• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

@Andersbackstrom @Point Blank @Johnne @Chuck @Luciano Cau @dauit @A.Lundqvist

Inget fyllesnack... Hade den på handleden. Och det var grymt.

Detta är inte den unika BBn som ska auktioneras ut. Detta är en vanlig BB. Samma urverk, samma länk, samma allting - förutom färgvalen.

Flera saker som skiljer mellan den vanliga och den unika, tex:
- insertet
- texten på tavlan
- ändlänkarna
- visarna

Jag säger inte att ni måste tro mig, men... Varför inte tro på sanningen? ;)

Edit: pingade er så vi slipper en massa "citat"

Men helvete. Planen var ju att köpa en blå Pelagos. Nu är det lite mer oklart. Båda? :)

@Ernesto du vet vem som tudormobben kommer lyncha om den inte kommer i november. ;)

Trist att de valde tavlan med fejk-patina, har lite svårt för den men får väl se hur det ser ut på den svarta. Ogillar röd vridning så har inte ens övervägt den tidigare. Men segt att de inte passar på att uppdatera verket när de släpper en ny modell, borde ju komma förr eller senare. Att länken är annorlunda är enklare kan jag köpa.

@Ernesto du vet vem som tudormobben kommer lyncha om den inte kommer i november. ;)

Trist att de valde tavlan med fejk-patina, har lite svårt för den men får väl se hur det ser ut på den svarta. Ogillar röd vridning så har inte ens övervägt den tidigare. Men segt att de inte passar på att uppdatera verket när de släpper en ny modell, borde ju komma förr eller senare. Att länken är annorlunda är enklare kan jag köpa.

Pelagos-låset är ju titan. Så det är ju inte bara att "byta", utan skulle kräva produktion av ett identiskt lås i stål = nya kostnader. Dessutom är ju Pelagosen en dyrare klocka överlag = man förväntar sig bättre kvalitet/funktioner. Och en mycket mer uttalad dykklocka.

Pelagos-låset är ju titan. Så det är ju inte bara att "byta", utan skulle kräva produktion av ett identiskt lås i stål = nya kostnader. Dessutom är ju Pelagosen en dyrare klocka överlag = man förväntar sig bättre kvalitet/funktioner. Och en mycket mer uttalad dykklocka.

Är väl knappast så mycket utvecklingskostnader som de har ett identiskt lås i Titan, kan ju inte vara såååå svårt att tillverka det i stål. Ja, Pelagos är lite dyrare men höj priset på BB lite också när inhouse och nytt lås kommer, det hade nog betalt sig själv.

Är väl knappast så mycket utvecklingskostnader som de har ett identiskt lås i Titan, kan ju inte vara såååå svårt att tillverka det i stål. Ja, Pelagos är lite dyrare men höj priset på BB lite också när inhouse och nytt lås kommer, det hade nog betalt sig själv.
Det må vara hänt att det är så, och enligt @Scaramanga är det redan i stål. Dock tycker jag att Pelagos och BB är helt olika klockor och det unika spännet på Pelagos visar dess tydliga dykarkoppling (så även ventilen). Jag tycker att det är bra att man separerar dessa på det sätt man gör, ungefär som att man separerar Sub och SD kanska tydligt. Att låta BB låna Pelagos spänne tror jag bara leder till kanibalisering.

Det må vara hänt att det är så, och enligt @Scaramanga är det redan i stål. Dock tycker jag att Pelagos och BB är helt olika klockor och det unika spännet på Pelagos visar dess tydliga dykarkoppling (så även ventilen). Jag tycker att det är bra att man separerar dessa på det sätt man gör, ungefär som att man separerar Sub och SD kanska tydligt. Att låta BB låna Pelagos spänne tror jag bara leder till kanibalisering.

Pengarna går till samma företag, ser inte problemet. Köper folk Pelagos istället för BB pga låset så har vi ju ett gäng med kunder som inte är helt nöjda.

