• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Länk till kraven för COSC-certifiering av quart-ur:

Ser ut att vara ganska tuffa krav, nyhet för mig.

Min DS action diver 38mm är sjukt accurate. Jag har läst i de flesta rapporter om dessa klockor att de håller tiden otroligt väl. Jag kollade precis tidshållningen på min under 1 vecka: haft på mig klockan varje dag men lagt av mig den på natten. Den har under veckan ökat totalt strax under 5 sekunder vilket blir i snitt +0.7 s per dag. Det tycker jag är ganska bra 😆
EB1AAA26-58DD-4FE3-B148-43231E5FDEBC.jpeg

Senast ändrad:
Min DS action diver 38mm är sjukt accurate. Jag har läst i de flesta rapporter om dessa klockor att de håller tiden otroligt väl. Jag kollade precis tidshållningen på min under 1 vecka: haft på mig klockan varje dag men lagt av mig den på natten. Den har under veckan ökat totalt strax under 5 sekunder vilket blir i snitt +0.7 s per dag. Det tycker jag är ganska bra 😆
EB1AAA26-58DD-4FE3-B148-43231E5FDEBC.jpeg
Grym klocka!

Jag har en sånhär som jag funderar på att sälja,
Tror den heter

Certina DS-1 Automatic C006.407.11.031.00​

Fint skick men inte helt nyskick, lite smårepor, vad är rimligt att förvänta sig att få för en sån tro? (Borde lagt upp en bild på den faktiska klockan, men hade ingen bra bild) 😊

Bilagor

• C08DACD4-60EC-4937-8DCC-44473652490E.jpeg
    C08DACD4-60EC-4937-8DCC-44473652490E.jpeg
    28.9 KB · Visningar: 17
Tror den heter

Fint skick men inte helt nyskick, lite smårepor, vad är rimligt att förvänta sig att få för en sån tro? (Borde lagt upp en bild på den faktiska klockan, men hade ingen bra bild) 😊

Beror väl en hel del på hur gammal den är... antar att den inte är servad?

Tror den heter

Brukar gå för runt 2kkr. Lite beroende av tillbehör, extra länkbitar osv.

Den är riktigt läcker alltså!
Var in och klämde på ”standard modellen” den blå idag i samband med att jag droppade av en klocka för service.
Känns verkligen att Certina levererar kvalitet för pengen. Måste kolla på Titanaren IRL
27F7317F-B4E2-4764-A36F-78963BF63A18.jpeg
Ja jag har sneglat på dom med , gillar tyngden mer som kommer med stålet . Men kunde inte motstå färgkombon 😅
Tycker verkligen de levererar kvalitet för bra priser nu !
Tack förresten 🙏🏼

Tillbaka
Topp