• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Jag hörde till de som förhandsbeställde PH200 ifjol. Jag har nu tröttnat på bandet (skulle aldrig använda Natot) och märkte att om man beställer den idag kan man få den på mesh. Nu blir man ju rejält sur att original meshen kostar 2625kr medan prisskillnaden mellan leder och mesh är 590kr om man köper nytt... Synd att det är tacken när man förhandsbokar...
upload_2019-10-23_15-40-20.png

upload_2019-10-23_15-43-24.png

Det blir att beställa ett, nån som testat en budgetversion runt 200kr?
Jag tänkte testa den här ifall inget annat dyker upp: https://www.amazon.de/gp/product/B07WN4RQQH/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A1VO766BHZ08N3&psc=1

Jag hörde till de som förhandsbeställde PH200 ifjol. Jag har nu tröttnat på bandet (skulle aldrig använda Natot) och märkte att om man beställer den idag kan man få den på mesh. Nu blir man ju rejält sur att original meshen kostar 2625kr medan prisskillnaden mellan leder och mesh är 590kr om man köper nytt... Synd att det är tacken när man förhandsbokar...

Jag tänkte testa den här ifall inget annat dyker upp: https://www.amazon.de/gp/product/B07WN4RQQH/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A1VO766BHZ08N3&psc=1

Det där du länkar är rassligt, men denna som är på erbjudande på watchgecko för 350 spänn är garanterat bättre än originalet tom:
https://www.watchgecko.com/horkstow-milanese-mesh

Vill du ha ett lite tunnare mesh skulle jag köpa det här:
https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap

Jag äger båda, suverän kvalité :)

• Like
Reactions: JwJ
Det där du länkar är rassligt, men denna som är på erbjudande på watchgecko för 350 spänn är garanterat bättre än originalet tom:
https://www.watchgecko.com/horkstow-milanese-mesh

Vill du ha ett lite tunnare mesh skulle jag köpa det här:
https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap

Jag äger båda, suverän kvalité :)
Najs, tack! Den tjockare ser riktigt fin ut. Det måste ju vara tjockt ifall en haj kommer och biter en i handleden när man dyker.
Ska jag läsa: rassligt = skit, inte ens värt 9,90€

Är inte det en regel om klockan erbjuds med olika armband välj metall framför såsom läder,gummi eller annat för det i metall är alltid mer prisvärt.

Är inte det en regel om klockan erbjuds med olika armband välj metall framför såsom läder,gummi eller annat för det i metall är alltid mer prisvärt.
Absolut är det så. Men i det här fallet så kom metallänken senare. Det jag reagerar på är prisskillnaden. Visst ska det vara dyrare att köpa länken separat men det är nog väl tilltaget i det här fallet, det är ju nästan halva klockpriset, Iaf 1/3

Dom blir dyra det säljs nog inte så många original armband.Undra vad orginalarmbandet till min nya Certina ds action diver titanium kostar.

Frågan är vad kostar ett nytt original i läder.
Var nyligen i kontakt med Klockor och Smycken i Jönköping där jag köpte min klocka en

Certina DS Action Diver Powermatic 80 Titanium C032.407.44.081.00
Det skulle kosta 3500 -4000 kr original armband.

Senast ändrad:
Har köpt en ny Certina ADP80 i Titan tänkte fråga andra hur mycket gångavikelser ni har på era powermatic 80 armbandsur.
Min klocka har max +1 sekund på vecka har börjat funderat och öppna den å kolla om det sitter ett automatverk i den.

Senast ändrad:
Har köpt en ny Certina ADP80 i Titan tänkte fråga andra hur mycket gångavikelser ni har på era powermatic 80 armbandsur.
Min klocka har max +1 sekund på vecka har börjat funderat och öppna den å kolla om det sitter ett automatverk i den.
"APD80"? Antar "Powermatic 80" urverk du menar, i så fall mekaniskt "automatverk" i den, inte quartz om du trodde det! Powermatic 80 är ett modifierat ETA 2824-2 urverk som lär har "förbättrats" genom att dra ner BPH för att få upp gångreserven. Googla och du finner... ETA 2824-2 är ett fint och beprövat urverk med precis gång och +1 sek. den vecka du kollade är möjligt. Nästa vecka du kollar kan sanningen vara en annan, helt beroende på urverkets arbetsförutsättningar. Vad är det för Certinaklocka, ref. nr., du har?

"APD80"? Antar "Powermatic 80" urverk du menar, i så fall mekaniskt "automatverk" i den, inte quartz om du trodde det! Powermatic 80 är ett modifierat ETA 2824-2 urverk som lär har "förbättrats" genom att dra ner BPH för att få upp gångreserven. Googla och du finner... ETA 2824-2 är ett fint och beprövat urverk med precis gång och +1 sek. den vecka du kollade är möjligt. Nästa vecka du kollar kan sanningen vara en annan, helt beroende på urverkets arbetsförutsättningar. Vad är det för Certinaklocka, ref. nr., du har?
Det märkliga är att gångavikelsen är så liten mindre än +- 1 sekund på en hel vecka och haft den på mig hela tiden.

Senast ändrad:

Certina har lite konstig prissättning på länkar, länk till min DS2 går på nästan 2.5k, ohållbart då klockan kanske är värd hälften och länken inte är något spektakulärt.

• Like
Reactions: JwJ
Certina DS Action Diver Powermatic 80 Titanium C032.407.44.081.00

Ansluter mig till Certina-tråden med min 2:a Certina som självfallet blev en DS ph200 (den första var en DS podium 8). Tycker märket är oerhört underskattat, hög kvalitet och fina klockor! Synd att denna klockans orginalarmband passar handleden sådär... Därmed kändes det som en självklarhet när de två lite sportigare armbanden inkluderades i dealen. Tycker personligen att det svart/röda gummibandet passar väldigt bra med klockans visare. Kan lägga upp en bild med det på imorgon :happyhappy:
IMG_20191105_191929.jpg

Armband.jpg

Ansluter mig till Certina-tråden med min 2:a Certina som självfallet blev en DS ph200 (den första var en DS podium 8). Tycker märket är oerhört underskattat, hög kvalitet och fina klockor! Synd att denna klockans orginalarmband passar handleden sådär... Därmed kändes det som en självklarhet när de två lite sportigare armbanden inkluderades i dealen. Tycker personligen att det svart/röda gummibandet passar väldigt bra med klockans visare. Kan lägga upp en bild med det på imorgon :happyhappy:
IMG_20191105_191929.jpg

Armband.jpg

-Bra kit där!!

Tillbaka
Topp