• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

rickards

Rolex
2-Faktor
PM 80 är verkligen nice, lämna hemma en helg och sen bara plocka upp och köra.
IMG_8290.jpeg

Nästan lika bra som quartz 😁
Typ bättre än quartz 😊 Min senaste jag hade med PM80. Har en till DS Action på väg med posten, hoppas på lika bra tidshållning där med.
1000015041.png
 
Köpte den nya GMT i studentpresent till sonen. Fick lämna in den direkt när timvisaren inte följde tiden. (skiftade inte) Efter 4-5 veckor fick vi tillbaka klockan som hade "servats". Efter ett par dagars användande upptäckte vi att timvisaren gick 2h för snabbt istället. Klockan skiftar även datum kl 5 istället för 12. Vad kan vara fel? Klockan borde väl ha testats efter service?
1000005313.jpg
 

Doncorleone

Panerai
Köpte den nya GMT i studentpresent till sonen. Fick lämna in den direkt när timvisaren inte följde tiden. (skiftade inte) Efter 4-5 veckor fick vi tillbaka klockan som hade "servats". Efter ett par dagars användande upptäckte vi att timvisaren gick 2h för snabbt istället. Klockan skiftar även datum kl 5 istället för 12. Vad kan vara fel? Klockan borde väl ha testats efter service?
1000005313.jpg
Usch vad trist .. jag hade reklamerat den.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Det blev en ny vända till Swatch group i Stockholm. Kanske byte av urverket denna gång...
Extra trist när det är en present också. Men Certina brukar vara pigga på att byta ut urverken har jag förstått. Annars är min bild att kvaliteten brukar vara ypperlig på Certina, även om GMT-varianten inte funnits på marknaden så länge lär det vara en vettig konstruktion.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Man vänjer sig fort vid olika storlekar, 43mm är är onekligen rätt stort och jag har burit 38mm senaste månaden. Men haft denna några dagar nu och den blir mindre för var dag som går 🙂Tidshållningen är som förväntat jäkligt bra, hållt sig under +2 s/dygn och det går att fintrimma om man vill då den verkar sakta sig lite nattetid om den får vila m kronan upp. För jäkla nöjd, och oerhört mkt pang för pengarna. Ger den 5/5 bananer i betyg.

1000015257.jpg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Man vänjer sig fort vid olika storlekar, 43mm är är onekligen rätt stort och jag har burit 38mm senaste månaden. Men haft denna några dagar nu och den blir mindre för var dag som går 🙂Tidshållningen är som förväntat jäkligt bra, hållt sig under +2 s/dygn och det går att fintrimma om man vill då den verkar sakta sig lite nattetid om den får vila m kronan upp. För jäkla nöjd, och oerhört mkt pang för pengarna. Ger den 5/5 bananer i betyg.

1000015257.jpg
Fin den. Jag har provat Action divern i både 38 och 43. 38:an var den som satt bäst på mig men 40 hade nog varit perfekt.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Kan nog vara beredd att hålla med, får väl se om den dyker upp i 41mm som GMTn. Känns inte orimligt. 38mm dykare känns lite smått på mig dock känner jag.
Jag gissar men de har väl tänkt att den vanlige klockköparen vill ha 43, och entusiasterna vill ha 38. Då har de täckt in båda kundgrupperna. 38 fungerar bra på en vintagedykare där hela klockan och länken är nättare. På en modern dykare fungerar det sämre.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Är det ingen som behåller PH1000M? Verkar vara ovanligt snabb turnover på just denna modell. Ni som haft och flippat - vad var det som inte stämde?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det ingen som behåller PH1000M? Verkar vara ovanligt snabb turnover på just denna modell. Ni som haft och flippat - vad var det som inte stämde?
Jag behåller!!!
7491E45E-479A-4F76-9FE9-8133C66BF985.jpeg


Men idag är det en annan Certina, denna ska landa hos mellanbarnbarnet så småningom. Han ska fira sin ett årsdag idag så kanske lite för tidigt att lämna över den?..
DDD7F4F0-F7B5-4D9E-8E95-751EB3EC5B52.jpeg


Har ju köpt en varsin Certina till alla tre barnbarnen. Så PH1000 är min farfarsklocka. Därav är den ju nästan omöjlig att sälja…
Även om så inte vore fallet så är den makalöst bra!!! Kan vara att det kommit en ny färg som folk vill testa?
 

Ash6

Omega
Jag behåller!!!
7491E45E-479A-4F76-9FE9-8133C66BF985.jpeg


Men idag är det en annan Certina, denna ska landa hos mellanbarnbarnet så småningom. Han ska fira sin ett årsdag idag så kanske lite för tidigt att lämna över den?..
DDD7F4F0-F7B5-4D9E-8E95-751EB3EC5B52.jpeg


Har ju köpt en varsin Certina till alla tre barnbarnen. Så PH1000 är min farfarsklocka. Därav är den ju nästan omöjlig att sälja…
Även om så inte vore fallet så är den makalöst bra!!! Kan vara att det kommit en ny färg som folk vill testa?
Den där silvriga DS-1 är riktigt fin, visst är den 40mm? Hur tycker du att den bär?
 

Vinflaskan

Cartier
Är väldigt nöjd med denna submarinerkopian. 38 mm och Quartz vilket passar mig perfekt då jag uppskattar att slippa ställa klockan och gillar tunnare ur. Har dock sneglat på action divern rätt länge och går därför i tankarna att byta. Hur upplevs action divern på handleden? Den lilla som @martaSM30 har verkar också vara riktigt najs, hur känns den?

IMG_5181.jpeg
 

martaSM30

Audemars
2-Faktor
Är väldigt nöjd med denna submarinerkopian. 38 mm och Quartz vilket passar mig perfekt då jag uppskattar att slippa ställa klockan och gillar tunnare ur. Har dock sneglat på action divern rätt länge och går därför i tankarna att byta. Hur upplevs action divern på handleden? Den lilla som @martaSM30 har verkar också vara riktigt najs, hur känns den?

IMG_5181.jpeg
Byt inte, köp en till! (Havregrynsgröt är gott).
Den lilla (på 34,5mm) sitter helt perfa på min handled (~14,5cm)☺️
 

Ash6

Omega
Är väldigt nöjd med denna submarinerkopian. 38 mm och Quartz vilket passar mig perfekt då jag uppskattar att slippa ställa klockan och gillar tunnare ur. Har dock sneglat på action divern rätt länge och går därför i tankarna att byta. Hur upplevs action divern på handleden? Den lilla som @martaSM30 har verkar också vara riktigt najs, hur känns den?

IMG_5181.jpeg
Vad är det för ref på denna? Aldrig sett den tidigare
 
Topp