KaiHaj
Basic
Tack! Du får passa på när det är reaGrattis till köpet! Sjukt fin klocka, är själv svårt sugen på en sån
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Du får passa på när det är reaGrattis till köpet! Sjukt fin klocka, är själv svårt sugen på en sån
Nån som har ds action titanium varianten? Skulle vilja de lite bilder är sugen
Här bilder också på stålvarianten,fin klockaNån som har ds action titanium varianten? Skulle vilja de lite bilder är sugen
Fasen ingen som kör med gummitHär bilder också på stålvarianten,fin klocka
Ja, jäklar va lika. Men helt rätt tänkt, DS-2 ska ju vara utgångspunkt . Jag gjorde också en snabb jämförelse på den silvriga, sekund visaren som sticker ut.Jag tänkte omvänt ”jäklar vad lik DS2” när jag såg nya Carrera Three Hands introduceras. Slängde ihop en snabb jämförelse då.
Grymt snygg Vad är det för storlek på den?Vad pryder era handleder ikväll?
Tack. Det är 38an!Grymt snygg Vad är det för storlek på den?
Det gjorde du helt rätt iTack. Det är 38an!
Svängde förbi Stjärnurmakarna för att fönstershoppa och såg online att de hade rea på Certina, såslog till direkt
Såg en review på tuben igår där han mätte upp 50-51 mm l2l. Dock är ändlänkarna av typen hane, vilket gör att vissa upplever l2l som längre än det faktiskt är (jag tycker dock inte det).Jag har länge suktat efter en Certina automatdykare, vilka jag tycker är snyggare än Tissots dykare. Men jag tycker att 38mm är för liten medan 43mm versionen har för långt l2l. Trodde jag, för när jag igår provade en 43mm Action diver så funkade det bra. Luggarna var inte alls för breda på min 17cm handled.
Och jag läser att det kommit ut en ny version av den, vilken har 51mm l2l. Men jag är bergis att jag tidigare har läst att den skulle ha ~53mm.
Har den nya version fått kortare l2l?
Såg en review på tuben igår där han mätte upp 50-51 mm l2l. Dock är ändlänkarna av typen hane, vilket gör att vissa upplever l2l som längre än det faktiskt är (jag tycker dock inte det).
Har haft en DS-1 med blå urtavla i en månad nu, och måste säga att det är min favoritklocka just nu! Kommer med både tygband och länk med snabbfästen, har köpt till läderbandet.
Det är nog sällan jag tycker visarna ser guldfärgade ut på armen utom möjligtvis i vissa ljus, snarare koppar/rosé. Jag har tyvärr inte jämfört med big date.Jag är intresserad av antingen denna nya modell eller den blåa big date. Denna nya har en ljusare blå färg vad jag kan se. Intressant är att markörerna på denna modell på flera bilder som jag sett ser guldfärgade ut.
Någon som har en bild på dessa två modeller sida vid sida?
Riktigt fint! Är sugen på en sådan och tack vare din bild är jag övertygad om att 38mm är perfekt!Blev ett litet impulsköp när man såg att Stjärnurmakarna hade rea på Certina.
Certina DS Action 38mm!
En riktig goding, och blir min första erfarenhet utav Certina!
Har titaniummodellen, kan slänga upp lite bilder imorgon!Nån som har ds action titanium varianten? Skulle vilja de lite bilder är sugen
Här har vi den! Inte ny, men trogen tjänare!Nån som har ds action titanium varianten? Skulle vilja de lite bilder är sugen
Gjorde liknande reflektion. Beställde den nya automatiska dykaren, men den kändes lite sladdrigare än min gamla av förra generationen. Så jag returnerade den nya och kör vidare med den väl använda gamla, med gulnad ring och allt.Ingen ny, inte heller i titan (men modellen finns ju i det) men jag gillade min jag hade mkt. Förvånad över kvaliten sett till begagnatpriset. Tycker annars nya certinadykare är lite sådär i finish på boetter etc. mot hur de var tidigare. Helt galen AR på glaset med