Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte ännu! Men väntar med spänningNån som klämt på Ace?
Sjuuukt snygg! Sitter så fiint också!Jag förälskade mig i idén av en bronsklocka men hittade ingen jag tyckte om till ett rimligt pris, trots febrilt letande. Inte förrän min vän tipsade mig om Malms Catalina.
Till min stora besvikelse fanns den inte att få tag på. Trodde jag. Det visade sig att min vän (semi-)känner Malm och skickade ett sms till honom varpå han svarar att han kanske har någon enstaka bronsare kvar. Det hade han.
Låt mig presentera den sista(?) brons-Catalinan. Den växer på mig mer och mer.
Ser fantastiskt ut! Någon som vet när de förväntas släppas till oss dödliga?Ser spännande ut... Från denna vinkeln är jag nog dessvärre inte så förtjust i visarna, datumet eller figuren på tavlan. Risken är nog att jag som glad amatör upplever klockan som lite väl toolig/funktionell, men vi får väl se. Spännande som sagt!
Jag tycker de feta zuluringarna passar ypperligt bra till denna modell! Behåll!Satte dit det röda Sulubandet från Malm idag Trodde först inte det passade - det är så tjockt att det knappt får plats mellan boett och stift. Ringde Malm och frågade - och mycket riktigt funkade det bättre att böja till bandet och sen sätta dit stiften med bandet på plats.
Osäker på om det är för rött - men i skrivandets stund gillar jag det skarpt ändå. Den röda färgen på bandet tycker jag (till skillnad från Marcus) matchar klockans eloxerade yta perfekt - så när på glansen. Men tyg vs aluminium alltså - svårt att få till det så Kanske ett i samma röda färg men sånt seatbelt-material..? Får se vad jag gör. Just Sulu-bandet i sig känns rätt klumpigt med de stora ringarna. Men ser ju rätt fett ut samtidigt
Vet vilken klocka jag ska ha i jul iallafall ;-)
Snyggt!Satte dit det röda Sulubandet från Malm idag Trodde först inte det passade - det är så tjockt att det knappt får plats mellan boett och stift. Ringde Malm och frågade - och mycket riktigt funkade det bättre att böja till bandet och sen sätta dit stiften med bandet på plats.
Osäker på om det är för rött - men i skrivandets stund gillar jag det skarpt ändå. Den röda färgen på bandet tycker jag (till skillnad från Marcus) matchar klockans eloxerade yta perfekt - så när på glansen. Men tyg vs aluminium alltså - svårt att få till det så Kanske ett i samma röda färg men sånt seatbelt-material..? Får se vad jag gör. Just Sulu-bandet i sig känns rätt klumpigt med de stora ringarna. Men ser ju rätt fett ut samtidigt
Snyggt!Satte dit det röda Sulubandet från Malm idag Trodde först inte det passade - det är så tjockt att det knappt får plats mellan boett och stift. Ringde Malm och frågade - och mycket riktigt funkade det bättre att böja till bandet och sen sätta dit stiften med bandet på plats.
Ytterst trevligt med en Grip på tavlan Något vi som gått vilse i det civila mörkret går miste om tyvärrSnyggt!
Jag har fortfarande stora problem med att få loss bandstiften/länken på min... Har bytt på flera andra klockor men på den här får jag bara inte bort dem
Edit: Skam den som ger sig!
Ja riktigt ballt faktiskt!Ytterst trevligt med en Grip på tavlan Något vi som gått vilse i det civila mörkret går miste om tyvärr
Oj! Svårt, fina bägge två men jag hade nog valt gunmetal varianten.
Behöver smakråd. Vad hade ni valt? MALM har tagit fram en klocka för flygledare och har så jäkla svårt att välja.
Vänster.
Behöver smakråd. Vad hade ni valt? MALM har tagit fram en klocka för flygledare och har så jäkla svårt att välja.
Den svarta
Helt klart högra!
Skulle säga grå. Klämde på en svart Air Wolf och de blir oerhört lätt flötiga och de verkar ha en inte allt för hållbar ytbehandling. Tror den silvriga kommer åldras bättre Nåt blått silikon annars?
Det är den värd. Jäkligt schysst klocka!Ställt om Catalinan till vintertid och nu får den lite handledstid
Högra