Kommer faktiskt inte ihåg. Köpte den för typ 3år sedan tror jag.Vad betalade du för den där förresten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer faktiskt inte ihåg. Köpte den för typ 3år sedan tror jag.Vad betalade du för den där förresten
Kommer faktiskt inte ihåg. Köpte den för typ 3år sedan tror jag.
Tror att stadsministern har en! Tror det var en grön variant han bar under debatter osv inför valetNån som har en ds-1?
Riktigt schysstDenna har jag fått tillbaka lite mer känslor för sista veckan, frågan är om man ska försöka få tag på länk till den?
P.S. tio i två va ren tur då solen kom fram då några minuter mitt i vintern!
Vad menar du med det?!Vänta nu, har du lyckats behålla en klocka i 3år?
Halloj,Hallå! Hittade min bortgångne fars klocka, någon som vet något mer om den specifika modellen? När den tillverkades? Eller vad som helst. Jag har absolut noll koll på Certina
Tack för blixtsnabb recension! Fick också span på denna direkt, har ägt samma modell/färg i stål. Den fick dock lämna och ersattes med en dyrare dykare, men jag har inte släppt denna i tanken.
Nya 38mm-versionen i titanutförande. Sedan denna pjäs kom i stål har jag tjatat både via telefon, mail och face to face på Certina, Swatch Group, handlare m m att denna borde komma i just titan. Så, när jag såg den i lager för två veckor sedan så var jag snabb på avtryckaren. Är otroligt nöjd med den och det enda som tål att anmärkas på är följande saker:
#1 - Ändlänkarna är av hanmodell och ökar lugg till lugg-avståndet. Hade gärna sett en hon-variant så länken lägger sig tightare mot handleden. Upplever även att han-länkarna gör att klockan får lite extra höjd, men den är så pass bra proportioner så det funkar ändå.
#2 - Spännet! Hade önskat att det var som på 43mm-modellen med snabb/mikro-justeringen i 5-6 steg istället för den utfällbara dykförlängningen som denna har.
I övrigt är jag otroligt nöjd och jag måste säga att den nya färgkombinationen sticker ut och är väldigt trevlig att vila ögat på.
Även om jag generellt är mot dykmodeller med läderband, så provade jag att trycka in ett generiskt 20mm-band med vintagekänsla mellan de 19mm breda uggarna.
Kan även tilläggas att denna genererat en hel del komplimanger både från kollegor och klockvänner.
Rekommenderar helt klart denna modell!
Hur lätt repar den btw?
Nya 38mm-versionen i titanutförande. Sedan denna pjäs kom i stål har jag tjatat både via telefon, mail och face to face på Certina, Swatch Group, handlare m m att denna borde komma i just titan. Så, när jag såg den i lager för två veckor sedan så var jag snabb på avtryckaren. Är otroligt nöjd med den och det enda som tål att anmärkas på är följande saker:
#1 - Ändlänkarna är av hanmodell och ökar lugg till lugg-avståndet. Hade gärna sett en hon-variant så länken lägger sig tightare mot handleden. Upplever även att han-länkarna gör att klockan får lite extra höjd, men den är så pass bra proportioner så det funkar ändå.
#2 - Spännet! Hade önskat att det var som på 43mm-modellen med snabb/mikro-justeringen i 5-6 steg istället för den utfällbara dykförlängningen som denna har.
I övrigt är jag otroligt nöjd och jag måste säga att den nya färgkombinationen sticker ut och är väldigt trevlig att vila ögat på.
Även om jag generellt är mot dykmodeller med läderband, så provade jag att trycka in ett generiskt 20mm-band med vintagekänsla mellan de 19mm breda uggarna.
Kan även tilläggas att denna genererat en hel del komplimanger både från kollegor och klockvänner.
Rekommenderar helt klart denna modell!
Snygg. Synd att den är gigantisk.Denna kommer jag springa till butik för att prova:
Säkert för stor för mig men ändå. Väldigt kul färgsättning. Bild från Eqotime:
Hands-on: Retroinspirerade Certina DS-2 Chronograph Automatic
Eqotime har tittat närmare på 70-talsinspirerade Certina DS-2 Chronograph Automatic. Två modeller med tydlig vintageinspiration.eqotime.com
Helt annan klocka på länk ju! Riktigt trevligDS Super PH 500m på Uncle Seiko lænke:
Listpris på nära 24k är ju inte helt lättsmält men då 200m WR utlovas så skulle den kunna bli en grym sommarklocka ändå.Denna kommer jag springa till butik för att prova:
Säkert för stor för mig men ändå. Väldigt kul färgsättning. Bild från Eqotime:
Hands-on: Retroinspirerade Certina DS-2 Chronograph Automatic
Eqotime har tittat närmare på 70-talsinspirerade Certina DS-2 Chronograph Automatic. Två modeller med tydlig vintageinspiration.eqotime.com
Den är grym. Mycket bättre spänne på 43 mm-modellen också.ISO, titan, keramisk vridring, Powermatic 80. Certina levererar mycket klocka för överkomliga pengar.
Min upplevelse generellt med titan är att man lättare får ytliga repor men att dessa är väldigt lätta att polera bort t o m "för hand" med t ex autosol eller likande. Inget man behöver oroa sig för iaf. Gäller främst länken, där man oftast får lite spår från desk-diving. Men min har hållit sig repfri bortsett från själva spännet där det finns små spår av användning. Hoppas det besvarar din fråga. Bara skriva PM om du undrar något mer ingående om modellen Jag är iaf oerhört nöjd med min och det känns som en keeper helt klart.Hur lätt repar den btw?
Tack för visad uppskattning! Ja spännet är så otroligt irriterande. Har t o m gått i tankar att se om mitt spännet från min Precidrive 41mm-titan Certina skulle passa. Kanske någon som vet? Är dock 20mm vs 19mm på nya och tror spännet är lite bulkigare på 20mm-länken.Tack för blixtsnabb recension! Fick också span på denna direkt, har ägt samma modell/färg i stål. Den fick dock lämna och ersattes med en dyrare dykare, men jag har inte släppt denna i tanken.
Om jag skulle komplettera samlingen med en klocka i Ti skulle det definitivt vara denna 100% toolklocka.
Synd med spännet som du säger, de skulle fixat till microjusteringem med Ti-modellen. Upplevde samma med stålmodellen även om jag i slutänden inte hade problem att ändå hitta en bra storlek som funkade jämt.
Håller med! Alldeles för tjock och stor för att ge sann vintagekänsla, synd. Väldigt fin i övrigt.Snygg. Synd att den är gigantisk.
Håller med! Alldeles för tjock och stor för att ge sann vintagekänsla, synd. Väldigt fin i övrigt.
Visste att originalet var stort, men inte så stort. Mitt klagomål om storleken kvarstår. Provat 1968-kronografen, som väl har samma urverk, och den är grotesk på handleden. Synd, för jag gillar designen på båda.Även originalet var en rätt stor klocka.
Att jämföra med nysläppets mått: