• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

1000004932.jpg

Måste gnälla lite på kronan på 38mm dykaren, störigt liten och blir meckigt att skruva in den tycker jag. Är inget fel, och den gängar fint men jag verkar uppenbarligen ha för korviga fingrar för att det ska gå bekvämt till 🤷‍♂️

Shit var lika vi är😅 hade 43:an sålde köpte 38:an. Sålde 38an och nu sitter jag med 43an igen😳 den är mycket bättre men lite stor ändå. Kan inte Certina bara göra en i 41mm👌😉
Hehe, Jo. En 40-41mm med keramisk bezel och clasp med justering röstar jag på 🙂 Men bägge är onekligen bra, 38an får hänga med ett tag.

Min sambo fyller år idag, så det blev en klocka som passar till hennes passion - att vara ute på vintern med draghundarna.
Det lustiga är att jag hade aldrig köpt denna bara på de officiella bilderna på Certinas sida.
Skillnaden mot verkligheten är ju enorm!
Man ser verkligen norrskenet i urtavlan i speciella vinklar mer än i andra.
Men, tror att Certina skulle tjäna på att ha mer rättvisande bilder, jag hade bara tur att vi har en fantastisk återförsäljare här som hade den hemma, och det vara bara en slump som fångade intresset.
Övre bilden är verkligheten, den undre är Certinas bild (ref: C0320512212601)

Certina_2_resize.jpg

Certina_1.png

Har blivit Certina DS-ägare :)
Dock, så finns det massa fina repor över hela kristallen.. Det syns inte alltid men ibland syns det tydligt och det stör mig. Köpte den begagnat och den är ca 10 år gammal. Är det någon som vet om denna modellen har en antireflekterande beläggning på utsidan av kristallen? Hade varit logiskt om det är den beläggningen som blivit repig snarare än att det är safir-glaset då det ska vara så reptåligt.
IMG_20250119_225632086~3-.jpg

Uppdatering: Det var en klar AR-beläggning på utsidan. Använde cape cod och polerade bort beläggningen (det tog timmar) och nu är kristallen repfri. Det syns lite mer reflektioner nu men det var värt då AR-beläggningen hade jättemycket repor. Men skulle inte rekommendera att göra det till andra om det inte är så mycket repor som min hade.

Senast ändrad:
Såhär 10 dagar efter beställningen försökte jag ringa upp stjärnurmakarna för att fråga hur det går. Inget svar. Mailade dom och fick svar att de glömt återkoppla om att den utgått och betalade sedan tillbaka.. suck...
Segt.. :(
Såg att den ser ut att finnas inne på Mollstedt (ingen erfarenhet personligen men ser ut att vara en seriös handlare) om du vill göra ett nytt försök: https://mollstedt.se/products/certina-ds-super-ph1000m-c0249071728110?

Tillbaka
Topp