• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Dykaren ser ruskigt trevlig ut! Tror dessvärre den blir några millimeter för stor för mig, håller till godo med bronsaren :)
9070E5D2-94C4-4C60-9F93-93B290F69552.jpeg
 

Måberg

Panerai
Dessa airwolf klockor som det även står "flygtekniker" på, kan en vanlig dödlig få tag på en sån? Jäkligt ball måste jag säga 😀
Tackar tackar! Jag är också en "vanlig dödlig", men har turen att ha en vän som är Flygtekniker som kunde lösa en fot in åt mig på just denna modell när de skulle beställas åt honom och hans kollegor :angel:
Så tror inte det finns någon annan möjlighet än det, men Malm verkar ju väldigt tillmötesgående så kan ju inte skada att maila dem och fråga :D
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar tackar! Jag är också en "vanlig dödlig", men har turen att ha en vän som är Flygtekniker som kunde lösa en fot in åt mig på just denna modell när de skulle beställas åt honom och hans kollegor :angel:
Så tror inte det finns någon annan möjlighet än det, men Malm verkar ju väldigt tillmötesgående så kan ju inte skada att maila dem och fråga :D
Coolt! Vilken tur du hade😀 Skadar ju aldrig att höra med dem som du säger 😊. Kostade den mer än den vanliga? 🤔
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur står sig Malm kvalitetsmässigt sett till sitt pris? Alltså är den värd sina pengar? Har varken klämt/kännt eller sett en irl därför jag frågar 😊.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hur står sig Malm kvalitetsmässigt sett till sitt pris? Alltså är den värd sina pengar? Har varken klämt/kännt eller sett en irl därför jag frågar 😊.

Också lite nyfiken på det. Är riktigt sugen på en MALM faktiskt, Airwolf eller om man ska vänta till dykaren kommer.
Jag gillar MALM. Har en Catalina i brons som jag använt ganska mycket. Tycker kvaliten är bra överlag. Deras kundservice är fantastisk.
Vill nog påstå att den i alla fall slår vissa Seiko i samma prisklass på fingrarna.

Får ni möjlighet att köpa för rabatterat pris eller är riktigt sugen så tycker jag definitivt ni ska testa :)
2A2AE109-37DC-4D06-84F9-85A14010F9A3.jpeg
E7E366F9-0A59-4A66-9B94-393A2BDBA72A.jpeg
0D4171E6-F8E4-4459-A8B7-445327A4A2C5.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Också lite nyfiken på det. Är riktigt sugen på en MALM faktiskt, Airwolf eller om man ska vänta till dykaren kommer.
Airwolf en e så grym, skriker toolwatch! Å den det står flygtekniker på hade verkligen vart nått 😍
Röjdykaren, hur ball verkar inte den bli!? 😎
Jag gillar MALM. Har en Catalina i brons som jag använt ganska mycket. Tycker kvaliten är bra överlag. Deras kundservice är fantastisk.
Vill nog påstå att den i alla fall slår vissa Seiko i samma prisklass på fingrarna.

Får ni möjlighet att köpa för rabatterat pris eller är riktigt sugen så tycker jag definitivt ni ska testa :)
2A2AE109-37DC-4D06-84F9-85A14010F9A3.jpeg
E7E366F9-0A59-4A66-9B94-393A2BDBA72A.jpeg
0D4171E6-F8E4-4459-A8B7-445327A4A2C5.jpeg
Låter bra att höra att den även slår seiko i samma prisklass😊. Jag är minst sagt sugen på flera av deras modeller. Just att man har samarbetat med diverse piloter/tekniker och dylikt när man har tagit fram de olika modellerna gör ju att det kittlar lite extra! De kommer med mycket intressant och Röjdykaren som är på gång verkar ju hur ball som helst. Det känns som att det är ett märke som bara kommer att växa framöver 😊 Får ta och testa något som sagt😊👍
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Hur står sig Malm kvalitetsmässigt sett till sitt pris? Alltså är den värd sina pengar? Har varken klämt/kännt eller sett en irl därför jag frågar 😊.
Också lite nyfiken på det. Är riktigt sugen på en MALM faktiskt, Airwolf eller om man ska vänta till dykaren kommer.

