• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Kunde inte hålla mig, så det trillade in en Malm från @HaVet71🙏 Andra gången gillt med en blå Catalina!
F9F15CFD-9EC4-4482-84E7-157646238747.jpeg

blue angle 3.png.jpg
Ser spännande ut... Från denna vinkeln är jag nog dessvärre inte så förtjust i visarna, datumet eller figuren på tavlan. Risken är nog att jag som glad amatör upplever klockan som lite väl toolig/funktionell, men vi får väl se. Spännande som sagt! :cool:

Lyssnat lite på podcast med Malm, verkar vara ett gäng sjukt sympatiska herrar med grym service! Air Wolf måste jag säga ser ball ut, kan bli i framtiden. 😊

Vore ju coolt om det gick att få vargen på tavlan för oss dödliga. 😉 Sett att det snackats om lumen varit sämre på de tidigare versionerna men att de är bättre på de senare modellerna, gäller detta även på Air Wolf modellen?

Edit: Såg att vargen tillhör Förstakompaniet F21.

20211012_134148.jpg
Jag förälskade mig i idén av en bronsklocka men hittade ingen jag tyckte om till ett rimligt pris, trots febrilt letande. Inte förrän min vän tipsade mig om Malms Catalina.
Till min stora besvikelse fanns den inte att få tag på. Trodde jag. Det visade sig att min vän (semi-)känner Malm och skickade ett sms till honom varpå han svarar att han kanske har någon enstaka bronsare kvar. Det hade han.
Låt mig presentera den sista(?) brons-Catalinan. Den växer på mig mer och mer.

20211012_134148.jpg
Jag förälskade mig i idén av en bronsklocka men hittade ingen jag tyckte om till ett rimligt pris, trots febrilt letande. Inte förrän min vän tipsade mig om Malms Catalina.
Till min stora besvikelse fanns den inte att få tag på. Trodde jag. Det visade sig att min vän (semi-)känner Malm och skickade ett sms till honom varpå han svarar att han kanske har någon enstaka bronsare kvar. Det hade han.
Låt mig presentera den sista(?) brons-Catalinan. Den växer på mig mer och mer.
Sjuuukt snygg! Sitter så fiint också!

Satte dit det röda Sulubandet från Malm idag :p Trodde först inte det passade - det är så tjockt att det knappt får plats mellan boett och stift. Ringde Malm och frågade - och mycket riktigt funkade det bättre att böja till bandet och sen sätta dit stiften med bandet på plats.

Osäker på om det är för rött - men i skrivandets stund gillar jag det skarpt ändå. Den röda färgen på bandet tycker jag (till skillnad från Marcus) matchar klockans eloxerade yta perfekt - så när på glansen. Men tyg vs aluminium alltså - svårt att få till det så :p Kanske ett i samma röda färg men sånt seatbelt-material..? Får se vad jag gör. Just Sulu-bandet i sig känns rätt klumpigt med de stora ringarna. Men ser ju rätt fett ut samtidigt :p

Vet vilken klocka jag ska ha i jul iallafall ;-)

IMG_20211018_201155-01.jpeg IMG_20211018_201000-01.jpeg IMG_20211018_200533_Bokeh-01.jpeg

Satte dit det röda Sulubandet från Malm idag :p Trodde först inte det passade - det är så tjockt att det knappt får plats mellan boett och stift. Ringde Malm och frågade - och mycket riktigt funkade det bättre att böja till bandet och sen sätta dit stiften med bandet på plats.

Osäker på om det är för rött - men i skrivandets stund gillar jag det skarpt ändå. Den röda färgen på bandet tycker jag (till skillnad från Marcus) matchar klockans eloxerade yta perfekt - så när på glansen. Men tyg vs aluminium alltså - svårt att få till det så :p Kanske ett i samma röda färg men sånt seatbelt-material..? Får se vad jag gör. Just Sulu-bandet i sig känns rätt klumpigt med de stora ringarna. Men ser ju rätt fett ut samtidigt :p

IMG_20211018_201155-01.jpeg IMG_20211018_201000-01.jpeg IMG_20211018_200533_Bokeh-01.jpeg
Jag tycker de feta zuluringarna passar ypperligt bra till denna modell! Behåll! 👌

Snyggt!
Jag har fortfarande stora problem med att få loss bandstiften/länken på min... Har bytt på flera andra klockor men på den här får jag bara inte bort dem 😖

Snyggt!
Jag har fortfarande stora problem med att få loss bandstiften/länken på min... Har bytt på flera andra klockor men på den här får jag bara inte bort dem 😖

Edit: Skam den som ger sig!
20211018_235343.jpg

VARNING: Bildbomb!!

Surfade in på Malms hemsida för att klicka hem ett blått nato. Dels för att spara på oem lädret men också för att kunna avnjuta en massa salta bad till vårkanten och få en go patina på bronset. Blev dock lite snål så klickade hem några andra band för en hundring st (förutom döskalle-bandet som kostade 20 kr). Blev faktiskt rätt bra. Kör de blåa till sommaren och gröna nu i höst/vinter 👊
20211019_194444.jpg
20211019_195443.jpg
20211019_195002.jpg
20211019_195719.jpg
20211019_195830.jpg

Bilagor

• 20211019_195247.jpg
    20211019_195247.jpg
    423.7 KB · Visningar: 15
D42D0090-1E2A-47A6-988F-457780B50966.png

Behöver smakråd. Vad hade ni valt? MALM har tagit fram en klocka för flygledare och har så jäkla svårt att välja.
Skulle säga grå. Klämde på en svart Air Wolf och de blir oerhört lätt flötiga och de verkar ha en inte allt för hållbar ytbehandling. Tror den silvriga kommer åldras bättre :) Nåt blått silikon annars?

I väntan på nya Malm dykaren.
20211112_183843-01.jpeg

Senast ändrad:
En fräck chansning. Velat testa en Malm rätt länge nu. Någon som har en DLC catalina eller air wolf de lessnat på?

Tillbaka
Topp