• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

DrDre

Patek
Certinas efterlängtade DS PH200 börjar väl så sakteliga anlända ut tll butikerna nu. De flesta som sett den verkar gilla den, men är tveksamma till de två band som medföljer (ett nato och ett läder) och föreslår istället mesh eller tropic. Tror de har rätt. Den växer väldigt mkt på ngt av de två alternativen. (Lånade bilder).

bild10-2-1024x683.jpg
wsdsph200minsta.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Certinas efterlängtade DS PH200 börjar väl så sakteliga anlända ut tll butikerna nu. De flesta som sett den verkar gilla den, men är tveksamma till de två band som medföljer (ett nato och ett läder) och föreslår istället mesh eller tropic. Tror de har rätt. Den växer väldigt mkt på ngt av de två alternativen. (Lånade bilder).

bild10-2-1024x683.jpg
wsdsph200minsta.jpg
Tack för bilderna!

Klockan växer absolut på ett mesh-band och jag tycker att Certina borde ha kunnat skicka med ett, eller iallafall erbjuda det vid sidan om. Med det sagt är det en rätt intressant kandidat för en framtida dykarbeater!
 
Certinas efterlängtade DS PH200 börjar väl så sakteliga anlända ut tll butikerna nu. De flesta som sett den verkar gilla den, men är tveksamma till de två band som medföljer (ett nato och ett läder) och föreslår istället mesh eller tropic. Tror de har rätt. Den växer väldigt mkt på ngt av de två alternativen. (Lånade bilder).

bild10-2-1024x683.jpg
wsdsph200minsta.jpg

Den va riktigt snygg på mesh, för mig är dock avsaknaden av länk en dealbreaker:/
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Kör du med canvas/cordura på din pH200? Vore roligt om du kan visa framsidan. Funderar också på det (eller tropic eller mesh).
Yes! Kör ett canvas från Feskarn. Har suttit på några dagar nu. Känns lite för modernt kanske eftersom det är lite glans i det. Jag älskar mesh så det ska också klickas hem. Men klockan gör sig väldigt bra på nato också.
IMG_20181101_101618441.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20181102_093526227.jpg
    IMG_20181102_093526227.jpg
    191.8 KB · Visningar: 4
Hej! Blir mitt första inlägg här=) jag ska köpa min första automatklocka och har fastnat för certina day date. Ni som har en, vad tycker ni om den? Bra kvalité? Jag har även spanat in seiko prestige cocktail som jag tycker är rätt läcker med sin visare för Power recerv. Har ni någon aning hur dessa två står mot varandra? Har seiko samma problem med +- tidhållning/dygn som certina? Mvh Adam
Jag har en day date till salu :angel:
 
Topp