• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

I bilen.

D2E5FCE6-F14B-40EE-A2C8-31740D33C526.jpeg

Finns det lÀnk att köpa till den referensen?

Vad fÄr dig /din polare att tro pÄ lÄgkonjuktur nÀsta Är?? oavsett sÄ kommer det inte pÄverka leveranstiden pÄ Daytona dÄ det inte Àr nÄgon dussin klocka.
Flera indikatorer pekar pÄ att toppen Àr passerad. LÀgg till Trump, Brexit m m sÄ kan det bli ett stökigt 2019.

Hörde frÄn en polare att vÀntetiden pÄ en Daytona Àr 8 Är i nulÀget. Om det blir en lÄgkonjunktur under nÀsta Är borde ledtiden minska dramatiskt. Vad Àr normalt vÀntetiden pÄ en ny Daytona?
Du borde bli glad om du ens blir uppskriven pÄ vÀntelistan... angÄende leveranstider sÄ som du beskriver det sÄ Àr det nog bara önsketÀnkande.

Flera indikatorer pekar pÄ att toppen Àr passerad. LÀgg till Trump, Brexit m m sÄ kan det bli ett stökigt 2019.
Det ligger nÄgot i det men tror det kommer ha minimal pÄverkan pÄ Rolex priser/tillgÄng. Det Àr nog vÀre för de som har överbelÄnat sig och köpt bostÀder de egentligen inte har rÄd med.

Du borde bli glad om du ens blir uppskriven pÄ vÀntelistan... angÄende leveranstider sÄ som du beskriver det sÄ Àr det nog bara önsketÀnkande.
Hörde att för en vanlig dödlig att 15 Är ligger nÀrmare sanningen, med det sagt Àr den omöjlig att fÄ plocka ut frÄn AD eftersom man inte ens kan stÀlla sig pÄ en kölista.
VÀntetiden pÄ en Rolex börjar nÀrma sig vÀntetiden pÄ att fÄ en hyresrÀtt i STHLM.

Fear thou not; for I am with thee:
D18CFD50-4ADF-4C02-9821-965F077156BD.jpeg

Jag har sett in i framtiden och kö tiderna gÄr ner snart
Som tidigare nÀmnt i trÄden sÄ ser det mörkt ut, Brexit, Trump, Putin, Kim, Erdogan och de andra mini-hitlers runt om i Europa.
Vi har Àven en regering som Àr upptagna med att köpslÄ vem som ska suga av vem för att fÄ lite godis kvar pÄ sitt bord gör att nÄgon av de vanliga banditerna (tidigare nÀmnt) slÄr in en stöt snart.

GÄr vi Ànnu lÀngre och slÄr upp boken ifrÄn Nostradamus sÄ finns textraden:
"2019 Äret dÄ den gula kronan faller ifrÄn de höga alperna efter att ha flygit för nÀra solen"

Frukta ej för snart har Àven du en Rolex!

;)

Hur trivs du med oysterflex? Är sugen pĂ„ en sĂ„dan, men gillade det inte pĂ„ YM.

Gillar det vÀldigt mycket. Nu tycker jag ju om gummirem överlag.
Är ju samma som pĂ„ YM sĂ„ tveksamt om du Ă€ndrar uppfattning. Visserligen har ju denna endlinks som gummit gĂ„r mot men oysterflexet i sig Ă€r ju samma.

Tycker det Àr superskönt och kÀnns rejÀlt byggt, mycket nöjd överlag med klocka och rem.

Gillar det vÀldigt mycket. Nu tycker jag ju om gummirem överlag.
Är ju samma som pĂ„ YM sĂ„ tveksamt om du Ă€ndrar uppfattning. Visserligen har ju denna endlinks som gummit gĂ„r mot men oysterflexet i sig Ă€r ju samma.

Tycker det Àr superskönt och kÀnns rejÀlt byggt, mycket nöjd överlag med klocka och rem.
Det jag inte gillade var att gummit buktade ut pga ”fenorna” pĂ„ insidan. Men pĂ„ dina bilder ser det inte sĂ„ ut.
MÄste ta och prova en. FÄr se om de kan ha nÄgon i butiken.

Det jag inte gillade var att gummit buktade ut pga ”fenorna” pĂ„ insidan. Men pĂ„ dina bilder ser det inte sĂ„ ut.
MÄste ta och prova en. FÄr se om de kan ha nÄgon i butiken.

Är nog vettigt att prova men tĂ€nk om du inte vill ta av den :)

Den ”svĂ€var” ju över handleden nĂ„gon mm dĂ€r fenorna Ă€r. Stör dock inte mig alls. Handlar kanske lite om hur man fĂ„r den att passa pĂ„ handled generellt.

