Greve Carl-Magnus
Basic
Jag är svag för två saker, Certina och dykare. Här är dom förenade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Attack! Köpt ny av mig för första löningen hösten -97. Får passa på att tacka mig själv för ett bra val, god smak även då.
Trevlig helg alla!
Behåll den blå nu inför sommaren, sen flippar du den närmare hösten och köper en svart igen lagom till mörkret kommer!Dagens bekymmer; vilken ska man behålla?
Fina Certinor!. Överväg om du överhuvudtaget måste sälja. Kör dom växelvis vettja, ombyte förnöjer även om det bara är färgen, som inte är så bara...Dagens bekymmer; vilken ska man behålla?
behåll den blåa, blir fin nu när sommarn står bakom hörnet!Dagens bekymmer; vilken ska man behålla?
Stort grattis! Visst är det en kanonklocka .Lite av ett spontanköp men satan vilken klocka för pengarna alltså!
Stort tack! Verkligen mycket klocka för pengarna.Stort grattis! Visst är det en kanonklocka .
Fina Certinor!. Överväg om du överhuvudtaget måste sälja. Kör dom växelvis vettja, ombyte förnöjer även om det bara är färgen, som inte är så bara...
Dagens bekymmer; vilken ska man behålla?
Lite av ett spontanköp men satan vilken klocka för pengarna alltså!
Tack! Håller med, helt ärligt tycker jag inte den känns så mycket billigare än Tudor BB trots att det skiljer över 10 tusen så jag är absolut nöjd. Sen har jag också tänkt att den inte kan kännas så mycket dyrare än min SKX men det gör den verkligen, skillnaden på kvalitén är mycket stor om man jämför de två sida vid sida!Grattis till ett bra val. Ja den där klockan saknar motstycke i "samma prisklass" . Hade den varit prissatt 10- eller 20- tusen högre hade ingen ifrågasatt priset, den hade sålt ändå. Jag fick min levererad i februari och bär den varje dag. Jag gillar den mer och mer ( och då var utgångläget från början att jag gillade den högt) ju mer jag använder den.
En kompis som är insnöad på Seiko provade på min klocka i helgen. Han bara log och sa "JÄVLAR vilken klocka nu måste jag också ha en".
September i år!Någon här som vet när nya action diver kommer?
Jo, det har hänt. Brukar mjuka upp sig med tiden. Kanske lite olja hjälper?Är det någon av er som upplever detta med era klockor? Kolla på högersidan länkbiten högst upp, den sitter typ fast
Okej! Vad för slags olja? Det är oerhört stelt faktiskt, måste trycka ner länkbiten.Jo, det har hänt. Brukar mjuka upp sig med tiden. Kanske lite olja hjälper?
Alltså den sitter ju inte stenhårt fast, men den rör sig inte av sig själv. Får svänga in på närmaste Certina AD när jag ska till Karlstad och fråga dem.Jaa, typ symaskinsolja eller liknande. Det är ju bara på länken så det borde vara lugnt att testa. Men å andra sidan borde du kanske gå tillbaka till butiken om den sitter fast.
Tack för snabbt svarSeptember i år!
Hej alla KS:are! Jag har nu gått fram och tillbaka mellan olika klocktillverkare men har nu fastnat för Certina av tre anledningar:
-Dem gör klockor med bra kvalité (vad jag hört)
-Fin design
-Historia
Jag är själv ute efter en bra klocka till lite finare evenemang men som ändå skulle fungera till en vit piké och ett bar ljusa chinos. Denna klocka ska ligga mellan 5-8000kr och ha ett automatiskt urverk.
Om någon har egna erfarenheter och synpunkter kring märket så vore det toppen!
Här är en jag fastnat för:
Den andra med en kronograf är en av mina drömklockor med en vettig prislapp
Jag funderar på denna haft med day-date och vit urtavla, något att ha?Certina, bra val! Du verkar söka en modell med ljus tavla, kanske diskret och rätt till sommarmunderingen du beskriver, men tycker dock den utan problem kan sticka ut och synas lite också. Här en favvo.
Finns här för ca. 5700 SEK.
http://e-klockor.com/C029.407.16.081.00
Fast*Jag funderar på denna haft med day-date och vit urtavla, något att ha?