• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Degovic

Omega
Snygg kombo. Sitter själv och funderar på en Malm. Har dock fastnat för deras Catalina. Beställde du direkt av Malm?
Sådär då var man en i gänget 👍 kul att se en JAS på visar också. Blir hem o känna och klämma lite sen

IMG_20210310_140914.jpg
 

didrikson

Omega
Snygg kombo. Sitter själv och funderar på en Malm. Har dock fastnat för deras Catalina. Beställde du direkt av Malm?
Köpte faktiskt av en kille här i närheten som satt lite tight ekonomiskt så fick lösa ut den från pantbanken, han köpte den, fick gå hem från jobbet hamnade tight ekonomiskt o pantade den då oanvänd när den kom
 

didrikson

Omega
Köpte faktiskt av en kille här i närheten som satt lite tight ekonomiskt så fick lösa ut den från pantbanken, han köpte den, fick gå hem från jobbet hamnade tight ekonomiskt o pantade den då oanvänd när den kom
Catalina ser mycket trevlig ut också, fick så himla bra pris på denna och att den var ny och från hemstaden gör det hela lite extra kul
 

Degovic

Omega
Då förstår jag att du slog till. Såg att dom var grovt prissänkta på klockgiganten.se så jag tänkte om du hann att beställa en där. För nu verkar alla Malm på klockgiganten vara slut i lager.
Catalina ser mycket trevlig ut också, fick så himla bra pris på denna och att den var ny och från hemstaden gör det hela lite extra kul
 

didrikson

Omega
Då förstår jag att du slog till. Såg att dom var grovt prissänkta på klockgiganten.se så jag tänkte om du hann att beställa en där. För nu verkar alla Malm på klockgiganten vara slut i lager.
Nix, såg också att dom hade utförsäljning där, men de känns som så många andra gånger för bra för att vara sant så troligen en dumpning med ett ur kvar eller utförsäljning av returer möjligtvis för de var lika utsålt när jag kollade
 

Måberg

Panerai
Försökte lossa bandstiften på min Air wolf men fick se mig besegrad då jag inte ville riskera att slinta/repa bandhornen. Fick inget "grepp" alls om stiften...
Försökte både med det medföljande verktyget och mitt bergeon-verktyg.
Någon annan som haft samma "problem"...?
 

Norr_mange

Breitling
Försökte lossa bandstiften på min Air wolf men fick se mig besegrad då jag inte ville riskera att slinta/repa bandhornen. Fick inget "grepp" alls om stiften...
Försökte både med det medföljande verktyget och mitt bergeon-verktyg.
Någon annan som haft samma "problem"...?
I air wolfen så är det skruv, så var plattmejsel som var grejen för mig när jag kortade länken :)
 

Norr_mange

Breitling
Nu känns det som att jag var otydlig/du missförstod mig :D
Menade alltså uppe i ändlänken för att byta länken mot ett band jag köpt som jag tror kommer göra sig bra och vara lite somrigare:)
Haha, Aha sorry läst tydligen inte ordentligt. 🤦🏼‍♂️

För mig var det inga större problem där, utan de var bara lite ovana från mig som gjorde att de tog lite tid för mig. Använde mitt bergeron verktyg! :)

Lycka till med bytet mot den somrigare looken :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det ingen som sitter och klämmer på en Catalina i brons eller ”bronze wreck” som vill sälja? Har ett riktigt stort sug efter att testa en Malm😃 Har till och med redan beställt ett original Malm-läder, saknar dock en klocka att använda det till😂
 
Senast ändrad:

Islay

Panerai
2-Faktor
Så fick jag då äntligen min första Malm. Länken var kanske inte den bästa, så drog på ett brunt Malm-läder och då blev den riktigt bra🙂 Mycket nöjd!!
7FB182AD-42DF-4018-9CF2-EECA00EE97F7.jpeg
D5CA9365-6132-40E4-B268-E44776B071CC.jpeg
28C3F264-62CE-4AB4-9166-8EAC87FFC050.jpeg
Väldigt tjusigt och håller med om att denna bärs bäst med läder. Deras länk är ingen höjdare men väldigt mjuka och sköna läder.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt tjusigt och håller med om att denna bärs bäst med läder. Deras länk är ingen höjdare men väldigt mjuka och sköna läder.
Kan bara hålla med, länken kändes lite billig (rätt väntat för en klocka i denna prisklass) medans lädret gjorde mig positivt överraskad istället. Själva klockan var också mycket finare i verkligheten än på bild🙂
 

bob_sthlm

Cartier
Väldigt tjusigt och håller med om att denna bärs bäst med läder. Deras länk är ingen höjdare men väldigt mjuka och sköna läder.

Kan bara hålla med, länken kändes lite billig (rätt väntat för en klocka i denna prisklass) medans lädret gjorde mig positivt överraskad istället. Själva klockan var också mycket finare i verkligheten än på bild🙂
Har bara läderbandet men det är ju super skönt, kalv har jag för min g
 

HenJoh

Omega
Fick min MALM Air Wolf Silver Military Green cockpit UTC igår. Beställde till ett grönt Nato och ett Svart gummiarmband.
En grymt snygg klocka i mitt tycke med mycket intressanta designlösningar som t.ex. "semi-boett" med bandhornen! :)
IMG_2236.jpeg
IMG_2238.jpeg
Har kikat lite på den, hur känns länken? Är några andra som har klagat lite på att den känns lite "billig" dock var det på Catalina.
 
Topp