Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser bra utGrillning och ett glas rött
Nya 38mm-versionen i titanutförande. Sedan denna pjäs kom i stål har jag tjatat både via telefon, mail och face to face på Certina, Swatch Group, handlare m m att denna borde komma i just titan. Så, när jag såg den i lager för två veckor sedan så var jag snabb på avtryckaren. Är otroligt nöjd med den och det enda som tål att anmärkas på är följande saker:
#1 - Ändlänkarna är av hanmodell och ökar lugg till lugg-avståndet. Hade gärna sett en hon-variant så länken lägger sig tightare mot handleden. Upplever även att han-länkarna gör att klockan får lite extra höjd, men den är så pass bra proportioner så det funkar ändå.
#2 - Spännet! Hade önskat att det var som på 43mm-modellen med snabb/mikro-justeringen i 5-6 steg istället för den utfällbara dykförlängningen som denna har.
I övrigt är jag otroligt nöjd och jag måste säga att den nya färgkombinationen sticker ut och är väldigt trevlig att vila ögat på.
Även om jag generellt är mot dykmodeller med läderband, så provade jag att trycka in ett generiskt 20mm-band med vintagekänsla mellan de 19mm breda uggarna.
Kan även tilläggas att denna genererat en hel del komplimanger både från kollegor och klockvänner.
Rekommenderar helt klart denna modell!
Hade precis samma tanke innan jag slog till också. Först hoppades jag på att det skulle bli samma färgschema som på 43mm-versionen i titan. Men det roliga är att den sticker ut och känns ganska annorlunda med dessa färger. Tycker Certina denna gångs lyckats och gjort ett utmärkt val när det kommer till kombination av tavla, bezel, färger m m. En liten detalj som jag gillar är att det nästan ser ut som att lysmassan alltid är aktiv pga färger på index. Dock kan det tilläggas att lysmassan också är riktigt rimlig i övrigt. Mitt tips är att gå till en butik som har klockan fysiskt och känna och klämma för att få en uppfattning.Riktigt fin!! Har också väntat på 38an i aluminium. Är bara lite frågande till de turkosa indexen, samtidigt som jag tycker dem är kul.
Tack! Jag stör mig orimligt mycket på hanlänkarna, eller mer deras utformning som gör att de löper utanför luggen. Hade hellre sett en 40mm-version med en smidigare länk. I övrigt är länken skön kan tillägga. Är en klocka 38mm tycker jag den ska bäras som 38mm och inte att man ska fippla med proportionerna när det gäller armbandHej
Grattis till en Jätte snygg, klocka har haft ett par i stål och ångrar mig varje gång jag sålt dom.. nu har jag siktat in mig på en i titan ..
1. Storleken är perfekt ( egen känsla) ligger lågt, tål 300m,
2. Han länkarna gör att man får en känsla att den inte är så liten om man är van med lite större klockor .
3. Min oro är att den kanske repas lätt? Då den inte har någon typ av ”coating” på titanet eller? Typ Hexalite, hur upplever du det?
Ha en fin helg
Mvh
Gino
Kul! Hoppas du blir lika nöjd som jagTack, det avgjorde det hela, nu skall jag ha en
Otroligt snyggDet tycker jag att du ska göra, en riktigt trevlig klocka
Riktigt trevlig nu!Patina på bezeln är mysigt, jämför bilderna 8 år emellan ca
Dom har tagit en gräddvit gulnad ton
Den är riktigt fin! Testade den i butik och tyckte färgerna funkade mkt bättre i verkligheten än på pressbilder. Har du hunnit testa den på nå gummi än?
Nya 38mm-versionen i titanutförande. Sedan denna pjäs kom i stål har jag tjatat både via telefon, mail och face to face på Certina, Swatch Group, handlare m m att denna borde komma i just titan. Så, när jag såg den i lager för två veckor sedan så var jag snabb på avtryckaren. Är otroligt nöjd med den och det enda som tål att anmärkas på är följande saker:
#1 - Ändlänkarna är av hanmodell och ökar lugg till lugg-avståndet. Hade gärna sett en hon-variant så länken lägger sig tightare mot handleden. Upplever även att han-länkarna gör att klockan får lite extra höjd, men den är så pass bra proportioner så det funkar ändå.
#2 - Spännet! Hade önskat att det var som på 43mm-modellen med snabb/mikro-justeringen i 5-6 steg istället för den utfällbara dykförlängningen som denna har.
I övrigt är jag otroligt nöjd och jag måste säga att den nya färgkombinationen sticker ut och är väldigt trevlig att vila ögat på.
Även om jag generellt är mot dykmodeller med läderband, så provade jag att trycka in ett generiskt 20mm-band med vintagekänsla mellan de 19mm breda uggarna.
Kan även tilläggas att denna genererat en hel del komplimanger både från kollegor och klockvänner.
Rekommenderar helt klart denna modell!
Weird, måste fastnat mellan 21 och 22.Fattar ingenting, nu är datumet bra,den måste vart mellan 2 datum
Trots att länken har några element jag stör mig på så trumfar den ändå gummi enligt mig. Provat några olika och har blivit länken i slutändan ändåDen är riktigt fin! Testade den i butik och tyckte färgerna funkade mkt bättre i verkligheten än på pressbilder. Har du hunnit testa den på nå gummi än?
Okej, ändå så pass. Generellt föredrar jag oftast gummi. Tog du nå bilder me gummiband?Trots att länken har några element jag stör mig på så trumfar den ändå gummi enligt mig. Provat några olika och har blivit länken i slutändan ändå
Det är det som är det fina med klockor som klarar 100mWR , förstår inte vissa stora märken som kostar big bucks och har 50m.. inte ok i mitt tycke..Gillar verkligen den här på sommaren, går att bada med också.
Den är riktigt bra. Provade den på @Nymans Ur 1851 Västerås Riktigt bra svärta i tavlan. Kändes som om någon variant av vantablack Musoblack eller vad det nu kallasSvart va ju lite cool.
C0326073805100
Snygg, hoops de tänker/kan göra den i 38mm DS:enSvart va ju lite cool.
C0326073805100