• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Fråga fällande MALM Dalton 2.

När jag köpte min i somras så stod det att de var limited edition men nu säljs de utan att de nämns som limited.
Hur kommer det sig? Bestämde de att tillverka fler eller lyckades de inte sälja alla tidigare?

Screenshot_20211216-092420_Chrome.jpg

Min order:
Screenshot_20211216-092758_Chrome.jpg

Screenshot_20211216-092723_Gmail.jpg

När jag köpte min i somras så stod det att de var limited edition men nu säljs de utan att de nämns som limited.
Hur kommer det sig? Bestämde de att tillverka fler eller lyckades de inte sälja alla tidigare?

Min order:

Har du provat o fråga dem direkt? Grabbarna brukar svara snabbt och är justa. 😊 ([email protected])

Min order:

Är dom numrerade? Annars betyder limited edition ingenting. Bara rent säljsnack. Gäller allt från klockor till bilar. 😉

Vet att de när det gäller ACE, så skrev de att de tillverkar och numrerar vartefter de beställs. Tror inte det står något om Limited på den modellen..

Är dom numrerade? Annars betyder limited edition ingenting. Bara rent säljsnack. Gäller allt från klockor till bilar. 😉
Ah ok, det förklarar en del. För de gick ut med att den var limiterad till 200 exemplar.
Har tyvärr inget bättre bevis än ett gammalt inlägg från mig tidigare i tråden:
Screenshot_20211216-122844_Chrome.jpg

Ah ok, det förklarar en del. För de gick ut med att den var limiterad till 200 exemplar.
Har tyvärr inget bättre bevis än ett gammalt inlägg från mig tidigare i tråden:
Screenshot_20211216-122844_Chrome.jpg
Har svårt att tro att dom har sålt slut på dom 200 exemplaren ännu. Men borde förstås fortfarande stå LIMITED EDITION.
Generellt tycker jag för egen del att varje klocka ska vara numrerad så fort det handlar om LIMITED. Blir ju lätt att begreppet missbrukas och tappar sin unika innebörd annars.

Min Airwolf får ta sig en tur till Malm imorgon, blivit nån liten missfärgning av tavlan som jag tänker att det är lika bra att få kollat på när den fortfarande är under garantin. Får inte hoppas det blir en "Rolex spider-dial" hype om 40år jag missar bara för det... 😂

Skämt å sido, grymt snabb support från Malm! Fick svar med en fraktsedel inom en halvtimme efter att jag mailat dem och inga följdfrågor eller försök att slingra sig alls 😀

Jag har både Urban Blå och Drakriddar-klocka från Malm. Är mycket glad för båda.
Fick lite problem med en tryckknapp på Urban Blå klockan. Efter att ha kontaktat Malm skickade de en fraktsedel. Fixade knappen, gjorde service och bytte batteri. Helt utan kostnad. Vill uppmärksamma och berömma det. Tack! Om någon vet vem som bör ha @ på Malm får ni gärna tagga dem.
/fd flygförare, Urban Blå

Letade dykklocka och fick tips om Malm av Ivil.
När släpper Malm sin dykare?
Enligt deras hemsida kan man inte se när en Malm dykarklocka eventuellt kommer. Vet någon?

Däremot var ju märket intressant. Nytt märke för mig. Riktigt kul med en Svensk klocka.

Om man inte är pilot (som jag) är väl dock detta märket man skall satsa på när man reser😀 Särskilt intercontinental och med en av de modeller som stödjer att visa en ytterligare tidszon. Är det denna plats som klockan har i er samling?

Malm växlar upp med Schweiziska urverk på kommande Airwolf Viggen.
Valbart med antingen Sellita SW200-1 eller La Joux-Perret G100.
Urverk:
  • Sellita SW200-1, frekv./h 28.800, 4hz, 26 juveler, 38h gångreserv, standard finish
  • La Joux-Perret G100, frekv./h 28.800 4hz, 24 juveler, 68h gångreserv, Geneva finish
AirWolfViggenSwissSellita_1080x.jpg
AirWolfViggenSwissLJP_1080x.jpg

Tillbaka
Topp