• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Det verkar som att glasringen har för stor diameter för bezeln. På nedersta bilden ser ni att jag måste ta i rätt mycket om jag ska kunna pressa i glasringen i bezeln. Antar att den ska behöva lite press för att hamna på plats men att man inte ska behöva vålda som en dåre. Kan vara fel glasring. :bored:

Ska ringa Bergströms nu.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bergströms hade urmakare på plats idag och imorgon så jag får köra dit med den i eftermiddag. Eventuellt måste de skicka den till STHLM= segt. Deras urmakare jobbar tyvärr inte heltid hos dem verkar det som. Fan att man inte kan bo på ett ställe med enkel tillgång till service.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Det verkar som att glasringen har för stor diameter för bezeln. På nedersta bilden ser ni att jag måste ta i rätt mycket om jag ska kunna pressa i glasringen i bezeln. Antar att den ska behöva lite press för att hamna på plats men att man inte ska behöva vålda som en dåre. Kan vara fel glasring. :bored:

Ska ringa Bergströms nu.
Ja, det kan vara dålig passning eller fel ring eller bezel. Tror dock mest på att glasringens inner diameter måste tajtas, så att den sitter bättre på plats, och därmed kommer nog ytterdiametern också minska något. Vet inte hur det går till med, de som vet, vet :) Grundar detta på att den snurrade lätt utan friktionsbrickan, och du har ju fått av och på den tidigare. Vet dock inte hur mycket våld som behövts. Friktionsbrickan gör att det ibland tar tvär stopp när bezeln ska pressas på, och den hamnar sådär halvt på. Då brukar det gå att testa igen, vrida lite, få en annan vinkel, trycka lite växelvis, börja på ett annat ställe, och plopp, så är den på plats. Men är den väldigt trög att få dit utan friktionsbrickan, så måste något justeras lite. Hoppas det löser sig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det kan vara dålig passning eller fel ring eller bezel. Tror dock mest på att glasringens inner diameter måste tajtas, så att den sitter bättre på plats, och därmed kommer nog ytterdiametern också minska något. Vet inte hur det går till med, de som vet, vet :) Grundar detta på att den snurrade lätt utan friktionsbrickan, och du har ju fått av och på den tidigare. Vet dock inte hur mycket våld som behövts. Friktionsbrickan gör att det ibland tar tvär stopp när bezeln ska pressas på, och den hamnar sådär halvt på. Då brukar det gå att testa igen, vrida lite, få en annan vinkel, trycka lite växelvis, börja på ett annat ställe, och plopp, så är den på plats. Men är den väldigt trög att få dit utan friktionsbrickan, så måste något justeras lite. Hoppas det löser sig.
Glasringen sitter bra och tight när den är på plats men ytterdiametern gör att jag inte kan få på vridringen, tror inte problemet är innerdiametern på glasringen. Vridringsinlägget sitter perfekt på plats när jag trycker dit det i vridringen. Inte omöjligt att jag bara är helt inkompetens men jag har kollat på lite videos på youtube och det verkar som att vridringen ska kunna sättas på plats betydligt enklare.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Glasringen sitter bra och tight när den är på plats men ytterdiametern gör att jag inte kan få på vridringen, tror inte problemet är innerdiametern på glasringen. Vridringsinlägget sitter perfekt på plats när jag trycker dit det i vridringen. Inte omöjligt att jag bara är helt inkompetens men jag har kollat på lite videos på youtube och det verkar som att vridringen ska kunna sättas på plats betydligt enklare.
Va köpte du för friktionsring? Du fick ju på utan den så om den är keff kan det vara den som spökas. Du ploppade iofs av glasringen redan innan. Sälj kåken och börja sök jobb lite närmare Rolex service centers, så där kan du ju inte ha det;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Va köpte du för friktionsring? Du fick ju på utan den så om den är keff kan det vara den som spökas. Du ploppade iofs av glasringen redan innan. Sälj kåken och börja sök jobb lite närmare Rolex service centers, så där kan du ju inte ha det;)
Friktionsringen är som sagt från CousinsUK. Hade jag vetet vad felet var och hade tillgång till delar så hade det såklart varit löst nu. Det går att få i enbart glaspackningen i bezeln men även då är det riktigt riktigt tight och det är därför glasringen följer med om man lossar bezeln. Både bezel och glasring verkar platta och inte nämnvärt skadade. Tror det är fel glasring. Om någon vet var man kan beställa en så kan jag lösa det själv istället för att vara utan klockan i någon/några veckor.
 

tomva1

Omega
Vart har ni hittat era snöflingor gott folk? :)Behöver man söka med lykta efter något vettigt och pålitligt? Då det blev nyköp nu vore det ju spännande med något lite äldre.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vart har ni hittat era snöflingor gott folk? :)Behöver man söka med lykta efter något vettigt och pålitligt? Då det blev nyköp nu vore det ju spännande med något lite äldre.
Många är forumkändisar som folk har tjatat sig till! Jag köpte min gamla från en forummedlem och sen gick den vidare till annan forummedlem via ett antal PM :)
image.jpeg

flinga är grymt! Själv sugen på en igen!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tänkte dela med mig av en nyhet från Tudor efter att ha besökt Watchout nu ikväll och pratat med Nymans kontaktperson för Rolex och Tudor. Dessvärre fick inga bilder tas...

