• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Hankiis

Omega
4005E70A-A7B0-4C34-B8E5-FE7C2E2E0FC9.jpeg
Dagens duo läste jag om.
Min 30 och 40 års present ger en bra variation.
Dock ett stort sug efter fler alternativ.
Kikar på något lite mer dressat och ev. läderband.
 

Roz

Omega
2-Faktor
Tjena, fråga från en rookie (jag):
Har en Certina DS Caimano som jag haft i ett par år nu, ca 4-5 om jag inte minns fel. Nyligen upptäckte jag att sekundvisaren inte riktigt hänger med.
Den står still och sedan hoppar visaren ca 4 sekunder. Med det sagt håller den fortfarande tiden men det ser ju inte riktigt bra ut.
Sorry för den dumma frågan men behöver den service eller är något tokigt? Vad skulle det isåfall kosta tro?
Alla svar uppskattas :)
 

asr

Breitling
Skickade in min Divers auto på service och fick tillbaka den med aningen moddat utseende. Vad är "fel", och vad tycker ni om det? Jag gillar hur det blev - tack Certina - men nästa gång kan ni ju fråga innan

IMG_20190814_171617.jpg
 

Rulle

Audemars
Hej. Har en Certina DS Action Automat där indexen på ringen blivit gulare och gulare. Ska man ta detta som lite wear and tear, eller tycker ni man ska åtgärda det? Hur i så fall? Något man kan göra själv?
DSC_2212.JPG

Mvh!
det är premium om några år:hilarious:

men släng upp lite fler bilder!
ser ju rätt coolt ut på bilden

jag hade nog inte gått å klagat hos certina å fätt den utbytt!
 

Nifo

Omega
Inser nu att det är när färgen är "lysande" som allting är gulare ut i dagsljus. Det lugnar verkligen ner sig när man varit ur sol ett tag och kollar inomhus. Knepigt att jag inte tänkt på detta tidigare. Ja ja... Men borde väl vara hyfsat "normalt". Ingen annan som märkt av denna förändring med tiden?

 
Topp