Svår fråga. De som förbeställt klockan betalade ju ett annat pris än vad den nu går för, vilket är ca 17-20k beroende på val av urverk. Utöver det får man köpa gummit separat för 2k, det ingick i förbeställningen.
Jag har ju bara haft Frogdivern i några enstaka dagar så någon djupare analys av kvalitet går inte att göra. Känslan är dock att den är välbyggd och har ett (i mitt fall) välreglerat urverk. Jag gillar länken men hade nog förväntat mig att den skulle vara skruvad och inte försedd med friktionsstift. De borstade länkbitarna med en mindre polerad yta är snygga. Klockan sitter bra på armen och claspen är rejäl med inbyggd längdjustering om totalt ungefär en centimeter i fem separata steg.
Den analoga djupmätaren av kapillärmodell är ännu oprövad men är en kul feature som ju inte återfinns hos var och varannan urtillverkare. Vet att det finns en Oris Aquis med en liknande mätare, annars brukar det vara visare eller digital display för detta.
Tritiumtuberna är trevliga men jag har svårt att förstå varför man inte försett även tim- och minutvisare med sådana. Den lysmassa som visare, index och bezel har är annars bra. Inte bäst i klassen, men bra.
Det blev nog egentligen inget svar på din fråga men i mitt fall är jag nöjd. En ”svensk” klocka med försvarsmaktskoppling som funkar för det den är avsedd för är alltid kul. Att köpa en ny klocka när man redan har flera är till stor del ett emotionellt beslut och det är det svårt att sätta ett prisindex på.