Stenholm13
Silver
Någon som vet om det finns armband med ”curved ends” som passar till certina ds diver 38mm? Typ watchwears armband
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ju inte bara va jag som undrar det härNågon som vet om det finns armband med ”curved ends” som passar till certina ds diver 38mm? Typ watchwears armband
Om du tittar några sidor bakåt i tråden så hittar du många bilder på titanvarianten.Nån som kör 38mm dykarn? Sugen på en svart rackare, sur ut å va fin kvalité på dom
Är väldigt sugen på en såndär, vad gav du för den?Första Certinan för mig. 38 mm. känns väldigt bra, aldrig haft klocka under 40mm
Bra den där, gillar färgen på indexen!Snöbilder idag
Otrolig kombination tycker jag. Är nog favoriten i samlingen just nu!Bra den där, gillar färgen på indexen!
Vi är många och de flesta av oss är mer än nöjda Jag har haft min svarta i ett år och den går + 1 sekund på 24 timmar.Nån som kör 38mm dykarn? Sugen på en svart rackare, sur ut å va fin kvalité på dom
Håller på att göra lite plats, sen ska ja försöka få tag på enVi är många och de flesta av oss är mer än nöjda Jag har haft min svarta i ett år och den går + 1 sekund på 24 timmar.
10700 hos Rydbergs urÄr väldigt sugen på en såndär, vad gav du för den?
Jag har haft Seikon. Har Certinan i titan.Är dock lite kluven, har kollat på ds action 38 och även seiko spb143 nån som klämt på båda? Har typ fått uppfattningen om att dolk är mer nöja med certinan än seikon, även om seikon är nåra steg upp prismässigt
Tack för svart! Jag har nog trillat över helt på certinan nu blir nog en 38mm svart om ja hittar till rimlig penningJag har haft Seikon. Har Certinan i titan.
I en jämförelse dem emellan är Certinan väldigt lätt så klart. Seikon blir tung och klumpig. Seikon har halvt borstade, halvt polerade visare. Certinan har polerade och delvis vinklade, eller böjda, visare. Tycker inte det att det egentligen känns, eller ser, speciellt exklusivt ut. Snarare motsatsen. Det ser rätt billigt ut.
Seikon har en vintagefeeling som också Certinan har, i titanfallet med den lätt brunaktiga bezeln.
Båda har bra lume, men Seikon är nog strået vassare.
Länken på Seikon är som de är på Seiko. Robusta men inte särskilt roliga. Låset är plåtigt. Certinans länk är bättre tycker jag. Smäckrare. Även om låset inte heller är det vassaste man hållit i.
Verken tillhör de stora skillnaderna i min mening. Seikos precision är i regel skitdålig. På dygnet går de ofta hyggligt anständigt, men precisionen är riktigt dålig. Lägesvariansen stor.
Certinans powermatic 80 går helt galet bra. Och är inte känslig för lägen alls i samma omfattning som Seikon. Det finns en naturlig förklaring till detta med tanke på balansens konstruktion.
Det blir inga fler automatiska Seikos för min del. Har provat många ggr nu, men blir lika besviken varje gång, främst p g a gången. Certinan ligger klart bättre till om det ska köpas något mer i dykarväg.
Däremot, om det ska bli någon Seiko, så ligger 7C43 (t ex tonfiskarna) betydligt bättre till.
Köp minNån som har tips på vart man hittar en PH1000M billigt? Är ute efter en orange i första hand, tror jag…
Tack för erbjudandet, men det blev till att klicka hem en orange istället.Köp min
Älskar min! Bra proportioner, bra länk (även om den är på läder just nu). Min håller tiden exceptionellt bra.Nån som kör 38mm dykarn? Sugen på en svart rackare, sur ut å va fin kvalité på dom
Jäkligt snygg, men skulle vilja veta om nån provat den på alla integrerade gummiband som finnsÄlskar min! Bra proportioner, bra länk (även om den är på läder just nu). Min håller tiden exceptionellt bra.
Samma här, nån måste ha testat!Jäkligt snygg, men skulle vilja veta om nån provat den på alla integrerade gummiband som finns
Fick du med valcrobandet? Har ju saknats för vissa verkar det som.1000 metaren har anlänt
Tack! Yes, fick med velcro, nått gummiförlängningsband, bandverktyg och extra sprintar.Fick du med valcrobandet? Har ju saknats för vissa verkar det som.
Tillägg: och grattis såklart!
Och synvinkeln ?Tack! Yes, fick med velcro, nått gummiförlängningsband, bandverktyg och extra sprintar.