ut, hur ser era lås ut? Känns lite som att det har blivit böjt/justerat för att passa en mindre handled?
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det där spännet har böjts till.Var funderat lite på låset på min ch35. Tycker det ser lite märkligt ut, hur ser era lås ut? Känns lite som att det har blivit böjt/justerat för att passa en mindre handled?
![]()
![]()
![]()
![]()
Man böjer ju dem för att passa handleden, Brukar böja dem närmare gångjärnet. För att justera hur bra det låser får man justera dem mot varandra. Böjer man ovandelen mer låser det hårdare om jag inte minns fel. Brukar vara så.Var funderat lite på låset på min ch35. Tycker det ser lite märkligt ut, hur ser era lås ut? Känns lite som att det har blivit böjt/justerat för att passa en mindre handled?
![]()
![]()
![]()
![]()