Trevlig Fredag Certina-tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det en geijser eller en val i pölen?Bara två klockor fick följa med över pölen (obs, pölen på bilden är endast i illustrativt syfte, pölen vi flög över var mycket större) och det känns helt rätt att denna var en av dem!
Det borde väl du, Havets Konung, vara bäst lämpad att svara på?Är det en geijser eller en val i pölen?
Den är riktigt fin. Passar mycket bra på tropic.Nu har vi varit ner i Tennessee och vänt. Där borta är Smoky Mountains, vi är i Blue Ridge Mountains.
Kan ju inte vara överallt samtidigt.Det borde väl du, Havets Konung, vara bäst lämpad att svara på?
En amerikansk geijser, eldriven.Är det en geijser eller en val i pölen?
Ja, sitter riktigt fint på det tycker jag.Den är riktigt fin. Passar mycket bra på tropic.
Har gått från Seiko till denna. Det jag reagerade på är att tidhållningen är så sjukt bra.Träder in i en ny värld, Certina
Har gått från Seiko till denna. Det jag reagerade på är att tidhållningen är så sjukt bra.
Har jag haft tur eller är de så här bra ca1+ sec/dygn?
ok, tack!De håller tiden bra, men lite tur har du nog här.
Träder in i en ny värld, Certina
Finns det någon här som har en fyrkantig certina kvartskronograf liggande och är villig att gå skiljda vägar med den?
På jakt efter en.
Kunde ju varit lite mindre, men det gäller tyvärr mkt Certina görVar inne och kikade på den här idag. 9800 är lite saftigt men snygg var den.
Älskar tavlan, subsekunden och datumfönstrets placering. Provade du den? Hur bärs den på handleden?Var inne och kikade på den här idag. 9800 är lite saftigt men snygg var den.
Provade aldrig. Passade på att titta på dom när jag var inne för ett batteribyte.Älskar tavlan, subsekunden och datumfönstrets placering. Provade du den? Hur bärs den på handleden?