Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Titan ds 38mmBoom!
Kul med teaser
Den är riktigt snygg men neppTitan ds 38mm
SnyggVar inne hos Sjöbackens Ur under lunchen och köpte forumets första DS Action i nya storleken på 34,5mm.
Powermatic 80.611 (dvs samma som storebrorsan på 38mm)
Keramisk vridring
Quick release på länken
Textilband beställt
Provade den för ett par veckor sedan och haft den i tankarna sedan dess. Det känns lite som att den är gjord för mig mtp storleken. Mkt kul att det är schysst urverk även i en mindre modell.
Gillar även färgen, stål och vitt är nice.
Är mkt nöjd med den på handleden!
Fin! Gjorde sig riktigt bra på läder också tycker jag.Första certinan! Sjukt nöjd.
Grattis! Köpte du utan länk eller gillar du inte länken?Första certinan! Sjukt nöjd.
Köpt med länk, men tycker ofta det blir lite monokromt så då åker nåt armband på.Grattis! Köpte du utan länk eller gillar du inte länken?
Själv tyckte jag att kanterna på insidan var lite väl skarpa så gick över dem med en slipsvamp.
Ah, jag tycker just det monokroma som är snyggtKöpt med länk, men tycker ofta det blir lite monokromt så då åker nåt armband på.
Snyggt jobbat! Blev ju ett riktigt lyft!Gjorde även en annan grej på länken:
Är mycket svag för DS 90-tal.
Ganska unik och bekväm länk på denna. Alla länkbitar "rullar" på ett genomgående, tjockt stift. Eller hur man ska beskriva det.
Väntar på en likadan. Har haft 43:an men den var för stor så provar denna istället,håller tummarna.Första certinan! Sjukt nöjd.
Personligen tycker jag den har väldigt bra mått. Bra höjd och god balans i proportionerna.Väntar på en likadan. Har haft 43:an men den var för stor så provar denna istället,håller tummarna.
Riktigt fin!Efter 5 dagar
-0,5s/d, jag är nöjd
Tack! Är mkt nöjd, perfekt storlekRiktigt fin!
En väldigt komplett klocka på många sätt , inte många minus, skall väl vara claspen borde varit ”on the fly” reglerbar då?Då var man med Certina igen då.
38mm sitter som en smäck
Exakt min mening ,en clasp motsvarande den som är på 43:an skulle sitta fint. Ok en keramisk bezel hade ju inte varit helt fel helllerEn väldigt komplett klocka på många sätt , inte många minus, skall väl vara claspen borde varit ”on the fly” reglerbar då?
Snarare en som CW eller Zelos, med knapp på insidan..Exakt min mening ,en clasp motsvarande den som är på 43:an skulle sitta fint. Ok en keramisk bezel hade ju inte varit helt fel helller
Tycker de har lyckats med proportionerna på DS Action väldigt braDå var man med Certina igen då.
38mm sitter som en smäck
Nån gång i livet ska jag ha en sån därDs first….