• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Nicke75

Patek
2-Faktor
Även bra sugen på 38mm titan 😊
IMG_0129.jpeg
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Tillbaka från Service!
Hade problem med att dykarförlängningen expanderade för minsta lilla tryck, dvs vek jag handen lite så var det som jag skulle ha tryckt in knapparna. Mailade Certina Finland och det var inga problem, skickade in den via ÅF och fick tillbaka klockan efter ca: 1½ vecka med nytt spänne + fick behålla det gamla spännet + 2 halvlänkar extra vilket var trevligt, nu fungerar spännet normalt igen :)
1686669640878.png
 
Tillbaka från Service!
Hade problem med att dykarförlängningen expanderade för minsta lilla tryck, dvs vek jag handen lite så var det som jag skulle ha tryckt in knapparna. Mailade Certina Finland och det var inga problem, skickade in den via ÅF och fick tillbaka klockan efter ca: 1½ vecka med nytt spänne + fick behålla det gamla spännet + 2 halvlänkar extra vilket var trevligt, nu fungerar spännet normalt igen :)
1686669640878.png
Det var snabbt av dom 👏🏻👏🏻, för Seiko tar det minst 6v, skickas till Norge för olika typ av garanti problem..
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Snart skall jag och frugan åka till Kreta, vi stannar där i fyra veckor. Köpte förstås en lämplig klocka inför resan, ”Sea Turtle Conservancy Edition”. Skönt med titan och så tar jag med några extra Natoband att byta med. På bilden också min första Certina som jag fick av mina föräldrar på sjuttiotalet, nu servad av Klockmaster Globen.

IMG_2605.jpeg
IMG_2608.jpeg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Snygg 👌🏻👌🏻👌🏻.. vad är det för gummi som sitter på? Köpt vart?
Snart skall jag och frugan åka till Kreta, vi stannar där i fyra veckor. Köpte förstås en lämplig klocka inför resan, ”Sea Turtle Conservancy Edition”. Skönt med titan och så tar jag med några extra Natoband att byta med. På bilden också min första Certina som jag fick av mina föräldrar på sjuttiotalet, nu servad av Klockmaster Globen.

IMG_2605.jpeg
IMG_2608.jpeg
Grattis bra snygg den där.
 

martaSM30

Audemars
Snart skall jag och frugan åka till Kreta, vi stannar där i fyra veckor. Köpte förstås en lämplig klocka inför resan, ”Sea Turtle Conservancy Edition”. Skönt med titan och så tar jag med några extra Natoband att byta med. På bilden också min första Certina som jag fick av mina föräldrar på sjuttiotalet, nu servad av Klockmaster Globen.

IMG_2605.jpeg
IMG_2608.jpeg
Cool duo!
 

pederr

Cartier
Snart skall jag och frugan åka till Kreta, vi stannar där i fyra veckor. Köpte förstås en lämplig klocka inför resan, ”Sea Turtle Conservancy Edition”. Skönt med titan och så tar jag med några extra Natoband att byta med. På bilden också min första Certina som jag fick av mina föräldrar på sjuttiotalet, nu servad av Klockmaster Globen.

IMG_2605.jpeg
IMG_2608.jpeg
Stilig och favorittavla på DS-2:an. Synd att de inte plockat upp den i nuvarande generation DS-2.
 
Topp