• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Rille

Rolex
Efter en vecka hos Cartier för att fixa månfasen som inte rörde sig efter service fick man lite godis som plåster på såren :)

14B80865-56D9-4179-A528-F49892F67B58.jpeg
5C95C39C-24E0-4D07-8DB7-D03FBB39462F.jpeg
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Tar gärna emot tips på urmakare man kan lämna in en santos till. Helst göteborgs trakten, men kan skickas också.
Har dålig erfarenhet av att man inte är så försiktig med skruvarna
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
För ett par veckor sedan mailade jag Cartier i Sthlm för att kolla pris på service av min carrée. 5180kr exkl. delar, oavsett om den poleras eller ej. Lite saftigt kan jag kanske tycka, iaf lite segt att det inte blir ett avdrag om man avstår polering. Hade vi inte någon här som kommit hyfsat lindrigt undan genom att skicka ner till Cartier i Amsterdam? Vad det du @Aurum ? Vad landade det på, var det runt 5-6k där med?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För ett par veckor sedan mailade jag Cartier i Sthlm för att kolla pris på service av min carrée. 5180kr exkl. delar, oavsett om den poleras eller ej. Lite saftigt kan jag kanske tycka, iaf lite segt att det inte blir ett avdrag om man avstår polering. Hade vi inte någon här som kommit hyfsat lindrigt undan genom att skicka ner till Cartier i Amsterdam? Vad det du @Aurum ? Vad landade det på, var det runt 5-6k där med?
Låter billigare än nymans/rob? Har iofs int så bra koll. Tror fabriksservice har blivit dyrare. Min hamnade då i högsta standardprisklass pga helguld och automat, betalade typ 5000 med visare tror jag.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har ett par av deras band i grain läder. Helt ok framförallt är banden i kortare längd perfekt för min 17 cm handled. Tyvärr är minsta bandbredd 18 mm vilket gör att de inte funkar på alla Cartiers.

Har också ett i grain, inbillar mig dock att ett 18 skulle kunna fungera även på klockor med 17mm bredd då de är ganska mjuka.

Eller är det någon som testat just dessa och inte fått det att fungera?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Batteriet i fruns Tank Franc har lagt av. Bör man gå till Cartier AD, oberoende urmakare eller byta själv? :eek:
Bor i Stockholm.
 
Verkligen inte enligt mig. Menar du blanka emalj? Eller frostade silvertavlan? Ogillar sunburst rent allmänt, speciellt i Cartier och sportklockor. Ser lite billigt ut och lätt lite mycket 90-tal.

Tavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm

Nu står att den där har silvrig tavla, vilket inte stämmer... Sunburst eller inte kvittar är av underordnad betydelse egentligen, bara bitter över att "vanliga" Santos endast kommer med vit tavla eller blå i en oversized modell.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm

Nu står att den där har silvrig tavla, vilket inte stämmer... Sunburst eller inte kvittar är av underordnad betydelse egentligen, bara bitter över att "vanliga" Santos endast kommer med vit tavla eller blå i en oversized modell.
Visst är det en typ av frostad silvertavla i den nya Santosen. Helt vit är den inte. I de äldre modellerna fanns det en vit blank ”emalj”-tavla.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm

Nu står att den där har silvrig tavla, vilket inte stämmer... Sunburst eller inte kvittar är av underordnad betydelse egentligen, bara bitter över att "vanliga" Santos endast kommer med vit tavla eller blå i en oversized modell.
Fruktansvärda Santos 100 har en tavla mer likanade nya Dumont.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag ogillar silvriga tavlor i vitmetallsboetter. Tycker det smälter ihop och blir trist. Skulle va kul att se silver tavlan i rosé varianten. Dock är jag inget fan av rosé.
 

WatchIT

Panerai
Tavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm

Nu står att den där har silvrig tavla, vilket inte stämmer... Sunburst eller inte kvittar är av underordnad betydelse egentligen, bara bitter över att "vanliga" Santos endast kommer med vit tavla eller blå i en oversized modell.
Nyare modeller av Cartier har det allmänt svårt i denna tråd som mer är av ”allt var bättre förr” karaktär ;)
 
Topp