• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Ekebeke

Breitling
Dragit ut på det alldeles för länge men idag var det dags, köpte mig en sprillans ny 38. Känns som ett riktigt lyckat format. Ägde tidigare 43mm titanaren, det var inget större fel på den men den blev hyfsat stor trots det lätta materialet. Känns som att jag kommer trivas bättre med denna.
1000029297.jpg

1000029293.jpg
Grymt snygg provade en 38mm här om dagen, riktigt trevligt format! Grattis till fint köp.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Grymt snygg provade en 38mm här om dagen, riktigt trevligt format! Grattis till fint köp.
Tackar! Har min Tudor inne på garantiärende just nu så kände ett behov av en smidig snygg dykare som kan hänga med under semestern. Tror denna kommer klarar jobbet galant. Gillade även titanaren i 38mm. Upplevde den mycket mer nedtonad än vissa bilder visar, kanonfin klocka. Tudorn jag har är i titan så en stålklocka på länk kändes rätt som komplement.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag tycker gott att Certina kunde passat på att sätta dit ett keramiskt vridringsinlägg nu när de ändå uppgraderade modellen. Det hade inte kostat många kronor extra, särskilt inte med tanke på senaste årens prishöjningar.
 

fredej

Breitling
Jag tycker gott att Certina kunde passat på att sätta dit ett keramiskt vridringsinlägg nu när de ändå uppgraderade modellen. Det hade inte kostat många kronor extra, särskilt inte med tanke på senaste årens prishöjningar.
Ja, priset har åkt upp senaste åren. Keramisk vridring hade definitivt gett den ett modernare intryck.
Men jag tror nog att jag föredrar aluminium vridringen för en matt och mer diskret look.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet med Certina DS grå på 38mm? Tycker den är sjukt snygg men inte riktigt sett den live. Kanske ska smyga förbi en handlare och titta på den.
IMG_6461.jpeg
IMG_6460.jpeg
Grå som i titan. Jag har en. Den är trevlig. Lätt, bra verk i bemärkelsen gångnoggrannhet. Den är schysst.
Om du söker på mina inlägg i denna tråd så hittar du lite bilder på den.
 
Senast ändrad:
Topp