Hört lite rykten om att Tudor skall släppa en svart BB runt årskiftet, likt den röda med guld, någon som har hört eller vet mer?:angel:

Nej, jag har också sökt som en galning här på KS men det verkar inte finnas någon med information om det ;);) (kolla på förra sidan)

Haha, där ser man det inlägget hade undgått min radar! :bag:

Hoppas det blir något liknade den här;

Tudor_Only_Watch_2-683x1024.jpg
Tudor_Only_Watch_4-1024x683.jpg

Tänkte dela med mig av en nyhet från Tudor efter att ha besökt Watchout nu ikväll och pratat med Nymans kontaktperson för Rolex och Tudor. Dessvärre fick inga bilder tas...

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Kommer i november.

Hört lite rykten om att Tudor skall släppa en svart BB runt årskiftet, likt den röda med guld, någon som har hört eller vet mer?:angel:

Nej, jag har också sökt som en galning här på KS men det verkar inte finnas någon med information om det ;);) (kolla på förra sidan)
Sökt som en galning är nog rätt ord;)

picture.JPG

Väsensskilda...

Var inne på Bergströms i GBG idag och enligt säljaren var en kille från Rolex inne tidigare och visade "Black Bay Black", hon tyckte den såg riktigt bra ut. Blev lite småchockad så jag frågade inte vidare om klockan. Skulle såklart frågat om färgerna. En svart med WG-index hade jag nog kunnat tänka mig.

Hejsan tudorlovers!
Först. Ja, jag har googlat!
Sen. Jag har en 62510h jubilee med 555 ändlänkar som jag kört till min 76100 sub. Funkar helt ok men tror det finns ändlänkar som funkar bättre.
Så är det någon som har koll? 550?55? 502? Vad funkar. Misstänker att någon ändlänk med större hål för sprintarna hade varit att föredra. Sprintarna till oyster 78500 är ju tjockare och DJ sprintarna är ju rätt taniga och känns fel... Så vem har koll? Hilfe!
Har ditt 62510h "50-märkning" på sista länkbiten närmast ändlänkarna, så borde de fetare bandstiften funka med 550, 50 eller den varianten av 55 som tar fetare springbars. Saknar ditt 62510h "50-märkningen" så kanske inte de fetare bandstiften går igenom "mittlänkarna/fittinglinks" som "dockas ihop" med ändlänkarna?

Hejsan tudorlovers!
Först. Ja, jag har googlat!
Sen. Jag har en 62510h jubilee med 555 ändlänkar som jag kört till min 76100 sub. Funkar helt ok men tror det finns ändlänkar som funkar bättre.
Så är det någon som har koll? 550?55? 502? Vad funkar. Misstänker att någon ändlänk med större hål för sprintarna hade varit att föredra. Sprintarna till oyster 78500 är ju tjockare och DJ sprintarna är ju rätt taniga och känns fel... Så vem har koll? Hilfe!
Ingen som vet? :eek:

Vit plupp, alltså inte samma färg. Fick en inbjudan ikväll igen och kikade i nyktert tillstånd.

Det var alltså inget fyllesnack Chuck ;)

Haha vad bra det var ju Lill lördag så man vet ju aldrig :cigar:
Vit plupp.... Hmm undrar vad tanken är med det? Jag köper att hela klockan är neo vintage med sin storlek men pluppen? Vaffan

Haha vad bra det var ju Lill lördag så man vet ju aldrig :cigar:
Vit plupp.... Hmm undrar vad tanken är med det? Jag köper att hela klockan är neo vintage med sin storlek men pluppen? Vaffan

Tycker att den är riktigt snygg IRL. Inte bara för att det är nytt! Färgerna lirar grymt ihop. Men det går alltid att förbättra - i detta fall pluppen. Hade pluppen varit gul och inringad av rosé istället för vitguld (eller är det stål?) hade den varit snyggare, tycker jag.

Allt som allt: definitivt den snyggaste BBn hittills.

Tillbaka
Topp