• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

20230618_151833.jpg

Ds2, på läder denna gång, fick följa med på dop.

Mitt bidrag. 15 år gammal present till högskoleexamen. DS Podium Square. Kom på svart läderband som numera är utslitet. Har kört ett antal bruna läderband på vintrarna och lite natoband på sommrarna. Har nu fastnat helt för det här perlon nato och kör det året runt.
Har pendlat mellan att gilla den fyrkantiga tavlan till att tycka att den ser omodern ut. Men nu tycker jag den ger karaktär.

1687440632635.jpeg

1687440696533.jpeg

Någon som har testat gummi på en DS Action diver och kan rekommendera något fabrikat? Jag har 38mm versionen och spanar efter 19mm gummi i olika färger.

Någon som har testat gummi på en DS Action diver och kan rekommendera något fabrikat? Jag har 38mm versionen och spanar efter 19mm gummi i olika färger.
Uncle Seiko Tropic 19 mm sitter som ett smäck!

@SörenWarg

Jag fick ditt ditt meddelande men svarar här eftersom det inte går att infoga bilder i pm. Så här ser gummit ut. Inte den bästa bilden men jag kan verkligen rekommendera Uncle Seiko. Bra kvalitet och supertrevlig kille.

IMG_20211026_165345.jpg

Senast ändrad:
Uncle Seiko Tropic 19 mm sitter som ett smäck!

@SörenWarg

Jag fick ditt ditt meddelande men svarar här eftersom det inte går att infoga bilder i pm. Så här ser gummit ut. Inte den bästa bilden men jag kan verkligen rekommendera Uncle Seiko. Bra kvalitet och supertrevlig kille.

IMG_20211026_165345.jpg
Tack för bilden 🙏 Satt ju som en smäck! Gillar att det inte är något märkbart mellanrum mellan boetten och bandet.

Tack för tipset! Det gör det betydligt enklare om 20mm funkar. Är det knepigt att få av och på gummit när det sitter tight?

Tack för tipset! Det gör det betydligt enklare om 20mm funkar. Är det knepigt att få av och på gummit när det sitter tight?
Jag tror det kan variera lite från band till band. Beroende på hur mjukt eller hårt det är, gummi eller mer silikon osv. Sen kan ju bandstift skilja sig lite också. Men jag minns inte att det var något knepigt för mig, 1 mm för stort är ju inte mycket 👍

Jag kom över den här nyligen, en DS Podium Ana/Digi i titanium med ref. 193.7129.12.66. Jag har googlat, men tydligen verkar de vara ganska ovanliga. Tillverkades under 00-talet med samma verk/modul som i Breitling Aerospace, men det är inget jag fått bekräftat. En fräsig modell är det iaf, helt klart. Är det någon här som vet något mer om den?

Bilagor

• IMG_2915.jpeg
    IMG_2915.jpeg
    820 KB · Visningar: 9
Köpte det tillsammans med klockan från Klockia. Det satt som en smäck men låset var lite stort tycker jag. Klockan är tyvärr såld nu men snyggt var det.

Tillbaka
Topp