Bra fråga, har inte den tillgänglig nu men den är nog jämnbred. Ser så ut på bildernaJag skulle också gissa på det och har skrivit det tidigare. Är den jämnbred hela vägen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra fråga, har inte den tillgänglig nu men den är nog jämnbred. Ser så ut på bildernaJag skulle också gissa på det och har skrivit det tidigare. Är den jämnbred hela vägen?
Cartier i Stockholm!Tar gärna emot tips på urmakare man kan lämna in en santos till. Helst göteborgs trakten, men kan skickas också.
Har dålig erfarenhet av att man inte är så försiktig med skruvarna
Du kan ju annars upplysa om att skruvarna i glasringen inte ska skruvas på.Tar gärna emot tips på urmakare man kan lämna in en santos till. Helst göteborgs trakten, men kan skickas också.
Har dålig erfarenhet av att man inte är så försiktig med skruvarna
Fast i mitt fall kommer det nog behövas då man behöver rotera rätt glassringen, bugundy santosen.Du kan ju annars upplysa om att skruvarna i glasringen inte ska skruvas på.
Tack för tipset !Cartier i Stockholm!
Behövs inte, muttrarna på baksidan är tillräckligt.Fast i mitt fall kommer det nog behövas då man behöver rotera rätt glassringen, bugundy santosen.
Låter billigare än nymans/rob? Har iofs int så bra koll. Tror fabriksservice har blivit dyrare. Min hamnade då i högsta standardprisklass pga helguld och automat, betalade typ 5000 med visare tror jag.För ett par veckor sedan mailade jag Cartier i Sthlm för att kolla pris på service av min carrée. 5180kr exkl. delar, oavsett om den poleras eller ej. Lite saftigt kan jag kanske tycka, iaf lite segt att det inte blir ett avdrag om man avstår polering. Hade vi inte någon här som kommit hyfsat lindrigt undan genom att skicka ner till Cartier i Amsterdam? Vad det du @Aurum ? Vad landade det på, var det runt 5-6k där med?
Ja det kanske det är, inte hört med dem. Men då vet jag - tackar för infon.Låter billigare än nymans/rob? Har iofs int så bra koll. Tror fabriksservice har blivit dyrare. Min hamnade då i högsta standardprisklass pga helguld och automat, betalade typ 5000 med visare tror jag.
Betalade 5800kr hos Rob E, inkl ny kronaLåter billigare än nymans/rob? Har iofs int så bra koll. Tror fabriksservice har blivit dyrare. Min hamnade då i högsta standardprisklass pga helguld och automat, betalade typ 5000 med visare tror jag.
Tänkte klicka hem ett nytt band till min Basculante. Vad tror ni om något av dessa?
Har ett par av deras band i grain läder. Helt ok framförallt är banden i kortare längd perfekt för min 17 cm handled. Tyvärr är minsta bandbredd 18 mm vilket gör att de inte funkar på alla Cartiers.Är också sugen på att testa ett Nubuck från Molequin, tror de skulle kunna göra sig väldigt bra på diverse Cartiers.
Har ett par av deras band i grain läder. Helt ok framförallt är banden i kortare längd perfekt för min 17 cm handled. Tyvärr är minsta bandbredd 18 mm vilket gör att de inte funkar på alla Cartiers.
Man byter väl batteri själv? Man gör som man själv vill. Vill man ha den tät och testad får du ju ta det den vägenBatteriet i fruns Tank Franc har lagt av. Bör man gå till Cartier AD, oberoende urmakare eller byta själv?
Bor i Stockholm.
Inte samma mått, smalare band och såklart tjockare boett. Kändes lite mindre än f piguet. Hade inte med min Dumont när jag testade. Tavlan är tråkig sunburst i silver.
Verkligen inte enligt mig. Menar du blanka emalj? Eller frostade silvertavlan? Ogillar sunburst rent allmänt, speciellt i Cartier och sportklockor. Ser lite billigt ut och lätt lite mycket 90-tal.Silvrig sunburst är väl ändå roligare än den intetsägande vita tavlan som sitter i 9/10 Santos?
Verkligen inte enligt mig. Menar du blanka emalj? Eller frostade silvertavlan? Ogillar sunburst rent allmänt, speciellt i Cartier och sportklockor. Ser lite billigt ut och lätt lite mycket 90-tal.
Visst är det en typ av frostad silvertavla i den nya Santosen. Helt vit är den inte. I de äldre modellerna fanns det en vit blank ”emalj”-tavla.Tavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm
Nu står att den där har silvrig tavla, vilket inte stämmer... Sunburst eller inte kvittar är av underordnad betydelse egentligen, bara bitter över att "vanliga" Santos endast kommer med vit tavla eller blå i en oversized modell.
Visst är det en typ av frostad silvertavla i den nya Santosen. Helt vit är den inte. I de äldre modellerna fanns det en vit blank ”emalj”-tavla.
Fruktansvärda Santos 100 har en tavla mer likanade nya Dumont.Tavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm
Nu står att den där har silvrig tavla, vilket inte stämmer... Sunburst eller inte kvittar är av underordnad betydelse egentligen, bara bitter över att "vanliga" Santos endast kommer med vit tavla eller blå i en oversized modell.
Looks white to me. 100 kommer väl inte på länk?Fruktansvärda Santos 100 har en tavla mer likanade nya Dumont.
Verkar ha sålts en helstål på länk nån gång i tiden. Ref. 2656 verkar den heta.Looks white to me. 100 kommer väl inte på länk?
Nyare modeller av Cartier har det allmänt svårt i denna tråd som mer är av ”allt var bättre förr” karaktärTavlan i Dumont gillar jag och hade gärna sett den i Wsa000 eller vad nya Santosmodellen heter, typ i denna https://www.chrono24.com/cartier/sa...atic-silver-dial-stainless-st--id10107129.htm