Villsonmandela
Basic
Nu finns min äldre Catalina på Blocket, ta gärna ett titt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt läcker.Plötsligt händer det efter en lång väntan![]()
Wow! Grattis till nya funkar. Jäklar vad schyst den blev. Kul att äntligen se riktiga bilder på den!Plötsligt händer det efter en lång väntan![]()
Malm fick frågan igår på deras Facebook sida och då skicka dom svaret "Hej Fredrik! Vi har endast hunnit leverera till flottans röjdykare. Civila kunder kommer få sina leveranser från och med nästa vecka. För frågor om leverans kontakta oss på [email protected]. Mvh Marcus"Är det någon "privatperson" som har fått sin Frogdiver levererad? Jag beställde och betalade min för ganska exakt 1 år sedan (bland de första) och har börjar nu tröttna... Funderar på att häva/ångra köpet snart.
Tack för svar! Från och med nästa vecka har jag hört ett par ggr nu men vi håller tummarna att det stämmer. Finns andra klockor annars.Malm fick frågan igår på deras Facebook sida och då skicka dom svaret "Hej Fredrik! Vi har endast hunnit leverera till flottans röjdykare. Civila kunder kommer få sina leveranser från och med nästa vecka. För frågor om leverans kontakta oss på [email protected]. Mvh Marcus"
Den militära varianten har tidigare hela tiden legat 1 månad före den civila i tidsplanen.Är det någon "privatperson" som har fått sin Frogdiver levererad? Jag beställde och betalade min för ganska exakt 1 år sedan (bland de första) och har börjar nu tröttna... Funderar på att häva/ångra köpet snart.
Tack för informationen! Kul att du verkar nöjd med klockan. Ser fram emot nästa vecka...Den militära varianten har tidigare hela tiden legat 1 månad före den civila i tidsplanen.
Är väldigt nöjd med min frogdiver och måste säga att den är mycket snyggare ”in real life”.
Klockan bärs riktigt bra och bekvämt. Sitter mycket skönare och bekvämare än min Seiko mm300. Tack vare dykarjusteringen i låset kan man alltid ha en perfekt passform.
Annars har Malm varit väldigt duktiga på att svara på mail. Är nog bara att maila eller använda deras chat dagtid på hemsidan.
Oh jag som väntar på den civila versionen blir ju inte mindre sugen nu… satan vad finFrogdivern har ju dragits med en hel del förseningar. Ursprunglig leverans var tidig december har jag för mig. Det har sedan kommit att flyttas fram i omgångar. Förmodligen skruvas det hej vilt i Linköping just nu så att alla kunder som förbeställt skall kunna få sin klocka inom kort. Tycker den är trevlig. Värd att vänta på? Det är nog upp till den enskilde att bestämma.
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt läcker!Frogdivern har ju dragits med en hel del förseningar. Ursprunglig leverans var tidig december har jag för mig. Det har sedan kommit att flyttas fram i omgångar. Förmodligen skruvas det hej vilt i Linköping just nu så att alla kunder som förbeställt skall kunna få sin klocka inom kort. Tycker den är trevlig. Värd att vänta på? Det är nog upp till den enskilde att bestämma.
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt läcker!Hur skulle du säga den står sig sett till andra klockor i motsvarande prisklass? Som du säger är det ju högst individuellt men ändå nyfiken på vad du tycker
![]()
Wow, stort tack för gedigna genomgången!Svår fråga. De som förbeställt klockan betalade ju ett annat pris än vad den nu går för, vilket är ca 17-20k beroende på val av urverk. Utöver det får man köpa gummit separat för 2k, det ingick i förbeställningen.
![]()
Jag har ju bara haft Frogdivern i några enstaka dagar så någon djupare analys av kvalitet går inte att göra. Känslan är dock att den är välbyggd och har ett (i mitt fall) välreglerat urverk. Jag gillar länken men hade nog förväntat mig att den skulle vara skruvad och inte försedd med friktionsstift. De borstade länkbitarna med en mindre polerad yta är snygga. Klockan sitter bra på armen och claspen är rejäl med inbyggd längdjustering om totalt ungefär en centimeter i fem separata steg.
![]()
![]()
![]()
Den analoga djupmätaren av kapillärmodell är ännu oprövad men är en kul feature som ju inte återfinns hos var och varannan urtillverkare. Vet att det finns en Oris Aquis med en liknande mätare, annars brukar det vara visare eller digital display för detta.
![]()
Tritiumtuberna är trevliga men jag har svårt att förstå varför man inte försett även tim- och minutvisare med sådana. Den lysmassa som visare, index och bezel har är annars bra. Inte bäst i klassen, men bra.
![]()
Det blev nog egentligen inget svar på din fråga men i mitt fall är jag nöjd. En ”svensk” klocka med försvarsmaktskoppling som funkar för det den är avsedd för är alltid kul. Att köpa en ny klocka när man redan har flera är till stor del ett emotionellt beslut och det är det svårt att sätta ett prisindex på.
![]()
![]()
![]()
![]()
Fina bilder på frogdivern.Svår fråga. De som förbeställt klockan betalade ju ett annat pris än vad den nu går för, vilket är ca 17-20k beroende på val av urverk. Utöver det får man köpa gummit separat för 2k, det ingick i förbeställningen.
![]()
Jag har ju bara haft Frogdivern i några enstaka dagar så någon djupare analys av kvalitet går inte att göra. Känslan är dock att den är välbyggd och har ett (i mitt fall) välreglerat urverk. Jag gillar länken men hade nog förväntat mig att den skulle vara skruvad och inte försedd med friktionsstift. De borstade länkbitarna med en mindre polerad yta är snygga. Klockan sitter bra på armen och claspen är rejäl med inbyggd längdjustering om totalt ungefär en centimeter i fem separata steg.
![]()
![]()
![]()
Den analoga djupmätaren av kapillärmodell är ännu oprövad men är en kul feature som ju inte återfinns hos var och varannan urtillverkare. Vet att det finns en Oris Aquis med en liknande mätare, annars brukar det vara visare eller digital display för detta.
![]()
Tritiumtuberna är trevliga men jag har svårt att förstå varför man inte försett även tim- och minutvisare med sådana. Den lysmassa som visare, index och bezel har är annars bra. Inte bäst i klassen, men bra.
![]()
Det blev nog egentligen inget svar på din fråga men i mitt fall är jag nöjd. En ”svensk” klocka med försvarsmaktskoppling som funkar för det den är avsedd för är alltid kul. Att köpa en ny klocka när man redan har flera är till stor del ett emotionellt beslut och det är det svårt att sätta ett prisindex på.
![]()
![]()
![]()
![]()
Skitsnygg!!Testar Commander i sommarkläder i ösregnet
![]()
Jag la en beställning på silver varianten av den igår.Deras senaste J29 Tunnan är inte fy skam den heller.. börjar bli dyrt nu![]()
![]()
Och jag på guld!Jag la en beställning på silver varianten av den igår.![]()