• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Master J

Audemars
2-Faktor
Är det inte denna?

https://www.klockia.se/certina-ds-1-powermatic-80-c029.426.11.091.60

Screenshot_20190914-115013_Samsung Internet.jpg

6700... det var ju rätt rimligt :)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Är på jakt efter en DS-3 auto 70-talare om någon skulle råka snubbla över en schysst på world wide web. Ingen galen PH variant utan en mer prissatt variant.
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Hej Certina’gäng

Är undrade över om någon kan bredden på bandet för denna modellen? den är 43mm jag försökte hitta och hittade 20mm
men är osäker på om det inte det
CDFD17E6-FB2C-4C50-81A8-028295B0BF41.jpeg
 

Sanoj

Breitling
Min första Certina och riktiga dykarklocka, måste säga att jag älskar den. Det var ett väldigt genomtänkt köp och ångrar det inte. Köpt från Stjärnurmakarna i Farsta.

Certina DS Action Diver
Powermatic 80
Grön ⌚
Superschysst! Känner du att det blir ett problem att matcha färgen med resterande outfit, eller bara att rocka på? ;)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Får man ha läderband på dykarur?
IMG_20191001_091731.jpg
NEJ! ;) Klart du gör som du vill. Länk, gummi eller nato är väl godkända alternativ ur funktionssynpunkt, men då 90% som vill ha en dykare och absolut vill ha mer än 10atm ändå inte kommer närmare vatten än handfatet kan du absolut köra allt ifrån nubuck till ödla :p Skit i vad andra tycker, ibland hör man liknelser som "sneakers till kostym". Jag tycker oxfordskor till träningsoverall är bättre liknelse :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En sådan här blev jag av med för 30 år sedan då vi gjorde ett besök i London, sved som fan! Har kollat både på eBay och tratten många gånger utan framgång! Men nu har den dykt upp på Tratten, dock så säljs den utan länk. I annonsen så kallar dom denna modell för UB 20631 men på bakboetten så kan man se att det står 60127.

Är det någon här inne som har eller har ägt en lika dan, jag skulle gärna sätta tänderna i en sådan igen, men behöver en referens på klockan så jag kan börja söka på riktigt!

Tack på för hand // Affe

301600061_4c77f28d-2a28-4787-a7bd-2107a6b3c635.jpg

certina 60127.JPG
 
Senast ändrad:

Joab

Omega
Har köpt en ny Certina ds action diver titanium powermatic 80 som är ultralätt och går väldigt noggrant mindre än +1 sek om dygnet.
Fråga är det vanligt att powermatic 80 uren går så noga har en äldre ds-1 titanium den sackar 9 sek om dygnet.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Har köpt en ny Certina ds action diver titanium powermatic 80 som är ultralätt och går väldigt noggrant mindre än +1 sek om dygnet.
Fråga är det vanligt att powermatic 80 uren går så noga har en äldre ds-1 titanium den sackar 9 sek om dygnet.

Det där varierar ju lite... +-10s känns väl ok... gärna inom 5s om det är en klocka som bärs dagligen.
 

Joab

Omega
Har haft den på mig 5 dagar nu får se hur länge den håller sig så.
Köpte den på klockor och smycken Jönköping nedsatt pris dygt 7800kr.
 
Topp