Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sån funktion borde alla länkar ha.Rapport från Kreta.
Våtdräktsförlängningen är helt grym i värmen när armen sväller lite
Certina DS Action Diver P.M80
DS Podium idag.
Skulle säga att den bärs mindre än vad den ärHur upplever du storleken ? Sitter den bra på handleden eller blir den svävande ?
Snygg som attansDenna kom idag, en Certina DS1 small seconds, ref C006-428-11-031-00
Sååå nöjd med den, det blev dessutom en chansning då jag inte kunde prova klockan innan köp.
Hade tidigare ägt en svart DS1 i 39mm. Den var kanon men jag störde mig på storleken lite grann samt att visarna var svårlästa i vissa vinklar, vilket försvårades pga vita korset som är målat på tavlan.
Small seconds modellen är större, det blir som att gå över från en Rolex OP 39mm till en Omega AT 41mm, en höjd på 14,66mm isf 12mm, det märks på handleden. Klockan får dock bättre närvaro.
Jag gillar designen på DS1-modellerna jättemycket oavsett referens men denna har följande fördelar:
- storleken som gör den lite sportigare
- en silvrig tavla som framhäver klockan
- small seconds är roligt (även om jag föredrar tavlor utan varken datum eller sekundvisare)
- bra blåfärgad lume på visarna och indexer, vilket inte fanns överhuvudtaget på min gamla
- kul med sköldpaddan på rotorn
- butterfly-spännet gör klockan lite mer exklusiv och förbättrar helhetsintrycket
Hjälper tillDåligt drag i tråden så jag postar lite
Detsamma
Ni som har DS action precidrive, hur mycker rör dig vridringen för er? Tight eller löst?
Tack. Fick hem en titanare jag med. tyckte bezeln var riktigt glappig, men centrerar som du säger. Är van med tighta vridringar annars och blev nyfiken på vad som var standard.Tyvärr lite glappig... men centrerar iaf rätt över kl.12
Jag har en 41mm i titan
Är du nöjd överlag med din titanare ? Har varit lite sugen på en sån under en tid nu.Tyvärr lite glappig... men centrerar iaf rätt över kl.12
Jag har en 41mm i titan
Om du är missnöjd kan du få byta den mot en DS PodiumTack. Fick hem en titanare jag med. tyckte bezeln var riktigt glappig, men centrerar som du säger. Är van med tighta vridringar annars och blev nyfiken på vad som var standard.
Fick returnera den för utbyte direkt, när chapterringen var helt sne gentemot index och datumfönstret var off.
Jag var missnöjd då, men nu är jag nöjd. Det grymma är att jag har gummi med tillhörande viklås liggandes. Så har band att byta emellan också.Om du är missnöjd kan du få byta den mot en DS Podium
Förstår vad du menar. Titan är ett grymt trevligt material som jag klart föredrar.Jag var missnöjd då, men nu är jag nöjd. Det grymma är att jag har gummi med tillhörande viklås liggandes. Så har band att byta emellan också.
Min första i titan. gillar att den är så lätt.
Är du nöjd överlag med din titanare ? Har varit lite sugen på en sån under en tid nu.
Jag var missnöjd då, men nu är jag nöjd. Det grymma är att jag har gummi med tillhörande viklås liggandes. Så har band att byta emellan också.
Min första i titan. gillar att den är så lätt.
Undrar om det kommer en ny nu när den här har utgått. Eller om den nya utan vridring är ersättare.
Den fanns inte kvar sist jag kollade.Jaså... har den utgått?
Har noterat att chronoversionen försvann från certinas hemsida under våren... men sist jag kollade var vanliga 41mm kvar.
Var nära att buda hem en på Tradera nyligen men missade den tyvärr. Gick för ett alldeles för lågt pris. Trevlig modell.Den fanns inte kvar sist jag kollade.