• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Grattis, den där är riktigt fin! Får man fråga var du hittade den, för den finns väl inte kvar i butik va? Ruggigt sugen på en med den tavlan med.
Jeg kjøpte min etter at modellen var utsolgt hos AD-er, mens importøren hadde et par på lager. En AD fikk inn 1 stk. etter at importøren i Norge tømte lageret. Hør med importøren til Certina i Sverige. Kan være de har 1-3 modeller som overliggere.

Grattis, den där är riktigt fin! Får man fråga var du hittade den, för den finns väl inte kvar i butik va? Ruggigt sugen på en med den tavlan med.
Nu är detta ett långskott utan dess like men är du i Skåne så vill jag minnas att Hultins Ur på Nova Lund har en i sitt skyltfönster. Det hade de senast förra helgen åtminstone 🙂

En klassisk DS-2. Liker innrammingen rundt datovinduet, som på en fin måte gjengir urkassens form.

_1270430.JPG

Jeg kjøpte min etter at modellen var utsolgt hos AD-er, mens importøren hadde et par på lager. En AD fikk inn 1 stk. etter at importøren i Norge tømte lageret. Hør med importøren til Certina i Sverige. Kan være de har 1-3 modeller som overliggere.
Tusen tack, uppskattar det! Är du nöjd med din? Den verkar bäras rätt liten ändå trots sin storlek? Posta gärna någon bild på din om du orkar. Otroligt fin bild ovan på DS-2. :)

Tackar! Den är så jäkla fin på också :)

Jag köpte den på Step In Watch Center på Drottninggatan i Sthlm. Tror faktiskt jag klippte den sista med orange, men inte helt säker. Den med svart urtavla fanns kvar när jag var inne i lördags :)

Jag har fått en Certina Priska 34mm men upplever den som liten trots min smala handled. Finns det någon nackdel med att uppgradera sig själv till en 38mm? Är 34mm-modellen den som är mer populär?

Jag har fått en Certina Priska 34mm men upplever den som liten trots min smala handled. Finns det någon nackdel med att uppgradera sig själv till en 38mm? Är 34mm-modellen den som är mer populär?
Är ju tycke och smak men jag tycker ett elegant guldur inte bör vara för stor, då tappar den lite elegans.
Släng gärna upp en bild på din guldis🙂

Tillbaka
Topp