BÀr den hyfsat tight och tycker den Àr riktigt skön pÄ, anvÀnder ju endast denna nu sÄ det kÀnns skönt att den Àr bekvÀm.

70613F7F-0491-4A28-9E9B-498D98FA1F9C.jpeg

3ED3B032-EC32-45A6-873E-438F8162BB1C.jpeg

Senast Àndrad:

Den ”svĂ€var” ju över handleden nĂ„gon mm dĂ€r fenorna Ă€r. Stör dock inte mig alls. Handlar kanske lite om hur man fĂ„r den att passa pĂ„ handled generellt.

BÀr den hyfsat tight och tycker den ör riktigt skön pÄ, anvÀnder ju endast denna nu sÄ det kÀnns skönt att den Àr bekvÀm.

Hehe, finns ju en risk :)

Har ju mina klockor lÀngre upp mot handen, sÄ det Àr mycket som ska klaffa ;)

Tack för info, fÄr bli en tripp mot storstan vid tillfÀlle.

Hehe, finns ju en risk :)

Har ju mina klockor lÀngre upp mot handen, sÄ det Àr mycket som ska klaffa ;)

Tack för info, fÄr bli en tripp mot storstan vid tillfÀlle.

BÀr min en bit upp ocksÄ och dÄ Àr den hyfsat tight, kan dÄ trycka ner den mot handen nÀr jag vill vara tuff :)
Edit: LÀste noggrant nu och inser att du kanske menar att du kör klocka lÀngre ner mot hand, dÄ förstÄr jag att det Àr mer som ska klaffa, knöl och annat :)

Den Àr bekvÀm oavsett!

462F3B6F-7D10-4E97-A294-89542AF4BB2A.jpeg

Senast Àndrad:

BÀr den hyfsat tight och tycker den Àr riktigt skön pÄ, anvÀnder ju endast denna nu sÄ det kÀnns skönt att den Àr bekvÀm.

JĂ€vla fin klocka ;).

BÀr min en bit upp ocksÄ och dÄ Àr den hyfsat tight, kan dÄ trycka ner den mot handen nÀr jag vill vara tuff :)
Edit: LÀste noggrant nu och inser att du kanske menar att du kör klocka lÀngre ner mot hand, dÄ förstÄr jag att det Àr mer som ska klaffa, knöl och annat :)

Den Àr bekvÀm oavsett!

462F3B6F-7D10-4E97-A294-89542AF4BB2A.jpeg
Ser det alltid ut sÄ? Hur ser det ut om du spÀnner Ät?

98F15BAC-C4C5-49B7-9C19-D54BBEE09CF9.jpeg

BÀttre absolut men krÀvs att du har klockan vÀldigt tight eller? :)

Den Ă€r hyfsat tight nu, helt korrekt. BĂ€r den hyfsat tight en bit upp pĂ„ armen ”gubb style” och kan dĂ„ slappa till den nĂ€rmre handen om jag vill det.

HÄller dock fullstÀndigt med vad ni sÀger, den bygger en del pÄ höjden iom skenorna, det gÄr inte att komma ifrÄn. Styrs nog av hur mycket blod man vill ska passera handleden :)

Kan dock nÀmna att den Àr mÀrkligt behaglig trots att den Àr lite tight.

0800FD3F-21BA-416F-8320-0FA1B7047F3A.jpeg

Den Ă€r hyfsat tight nu, helt korrekt. BĂ€r den hyfsat tight en bit upp pĂ„ armen ”gubb style” och kan dĂ„ slappa till den nĂ€rmre handen om jag vill det.

HÄller dock fullstÀndigt med vad ni sÀger, den bygger en del pÄ höjden iom skenorna, det gÄr inte att komma ifrÄn. Styrs nog av hur mycket blod man vill ska passera handleden :)

Kan dock nÀmna att den Àr mÀrkligt behaglig trots att den Àr lite tight.

0800FD3F-21BA-416F-8320-0FA1B7047F3A.jpeg
FÄr armen feta mÀrken nÀr du tar av dig klockan?

Jag försvarar absolut inte remmen men det kÀnns inte att den Àr sÄ tight, spÄr av skenorna fÄr jag Àven nÀr den inte Àr sÄ tight. De hÄller liksom allt pÄ plats.

Helt utan tvekan Àr det en vÀldigt bekvÀm klocka att ha pÄ.

BÀr man Patek pÄ gummi löst sÄ tror jag man fÄr samma effekt med att rem ligger lite över handled.

Tillbaka
Topp