• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Ni som har köpt den nya gula/orangea Ph1000m. Fick ni endast med ett gummiband eller följde det även med ett extra "kardborreband"?

Ni som har köpt den nya gula/orangea Ph1000m. Fick ni endast med ett gummiband eller följde det även med ett extra "kardborreband"?
Följde med ett kardborre.

IMG_2986.jpeg

Följde med ett kardborre.

IMG_2986.jpeg
Intressant utveckling. Mailat med Stjärnurmakarna och de har i sin tur pratat med Certina och fått infon att ovan band inte följer med utan endast gummibandet medföljer.
Någon i tråden som köpt från Stjärnurmakarna och ändå fått med det extra bandet?

EDIT: fick nu själv svar från Certina att det extra bandet ska ingå. Blir att kontakta Stjärnurmakarna igen.

EDIT 2: Nu har det förhoppningsvis löst sig. Certina har kontaktat Stjärnurmakarna som skickar ut band till mig.

Senast ändrad:
Intressant utveckling. Mailat med Stjärnurmakarna och de har i sin tur pratat med Certina och fått infon att ovan band inte följer med utan endast gummibandet medföljer.
Någon i tråden som köpt från Stjärnurmakarna och ändå fått med det extra bandet?

EDIT: fick nu själv svar från Certina att det extra bandet ska ingå. Blir att kontakta Stjärnurmakarna igen.

EDIT 2: Nu har det förhoppningsvis löst sig. Certina har kontaktat Stjärnurmakarna som skickar ut band till mig.
Jag köpte nyss en av stjärnurmakarna och fick inte heller med extra bandet.
Har du lust att dela din mailkonversation via PM/email?

Ska ha det nya köpet på handleden en dag till innan det går på service. Orkade inte ens justera kalendern, eftersom det inte finns någon snabb justering. Länken är också vintage från 1970-talent, "EP" från Finska tillverkaren Keravan Kultaseppä Oy/Emil Penttinen.
Certina DS-2.jpg

Tillbaka
Topp