Jag fick hem en ny Catalina idag, jag är mycket nöjd med kvaliteten på klockan.
Finishen är väldigt bra, knapparna till kronografen är bland de skönaste, tydligan och distinkta klick i bezelen, med mera.
Lådan som klockan kom har en riktigt lyxigkänsla!

Jag är förvånad över hur mycket klocka detta är för pengen man betalar.

Bemötandet från MALM är utmärkt!

Jag är helt såld, en Ace pilot är beställd!

Bor någon av er i Sthlm kan jag gärna möta upp er så ni får klämma på min MALM över en kopp kaffe! (Bara PMa)

20210826_184739.jpg
20210826_184205.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag fick hem en ny Catalina idag, jag är mycket nöjd med kvaliteten på klockan.
Finishen är väldigt bra, knapparna till kronografen är bland de skönaste, tydligan och distinkta klick i bezelen, med mera.
Lådan som klockan kom har en riktigt lyxigkänsla!

Jag är förvånad över hur mycket klocka detta är för pengen man betalar.

Bemötandet från MALM är utmärkt!

Jag är helt såld, en Ace pilot är beställd!

Bor någon av er i Sthlm kan jag gärna möta upp er så ni får klämma på min MALM över en kopp kaffe! (Bara PMa)

20210826_184739.jpg
20210826_184205.jpg
Kul att höra att du är nöjd 😊!

Bor tyvärr 40mil från Stockholm annars hade jag gärna tagit en kopp kaffe och klämt på din Malm😊👍
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Bor någon av er i Sthlm kan jag gärna möta upp er så ni får klämma på min MALM över en kopp kaffe! (Bara PMa)

Kan också nämna att Malmbergs Ur i Linköping har MALM-klockor i fönstret ibland så det kan vara värt en sväng för den intresserade som är nära. Vet inte hur många de har vid varje tillfälle så man bör kanske slå en signal innan man åker långt om det är nån speciell modell man är intresserad av.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Fick idag äran att göra besök hos Malm, mycket trevlig personal där man fick klämma på alla modeller..även titta lite extra på caset för nya Frogman..den kommer bli bra 🤩. Som alla nog förstår så fick man inte ta några bilder på Frogman, fick dock ta en bild ihop min andra klocka. Denna Catalina kan nog eventuellt komma med hem framöver.

A72E5034-9844-41E0-9339-4184D575BDB9.jpeg
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Lite första feedback;
  • proffsigt paketerat
  • snygga boxar för prisläget
  • härlig urtavla
  • skönt racing läderarmband
  • bra och precis vridring
  • precisa tryckknappar


  • något som stör mig ganska rejält är att Malm inte är centrerat på baklocket, vilket tyvärr ger en lite ”billig” känsla. Detta har jag samtalat med Malm om och de ser över att köpa baklock som inte är gängade när det blir en chansning om hur logotyp kommer bli centrerad på baklocket.
  • datumfönster skall för mig vara fyrkantigt och inte runt (smaken är dock som baken delad)

Skall bli intressant att använda för hur man känner för en klocka som inte är manuell/automatisk.
 

Blackbird

Breitling
Efter att ha spanat ett tag, och till slut blivit kompis med tanken på att ha något riktigt kul och ovanligt, satte jag imorse telefon att ringa lite tidigare, så jag kunde besöka Malms innan jobbet. Supertrevliga hela bunten :) Fick till och med klockan levererad till jobbet senare på eftermiddagen ☺️

Air Wolf Red Ltd. #9/10 ♥️

IMG_20210927_192721.jpg IMG_20210927_192049__01.jpg

IMG_20210927_192215.jpg IMG_20210927_191737.jpg


IMG_20210927_191346.jpg
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha spanat ett tag, och till slut blivit kompis med tanken på att ha något riktigt kul och ovanligt, satte jag imorse telefon att ringa lite tidigare, så jag kunde besöka Malms innan jobbet. Supertrevliga hela bunten :) Fick till och med klockan levererad till jobbet senare på eftermiddagen ☺️

Air Wolf Red Ltd. #9/10 ♥️

IMG_20210927_192721.jpg IMG_20210927_192049__01.jpg

IMG_20210927_192215.jpg IMG_20210927_191737.jpg


IMG_20210927_191346.jpg
Grattis, riktigt bra! Du fick då verkligen något ovanligt med den där, när det bara finns 10 st🙂
 
Topp