Nya klockstället. Lite för stort för skåpet och ser lite glest ut i leden (får köpa fler certinor) men kul ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det 38 mm? Ser att bäras extremt väl.Kanske skulle spara denna ändå, ganska mysig i solen.
Säg till om du ska sälja, kanonfin!Kanske skulle spara denna ändå, ganska mysig i solen.
Stämmer bra det, bärs väldigt bekvämtÄr det 38 mm? Ser att bäras extremt väl.
@GlantzenOm någon undrar varför nya blåa SuperPH500 lyser med sin frånvaro så fick jag idag reda på att det "råder brist på komponenter" hos Certina.
Några få förbeställda ex kommer först v27...
Gullig sköldpadda för topic
Ds1rna har en perfekt utformning och storlek. Så är det bara.Stämmer bra det, bärs väldigt bekvämt
Riktigt fin klocka, egentligen en mer logisk sommarklocka 2022 än 116613 även om man skulle ha finansiella resurser.Länk kortad
Ja dom är riktigt prisvärda tycker jag.Riktigt fin klocka, egentligen en mer logisk sommarklocka 2022 än 116613 även om man skulle ha finansiella resurser.
Jag gillar Certina utifrån kvaliteten.
Är också sugen på den där, men kan inte bestämma om jag ska ta den med blå urtavla eller silver med blå visare. Posta gärna fler bilder med länken.Har haft en DS-1 med blå urtavla i en månad nu, och måste säga att det är min favoritklocka just nu! Kommer med både tygband och länk med snabbfästen, har köpt till läderbandet.
Är också sugen på den där, men kan inte bestämma om jag ska ta den med blå urtavla eller silver med blå visare. Posta gärna fler bilder med länken.
Jag kan köpa den av dig om du känner dig otrygg med att behålla denKöpte en Certina DS-1 Big Date från Ditur.se i juli förra året för nästan 9000 sek och var väldigt nöjd med klockan fram till januari i år då datumet lade av.
Fick vänta på reparationen i sex veckor och var klart irriterad. Nu fungerar datumet igen efter som det stod i utlåtandet "Fullservice genomförd". Fick ny 2-års garanti och det kanske behövs, för jag litar inte på att datumet ska fungera i fortsättningen. Kanske var det dumt att köpa en klocka där datumet ligger nere vid klockan sex. Fler "leder" och annat?
Lämna gärna en kommentar.
Alf
Gaston ur i Partille fixar det om du bor på västkusten.Någon som vet vart man kan serva en Certina från 70-talet?
Fick detta svar från Certina:
”Tyvärr så finns det inte delar kvar till din Certina då fabriken endast håller delarna i ca 10-15 år.”
Tänkte om någon av er vet någon urmakare som kan lösa detta?
Intressant! Är det ngn som vet om någon liknande urmakare i Stockholmstrakten?Gaston ur i Partille fixar det om du bor på västkusten.
KG urmakeri på Söder har fått goda vitsord av många. Aldrig lämnat in själv dock, men många andra harIntressant! Är det ngn som vet om någon liknande urmakare i Stockholmstrakten?