• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Psykel

Patek
Testar mina fars gamla klocka som legat i många år. Någon som vet vad det är för någon och vilket år den kan vara från? Jag har verkligen riktigt dålig koll på Certina.
20190509_183026-01.jpeg
Serienummer för datering bör finnas på baksidan eller insidan av locket.
 

GeneHackencrack

Breitling
Hejsi svejsi, jag har en ODC One-kronograf som är rätt paj. Vad kostar helservice på en sådan och spelar det någon roll var man lämnar in klockorna om de ändå skickas till Certina?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad skiljer ett vridringsinlägg i emalj från ett vanligt keramiskt? Använder Certina bara en annan benämning eller finns det faktiskt en skillnad? Jag har varit sugen på en DS Action ett tag och Certina anger att materialet är just emalj. De enda tillverkare jag kan minnas som använder det är Certina och Squale i vissa modeller.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja den är grymt trevlig. Sålde den där men införskaffade en ny i titan.
Har dock ej bestämt mig för om den ska plastas av eller säljas. Våndas med i-lands och rotationsproblemet ;)
7443E7E3-2B73-4214-8FD3-74677E1E6F15.jpeg
9761C049-AB06-4A9C-A30A-3122964B67B0.jpeg
Hur många sådana har du gått igenom nu? :p
Nä men den är fin, någon gång får jag skaffa en igen, var ju min första "riktiga" klocka så det skulle vara kul å ha en i samlingen.
 
C

Coach

Guest
Hur många sådana har du gått igenom nu? :p
Nä men den är fin, någon gång får jag skaffa en igen, var ju min första "riktiga" klocka så det skulle vara kul å ha en i samlingen.
Tre stycken. Den första köpte jag av dig, sen pandan och nu den i titan :D Hade tänkt använda den som lek och plask klocka i sommar med bad och allt vad det innebär.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tre stycken. Den första köpte jag av dig, sen pandan och nu den i titan :D Hade tänkt använda den som lek och plask klocka i sommar med bad och allt vad det innebär.
Definitivt en bra klocka för det :) Hade den ju i början av nörderiet och visste inget om det här med vattentäthet osv så jag använde kronografen säkert 100ggr under vattnet i poolen när jag var på semester den sommaren för att time:ea längderna. Det funkade utmärkt även om man kanske inte ska göra så ;)
 
C

Coach

Guest
Definitivt en bra klocka för det :) Hade den ju i början av nörderiet och visste inget om det här med vattentäthet osv så jag använde kronografen säkert 100ggr under vattnet i poolen när jag var på semester den sommaren för att time:ea längderna. Det funkade utmärkt även om man kanske inte ska göra så ;)
Ha ha ja det var ett bra betyg att den pallade kronograf funktionen under vatten fast man definitivt inte bör göra så ;)

Ja det känns som en klocka som ska tåla det mesta i vardagslivet. Det enda jag ville ha förändring på med modellen var just att ha något lättare så därför blev det den i titan.
Har snöat in totalt på titan nu pga att jag misstänker att jag ev har någon form av allergi mot metall. Hittills så får jag ingen hudirritation från titan ur.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
2746DC67-BDDB-4169-8902-690644BA378E.png

Jag har slarvat bort länken till min ds action. Finns det någon här inne som har artnr på länken? C013410A verkar klockan ha som ref.
 
Topp