• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Det tycker jag att du ska göra, en riktigt trevlig klocka :)
2015-09-06 14.14.40.jpg
😍 Vilken model är denna?

Det är bara den gula som är limiterad vad jag vet. Den turkosa tog slut direkt men fler kommer enligt Certina.

i vissa vinklar har vridringen och urtavlan samma färg - i andra blir ringen mörkare och drar något åt grönt. Grundfärgen skulle jag ändå säga är turkos/aqua åt det mörkare hållet, runt mitten på sista raden i bilden:

1722329727416.png

Extra trist när det är en present också. Men Certina brukar vara pigga på att byta ut urverken har jag förstått. Annars är min bild att kvaliteten brukar vara ypperlig på Certina, även om GMT-varianten inte funnits på marknaden så länge lär det vara en vettig konstruktion.
Efter en andra vända till Swatch group i Stockholm där urverket byttes ut fick vi tillbaka klockan. Klockan ställdes och sonen nu glad att kunna använda sin studentpresent. Dessvärre fungerar den fortfarande inte. Minutvisaren går precis som den ska, men timvisaren rör sig bara fram till nästa heltimme. Ringde direkt till verkstaden och frågade vad som gjorts och vad som kan vara fel. De var förvånade men hade ingen bra förklaring. Bad oss bara skicka tillbaka den ännu en gång. Har någon annan upplevt problem med denna nya modell? Har sålts en hel del enligt butikerna. Är det ett vanligt fel borde ju fler ha upplevt samma sak?

Efter en andra vända till Swatch group i Stockholm där urverket byttes ut fick vi tillbaka klockan. Klockan ställdes och sonen nu glad att kunna använda sin studentpresent. Dessvärre fungerar den fortfarande inte. Minutvisaren går precis som den ska, men timvisaren rör sig bara fram till nästa heltimme. Ringde direkt till verkstaden och frågade vad som gjorts och vad som kan vara fel. De var förvånade men hade ingen bra förklaring. Bad oss bara skicka tillbaka den ännu en gång. Har någon annan upplevt problem med denna nya modell? Har sålts en hel del enligt butikerna. Är det ett vanligt fel borde ju fler ha upplevt samma sak?
Fifän va trist... Hade försökt lämna tillbaka den, åtminstånde få ett ex som funkar i butik, eller satsa på en annan modell.

Tillbaka
Topp