Stämmer. Bärs lite mindre skulle jag säga.Den där silvriga DS-1 är riktigt fin, visst är den 40mm? Hur tycker du att den bär?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer. Bärs lite mindre skulle jag säga.Den där silvriga DS-1 är riktigt fin, visst är den 40mm? Hur tycker du att den bär?
Ja sjukt prisvärd... Därför köpte jag två .
Är det ingen som behåller PH1000M? Verkar vara ovanligt snabb turnover på just denna modell. Ni som haft och flippat - vad var det som inte stämde?
Byt inte, köp en till! (Havregrynsgröt är gott).
Den lilla (på 34,5mm) sitter helt perfa på min handled (~14,5cm)
Vad är det för ref på denna? Aldrig sett den tidigare
Tack! Ska kika vidare, fin klocka!Håller med om att den sitter perfekt på dig. Jag har bara 16-16,5 cm och gillar små klockor så den där är riktigt intressant faktiskt. Tyvärr verkar det vara få ägare till modellen där ute
Köpte den via Klocksnack för två-tre år sen tror jag. Har bara sett en annan på ett tyskt forum när jag söker på ref vilket är EOL 115 7041 7041 42 (vet inte om jag skrivit ut på rätt sätt dock?) Dessa har oftast Q på urtavlan ovanför 200 m så det kanske är en tidigare/senare version?
När du ska gänga på kronan fortsättningsvis, tryck in den en liten bit och dra den moturs tills du känner att den klickar till. Då har du hittat läget där den ska skruvas in. På så vis minimerar du risken för gängsallad.Har fått tillbaka min DS Action Diver 38mm från Magnussons Ur efter att de fixat den trasiga skruvkronan.
De har bytt krona och hals samt täthetstestat den.
Initiala känslan är att kronan är lättare att röra och skruva fast än vad jag kan komma ihåg att den varit tidigare. Är dock fortfarande lite nojig över att råka trycka för hårt eller vad det nu var jag gjorde när jag lyckades ha paj den. Hoppas givetvis att jag inte ska råka ut för det igen.
Det hela gick på 2500kr och tog 5 veckor.
Kan också rapportera att den för tillfället går drygt 3 sekunder per dygn fort. Den första mätningen (4 spd) var med urtavlan upp under natten medan de andra är med kronan ner under natten.
Tack för tipset!När du ska gänga på kronan fortsättningsvis, tryck in den en liten bit och dra den moturs tills du känner att den klickar till. Då har du hittat läget där den ska skruvas in. På så vis minimerar du risken för gängsallad.
Har du bytt inlägget i bezeln? Har en likadan, men det vita i ditt inlägg är typ citrongult i min. Det är inte fint. Alls.En gammal goding med ETA 2824-2
Nej, det är original! Jag har också sett att det vita i inlägget gulnar efter flera år på dem äldre modellerna, själv tycker jag det bara skulle vara skoj med citron-patina sen!Har du bytt inlägget i bezeln? Har en likadan, men det vita i ditt inlägg är typ citrongult i min. Det är inte fint. Alls.
Så lustigt. Mitt är ju tvärgult, så gult att man tror att det var gult från början. Lurar på att byta ut det faktiskt.Nej, det är original! Jag har också sett att det vita i inlägget gulnar efter flera år på dem äldre modellerna, själv tycker jag det bara skulle vara skoj med citron-patina sen!
Haha nyfiken, släng upp en bild! Finns alla delar att få tag i fortfarande via Certina?Så lustigt. Mitt är ju tvärgult, så gult att man tror att det var gult från början. Lurar på att byta ut det faktiskt.
Sett många gamla gula på Tradera, håller tyvärr med om att det inte ser kul ut..Så lustigt. Mitt är ju tvärgult, så gult att man tror att det var gult från början. Lurar på att byta ut det faktiskt.
Nä, det ser inget vidare ut. Men frågan är vad det är värt att lägga på en sån klocka. Verket är ju schysst och det är ju egentligen inget fel på modellen. Tung, men som beater funkar den. Så kanske det kan vara värt att lägga upp till tusenlappen, men inte mer, på att få det utbytt.Sett många gamla gula på Tradera, håller tyvärr med om att det inte ser kul ut..
Håller med, får man en ny bezel för en tusing så blir den riktigt snygg igen, kan det va värt om man gillar modellen. Klockan i sig är ju en en klart kompetent beater. Annars får man nog en slant på Tradera som den är, och köper sig en annan beaterNä, det ser inget vidare ut. Men frågan är vad det är värt att lägga på en sån klocka. Verket är ju schysst och det är ju egentligen inget fel på modellen. Tung, men som beater funkar den. Så kanske det kan vara värt att lägga upp till tusenlappen, men inte mer, på att få det utbytt.
Tror du kommer bli jäkligt nöjd, har haft min en månad nu och är fortfarande nykärDragit ut på det alldeles för länge men idag var det dags, köpte mig en sprillans ny 38. Känns som ett riktigt lyckat format. Ägde tidigare 43mm titanaren, det var inget större fel på den men den blev hyfsat stor trots det lätta materialet. Känns som att jag kommer trivas bättre med denna.
Den är bra 38'nDragit ut på det alldeles för länge men idag var det dags, köpte mig en sprillans ny 38. Känns som ett riktigt lyckat format. Ägde tidigare 43mm titanaren, det var inget större fel på den men den blev hyfsat stor trots det lätta materialet. Känns som att jag kommer trivas bättre med denna.
Kanske är hur ljuset/skuggan landar som ger en illusion. Jag ser ingen större skillnad. Eller så har det blivit uppdaterat, vet faktiskt inte. Håller med, den är riktigt trevlig för pengen man betalar.Den är bra 38'n
Ser ut som de gjort index markörerna på tavlan vid 3, 6 och 9 bredare. Jämför med min på sidan ovan. Min har samma tjocklek på de som för övriga index (tex 1, 2, 4 osv.)
Undra när och varför man gjort så?
Det var strecken jag syftade på. Men det kanske snarare är en reflektion?Kanske är hur ljuset/skuggan landar som ger en illusion. Jag ser ingen större skillnad. Eller så har det blivit uppdaterat, vet faktiskt inte. Håller med, den är riktigt trevlig för pengen man betalar.
Jaha! Nu ser jag vad du menar. Verkar vara en uppdatering, nu när du säger det och jag jämför med din.Det var strecken jag syftade på. Men det kanske snarare är en reflektion?
Jaha! Nu ser jag vad du menar. Verkar vara en uppdatering, nu när du säger det och jag jämför med din.
Edit, kollade några annonser här på KS och där ser det ut som att även dem har tjockare streck likt min. Men hittade även som din ser ut. Intressant!
Vad fasen, fattar inte vad ni ser? Vilka streck menar ni?Ja, de måste ha uppdaterat den med bredare streck för 3, 6, och 9 vid något tillfälle.
Hade inte noterat det förrän jag såg dina bilder. (Bra, skarpa bilder)
Min klocka är ett tidigt exemplar, uttagen i februari 2021. Modellen lanserades december 2020, har jag för mig.
Här är en gammal bild på min där man ser de tunnare strecken.
Blindstyre.Vad fasen, fattar inte vad ni ser? Vilka streck menar ni?
Blindstyre.
På rehauten har de gjort indexmarkeringarna mer än dubbelt så breda. Det skiljer minst en millimeter!
Nördnivå detaljer
MK1 & MK2, premium med tunna indexmarkeringar Skarpsynt ändå, jag hade förmodligen inte lagt märke till det om du inte sagt något.Nördnivå detaljer