Ja, det var lite synd.Troligtvis därför den svällt rätt rejält till 14,1 mm (!!)![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det var lite synd.Troligtvis därför den svällt rätt rejält till 14,1 mm (!!)![]()
Delvis beror nog detta på att denna har kupat glas till skillnad från föregångare. Jag är en sucker för kupade kristaller så denna är klart intressant.Troligtvis därför den svällt rätt rejält till 14,1 mm (!!)![]()
Du för skriva minirecension. Är kristallen kupad och lumen bra blir det nog köp för mig med men jag tar nog den blå i titanBlev en vit för min del, bilder kommer.
![]()
har kikat flera bilder och videos men ser knappt någon dome ? :ODelvis beror nog detta på att denna har kupat glas till skillnad från föregångare. Jag är en sucker för kupade kristaller så denna är klart intressant.
Absolut. Den är också riktigt fin. Känns fräscht med vitt nu till sommaren, nu blir det att jaga rätt på ett fint vitt gummiband också.Du för skriva minirecension. Är kristallen kupad och lumen bra blir det nog köp för mig med men jag tar nog den blå i titan![]()
"A domed sapphire crystal covers the front"Certina har inte kupat glas på nån av deras moderna dykare, lär inte ha det på 40.5 mm modellen heller.
Jo, möjligen att de kallar det för "domed", men jag tycker det ser bra platt ut. Precis som på de övriga dykarna. För mig betyder kupad nåt annat, men det kan va jag som inte är så haj på definition av "domed"A domed sapphire crystal covers the front"
![]()
First Look: The new Certina DS Action Diver 40.5 (Incl. Video)
Certina flexes its muscles and breaks machines during testing, as it introduces the tough-as-nails DS Action Diver 40.5 collection.monochrome-watches.com
Jo, möjligen att de kallar det för "domed", men jag tycker det ser bra platt ut. Precis som på de övriga dykarna. För mig betyder kupad nåt annat, men det kan va jag som inte är så haj på definition av "domed
![]()
![]()
Haha, freak.
Tror domed helt enkelt syftar på "not flat". Omega Railmaster och Oris ProPilot har sådana glas till exempel. Man märker knappt kupningen om man inte tittar noga.Jo, möjligen att de kallar det för "domed", men jag tycker det ser bra platt ut. Precis som på de övriga dykarna. För mig betyder kupad nåt annat, men det kan va jag som inte är så haj på definition av "domed
![]()
![]()
Det där skulle nog definieras som ett "box sapphire".Kastar in en Yema Superman som exempel, det är är för mig ett kupad glas, och Certinorna ser inte alls ut som nåt sånt om det är vad man hoppas på.![]()
Aha, uppenbarligen inte helt haj på definitionerna dåTror domed helt enkelt syftar på "not flat". Omega Railmaster och Oris ProPilot har sådana glas till exempel. Man märker knappt kupningen om man inte tittar noga.
Det där skulle nog definieras som ett "box sapphire".
Det har du rätt i. Kupningen syns knappt om man tittar på bilderna du la upp. Det verkar istället som att Certina använt ett kupat glas för att göra klockan tåligare och inte av några estetiska skäl.Aha, uppenbarligen inte helt haj på definitionerna dåMen som sagt, hoppas man på att Certina ska ha ett tydligt kupat glas finns risk för besvikelse.
Misstänker också detsamma men hoppas på något annatDet har du rätt i. Kupningen syns knappt om man tittar på bilderna du la upp. Det verkar istället som att Certina använt ett kupat glas för att göra klockan tåligare och inte av några estetiska skäl.
"The watch's sapphire crystal provides an exceptional defence against scratches. Now, it has been further reinforced and is even slightly domed on some models, so that any shock waves are distributed more evenly in the event of an impact."
Nu finns den snyggaste färgsättningen med keramiskt vridning i 40,5mm.
Bra släpp!
![]()
DS Action 40.5mm : Schweiziska klockor | Certina
Upptäck DS Action 40.5mm - C048.407.11.011.00 ➽ Schweizisk klocka ✓ Hitta en återförsäljare nära digwww.certina.com
Blev en vit för min del, bilder kommer.
![]()
Alltid något, kristallerna på mina två nuvarande Certinor är pannkaksplatta. Ska bli riktigt spännande att känna på den nyaTycker mer att det liknar profilen på safiret som sitter monterat på Seikos Baby AlpinistDen syns knappt om man inte kollar noggrant.
![]()
Beställde direkt från Certinas hemsidan, står att den finns i lager så jag antar att den skickas ganska omgåendeÄntligen!Jag har lurkat efter denna i snart en månad efter att ha hört rykten om att den ska dyka upp. Någon som vet något om när den kan tänkas dyka upp?
Varför satte de inte datumfönstret kl 6 även på nya 40,5?! Om man inte kan få den som no-date (inte Certinas grej, jag vet) är ju kl 6 det näst bästa.
Fina bägge två, vill du ha en klocka som oftast går rätt är Certinan ett givet val, PM80 är jäkla bra. Överlag gillar jag Certinan betydligt mer, men det är förstås väldigt subjektivt också.Jämförde dessa två idag,
Certina DS Action powernatic 80 38mm
Och
Seiko 5 Sports GMT SSK001K1
Två helt olika klockor och prisklasser. Men jag står i valet och kvalet.
Seikon skulle i så fall vara på ett svart Hirsch textil gummi.
Prisnivån är
10 700 certina
6000 Seiko med band
Certinan är tveklöst den bättre klockan av dessa två.Jämförde dessa två idag,
Certina DS Action powernatic 80 38mm
Och
Seiko 5 Sports GMT SSK001K1
Två helt olika klockor och prisklasser. Men jag står i valet och kvalet.
Seikon skulle i så fall vara på ett svart Hirsch textil gummi.
Prisnivån är
10 700 certina
6000 Seiko med band
Ja såg att dom såldes för 9100 via kulta center nu,Fina bägge två, vill du ha en klocka som oftast går rätt är Certinan ett givet val, PM80 är jäkla bra. Överlag gillar jag Certinan betydligt mer, men det är förstås väldigt subjektivt också.