• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Chopard-tråden

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Alpine Eagle får inleda veckan.
44F0E5E2-A01B-4C4F-9653-61A6EE1B0AA7.jpeg

4D3D62D7-2744-4829-BF82-DE7B5F87CFD1.jpeg
 

Carlsm

Breitling
Hej,

Som ny medlen här tänkte jag dela med mig lite. 🙂

Några bilder på min Chopard LUC Sport 2000 med metallänk.

Är nöjd med den men tyvärr en riktig repmagnet så framöver behöver den borstas om iom Chopard-service, vilken kan gå på 10-15 K har jag hört. Nån som vet om det stämmer?

Behöver en mer oöm klocka, gärna med in-house urverk och som ger ett ganska cleant intryck, måste inte vara Omega, Brietling eller liknande. Tips? Pris 20-40 K SEK.
 

Bilagor

  • Klicka_fixad_2.jpg
    Klicka_fixad_2.jpg
    229 KB · Visningar: 37
  • 20210414_201105.jpg
    20210414_201105.jpg
    273.5 KB · Visningar: 33
  • 20210801_223606.jpg
    20210801_223606.jpg
    389.4 KB · Visningar: 34

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Hej,

Som ny medlen här tänkte jag dela med mig lite. 🙂

Några bilder på min Chopard LUC Sport 2000 med metallänk.

Är nöjd med den men tyvärr en riktig repmagnet så framöver behöver den borstas om iom Chopard-service, vilken kan gå på 10-15 K har jag hört. Nån som vet om det stämmer?

Behöver en mer oöm klocka, gärna med in-house urverk och som ger ett ganska cleant intryck, måste inte vara Omega, Brietling eller liknande. Tips? Pris 20-40 K SEK
Välkommen hit! 7100 för service.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Om det är otillåtet får moderator banna mig och ta bort inlägget men en liten heads up, nu ligger min klocka i säljesdelen av forumet.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Provade Alpine eagle idag och tyckte den var fantastisk. Någon som har en uppfattning om hur bra det går att trixa lite med priset på Chopard hos handlare? Fattar ju att man inte kan få gråhandlarpris i butik men det är ju rätt stor skillnad mellan att betala 97000 och 137000…
 

1910

Breitling
Har en Chopard Happy Sport oval som jag behöver extra länkar till. Behöver ej vara med diamantinläggningar, de finns nog ej att uppbringa längre. Några tips?
OBS stållänk ej vitguld.
Har fått ett prisförslag från Chopard med det var ju helt sjukt.
20211109_172953.jpg
 

Carlsm

Breitling
Hej,

Min klocka har ursprungligen en gångreservpå 60 timmar men ingen aning om vad den är idag men tänkte försöka ta reda på det.

Men några frågor inför det, ifall någon vet... Vilket är max antal varv jag kan vrida som inte riskerar att skada den? Och om den stannat hur många varv bör jag vrida upp den?

Tacksam för svar!

Chopard 4.96 urverk

klocka_2_fix_cropped.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,

Min klocka har ursprungligen en gångreservpå 60 timmar men ingen aning om vad den är idag men tänkte försöka ta reda på det.

Men några frågor inför det, ifall någon vet... Vilket är max antal varv jag kan vrida som inte riskerar att skada den? Och om den stannat hur många varv bör jag vrida upp den?

Tacksam för svar!

Chopard 4.96 urverk

klocka_2_fix_cropped.png
Uppdragningsmekanismen frikopplar när den är fullt uppdragen. Själv snurrar jag bara ett par varv för att få igång. Stannar den under dagen vred du upp för lite. Har dock inte haft ditt verk men är ju universellt.
 
Topp