Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för bilderna!Certinas efterlängtade DS PH200 börjar väl så sakteliga anlända ut tll butikerna nu. De flesta som sett den verkar gilla den, men är tveksamma till de två band som medföljer (ett nato och ett läder) och föreslår istället mesh eller tropic. Tror de har rätt. Den växer väldigt mkt på ngt av de två alternativen. (Lånade bilder).
Certinas efterlängtade DS PH200 börjar väl så sakteliga anlända ut tll butikerna nu. De flesta som sett den verkar gilla den, men är tveksamma till de två band som medföljer (ett nato och ett läder) och föreslår istället mesh eller tropic. Tror de har rätt. Den växer väldigt mkt på ngt av de två alternativen. (Lånade bilder).
Ett fynd för att fira nytt jobb. Certina DS Action kronograf. 46mm är stort, men de skarpa gröna detaljerna känns lite unika.
De där är riktigt coola. Vad är det för verk i? Berätta gärna hur den går om/när du har testatFirar som av en händelse också nytt jobb med en nyinköpt Certina DS Action automatkronograf idag
Firar som av en händelse också nytt jobb med en nyinköpt Certina DS Action automatkronograf idag
Tackar Det är ett ETA C01.211 som enligt vad jag googlat fram skall vara baserat på Lemania 5100. Mätning pågår med Toolwatch-appen, återkommer i fråganDe där är riktigt coola. Vad är det för verk i? Berätta gärna hur den går om/när du har testat
Haha ja det slumpade sig så TackarÄr det nyinköpet som skulle finansieras? Fin!
Tack och tack!Tackar Det är ett ETA C01.211 som enligt vad jag googlat fram skall vara baserat på Lemania 5100. Mätning pågår med Toolwatch-appen, återkommer i frågan
Håller med. Älskar sköldpaddan!Boettlocket är nästan den snyggaste detaljen på nyförvärvet Har alltid varit svag för Certinas sköldpadda och här är dessutom locket mjukt rundat i bästa Breitlingstil
Nya PH200:an ser ruskigt trevlig ut, liksom den gamlaHåller med. Älskar sköldpaddan!
Nya PH200M har (såklart) ett vintageinspirerat lock. Sjukt bra.
Jämfört med min gamla DS
Kan inte uttala mig om den gamla men jag rekommenderar varmt den nya. Jag är helnöjd på alla sätt.Nya PH200:an ser ruskigt trevlig ut, liksom den gamla
Kul, får nog bli en sån så småningomKan inte uttala mig om den gamla men jag rekommenderar varmt den nya. Jag är helnöjd på alla sätt.
Go klockaDe där är riktigt coola. Vad är det för verk i? Berätta gärna hur den går om/när du har testat
Grymt trevlig även i blått!
Go klocka
Håller med. Älskar sköldpaddan!
Nya PH200M har (såklart) ett vintageinspirerat lock. Sjukt bra.
Jämfört med min gamla DS
Yes! Kör ett canvas från Feskarn. Har suttit på några dagar nu. Känns lite för modernt kanske eftersom det är lite glans i det. Jag älskar mesh så det ska också klickas hem. Men klockan gör sig väldigt bra på nato också.Kör du med canvas/cordura på din pH200? Vore roligt om du kan visa framsidan. Funderar också på det (eller tropic eller mesh).
Jag har en day date till saluHej! Blir mitt första inlägg här=) jag ska köpa min första automatklocka och har fastnat för certina day date. Ni som har en, vad tycker ni om den? Bra kvalité? Jag har även spanat in seiko prestige cocktail som jag tycker är rätt läcker med sin visare för Power recerv. Har ni någon aning hur dessa två står mot varandra? Har seiko samma problem med +- tidhållning/dygn som certina? Mvh Adam
Yes! Kör ett canvas från Feskarn. Har suttit på några dagar nu. Känns lite för modernt kanske eftersom det är lite glans i det. Jag älskar mesh så det ska också klickas hem. Men klockan gör sig väldigt bra på nato också.
Nu har jag mätt med Toolwatch-appen och resultatet var över förväntanDe där är riktigt coola. Vad är det för verk i? Berätta gärna hur den går om/när du har testat
Snyggt! Bra resultat för en sån klocka!Nu har jag mätt med Toolwatch-appen och resultatet var över förväntan
Tyvärr måste klockan säljas pga andra utgifter som dykt upp så den ligger redan på K&S Trist då det är en grym klocka!
Ja verkligen, har även haft ett antal Valjoux 7750-drivna klockor och de har inte legat på sådana värden så detta är jag mer än nöjd medSnyggt! Bra resultat för en sån klocka!