• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Slänger in en bild på min senaste, grymt nöjd med den, Kul med ovanlig modell som verkar vara ganska så sällsynt :)

A0EEC594-FBF2-4B56-80C6-CF02660037C9.png

Kan vara både och :angel:Jag trodde man kunde byta ut delar och inte behövde byta ut hela urverket om det inte var helt nödvändigt.
Fick uppfattningen han jag talade med var en försäljare. Det var väl de som försäljaren menade.

Yeah! Då skulle man kunna få råd med en Podium, DS Action eller få spara lite till någon automatare:cool:
Jag har haft en DS Action Powermatic 80, fin klocka som i mitt tycke slår Longines Hydroconquest.
Jag köpte nu en DS Ph200M, lite mer retro, också med Powermatic 80. Ett väldigt bra automatiskt etaverk med 80h gångreserv. Du får en sådan för under 6k... Vill du ha en kronograf så tänk på att Certina DS Action kronograf är väldigt stor
IMG_20190603_213025.jpg

Jag söker länk eller gummi till denna, verkar helt enkelt inte finnas någonstans. Någon som kan tipsa mig om vart jag kan få tag i det?

DS Podium Square

FAC62706-D14B-4D94-AC19-A4AF38A5A0EC.jpeg

Har ett orginalarmband från en Certina DS Podium över. Någon som vet vad det är värt? Det har många år på nacken (ca 10), men fungerar som det ska. Tänkte lägga upp det i köp och sälj-tråden.

DSCF9350.JPG
Min ds-2 chrono som jag varit owg med i nästan 2 år, något som det förhoppningsvis blir ändring på inom en snar framtid. Fantastiskt nöjd och har använt den nästan dagligen men för tillfället är den inne på ett garantiärende.

Jag har haft en DS Action Powermatic 80, fin klocka som i mitt tycke slår Longines Hydroconquest.
Jag köpte nu en DS Ph200M, lite mer retro, också med Powermatic 80. Ett väldigt bra automatiskt etaverk med 80h gångreserv. Du får en sådan för under 6k... Vill du ha en kronograf så tänk på att Certina DS Action kronograf är väldigt stor
IMG_20190603_213025.jpg
Så sugen asså!!
Hur trivs du med den?

Tillbaka
Topp