• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Lauda

Patek
2-Faktor
På padded tropical från ZD

B212FB2A-EE49-45B2-8567-85C815074E8B.jpeg
E98FE428-6D0F-4062-9C4A-004281238ABC.jpeg
1BB1F7D1-8AF3-4E43-A2A9-CC3968F68A44.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Står i begrepp att skaffa DS-2 med silvertavla. Den kommer ju på textilband. Lite sugen på den nya stållänken. Någon som har testat den?
Jag går i tankar om att sälja min DS2. Mycket nöjd med den men den är samma typ av klocka som min Explorer1. Skulle jag ändra mig och behålla klockan då blir det att komplettera med länken.

Jag har inte sett länken IRL men jag förväntar mig en solid länk, med bra finish som är i linje med själva klockan. Hade gärna sett någon mikrojusterings lösning i låset men man borde klara sig utan. Annars bär jag klockan en del på mocka…

Hade inte du nya DS2 i svart?
B25213CC-5A10-43E5-AFF5-95DC2322BF25.jpeg
8A59B873-DEDA-4521-BD96-3BFC1E43D9A2.jpeg
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Hej certinor! Har försökt nosa fram om den här är på riktigt eller ett systemfel. 38mm titan skulle vara drömmen men jag hiytar den ingen annanstans är hos stjärnurmakarna. Vad tror ni (eller vet, inte söndag trots allt)?

 

Doncorleone

Cartier
Hej certinor! Har försökt nosa fram om den här är på riktigt eller ett systemfel. 38mm titan skulle vara drömmen men jag hiytar den ingen annanstans är hos stjärnurmakarna. Vad tror ni (eller vet, inte söndag trots allt)?


Märkligt … finns bara på stjärnurmakarna och på nån utländsk sida.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hej certinor! Har försökt nosa fram om den här är på riktigt eller ett systemfel. 38mm titan skulle vara drömmen men jag hiytar den ingen annanstans är hos stjärnurmakarna. Vad tror ni (eller vet, inte söndag trots allt)?

Märkligt … finns bara på stjärnurmakarna och på nån utländsk sida.
Ser onekligen ut som en riktig produktbild.
 

Mb29836

Omega
2-Faktor
Fråga for certinakonessörer: har fått ärva denna efter min far, legat i ett skåp i några år då länken inte passat. Idag dammat av den och insett att spännet gick att justera, men! Vad är det för något? Försökt söka lite på det serienr jag hittat (tror jag) men inget napp. Någon som vet? Den har mest affektionsvärde men nyfikenheten är stor 😊
image.jpg
image.jpg
 
Topp