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Kommer i november.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tänkte dela med mig av en nyhet från Tudor efter att ha besökt Watchout nu ikväll och pratat med Nymans kontaktperson för Rolex och Tudor. Dessvärre fick inga bilder tas...

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Kommer i november.
Känns otroligt dumt av kontaktpersonen att dela med sig av sådan information, men herre min Klockgud va exalterad jag blev av ditt inlägg.
Skiter i att jag är student, det där kan mycket väl bli mitt första klockköp från en AD.
 

Anlu

Omega
Tänkte dela med mig av en nyhet från Tudor efter att ha besökt Watchout nu ikväll och pratat med Nymans kontaktperson för Rolex och Tudor. Dessvärre fick inga bilder tas...

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Kommer i november.

Vet inte vad jag tycker om detta. I vilket fall kommer försäljningen bli of the hook om det stämmer..

image.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tänkte dela med mig av en nyhet från Tudor efter att ha besökt Watchout nu ikväll och pratat med Nymans kontaktperson för Rolex och Tudor. Dessvärre fick inga bilder tas...

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Kommer i november.
Om detta stämmer så har jag en BB Röd till salu. Kom och köp :woot::nailbiting:
 

Point Blank

Cartier
Tänkte dela med mig av en nyhet från Tudor efter att ha besökt Watchout nu ikväll och pratat med Nymans kontaktperson för Rolex och Tudor. Dessvärre fick inga bilder tas...

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Kommer i november.

Nu trollar du allt va? ;) Lite tidigt för första april. Men är det inhouse och samma clasp som till Pelagos så är jag på.
 

BCKSTRM

Rolex
Vet inte vad jag tycker om detta. I vilket fall kommer försäljningen bli of the hook om det stämmer..

image.jpg
Den där med röd triangel kommer knappast säljas till oss vanliga dödliga. Den var en unik modell de auktionerade ut till välgörenhet. Det hade ju varit självmord att sedan kränga den vanligt. Däremot hoppas jag att det släpps en svart "vanlig" BB.
https://klocksnack.se/threads/tudor-gör-unik-black-bay-till-only-watch-wow.40789/
Ps. Om den mot förmodan gör det är jag sjukt sugen men jag tror att Nymans är ute och cyklar här... :(
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
@Andersbackstrom @Point Blank @Johnne @Chuck @Luciano Cau @dauit @A.Lundqvist

Inget fyllesnack... Hade den på handleden. Och det var grymt.

Detta är inte den unika BBn som ska auktioneras ut. Detta är en vanlig BB. Samma urverk, samma länk, samma allting - förutom färgvalen.

Flera saker som skiljer mellan den vanliga och den unika, tex:
- insertet
- texten på tavlan
- ändlänkarna
- visarna

Jag säger inte att ni måste tro mig, men... Varför inte tro på sanningen? ;)

Edit: pingade er så vi slipper en massa "citat"
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
Inget fyllesnack... Hade den på handleden. Och det var grymt.

Detta är inte den unika BBn som ska auktioneras ut. Detta är en vanlig BB. Samma urverk, samma länk, samma allting - förutom färgvalen.

Flera saker som skiljer mellan den vanliga och den unika, tex:
- insertet
- texten på tavlan
- ändlänkarna
- visarna

Jag säger inte att ni måste tro mig, men... Varför inte tro på sanningen? ;)
Då så, då känns det rimligare! Fan vad fint :) En blå Pelagos och en svart BB så kan man ju glömma Rolex ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
@Andersbackstrom @Point Blank @Johnne @Chuck @Luciano Cau @dauit @A.Lundqvist

Inget fyllesnack... Hade den på handleden. Och det var grymt.

Detta är inte den unika BBn som ska auktioneras ut. Detta är en vanlig BB. Samma urverk, samma länk, samma allting - förutom färgvalen.

Flera saker som skiljer mellan den vanliga och den unika, tex:
- insertet
- texten på tavlan
- ändlänkarna
- visarna

Jag säger inte att ni måste tro mig, men... Varför inte tro på sanningen? ;)

Edit: pingade er så vi slipper en massa "citat"

Så, var tavlan mörkbrun med guldindex och text såsom på BB med rött insert?
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan tudorlovers!
Först. Ja, jag har googlat!
Sen. Jag har en 62510h jubilee med 555 ändlänkar som jag kört till min 76100 sub. Funkar helt ok men tror det finns ändlänkar som funkar bättre.
Så är det någon som har koll? 550?55? 502? Vad funkar. Misstänker att någon ändlänk med större hål för sprintarna hade varit att föredra. Sprintarna till oyster 78500 är ju tjockare och DJ sprintarna är ju rätt taniga och känns fel... Så vem har koll? Hilfe!
 
Topp