• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hejsam

Patek
2-Faktor
Behövs mer mögeltudors i denna tråd!
D6DCE52A-555B-4B50-91B7-53EB0FB0595F.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Jag håller med er i stor utsträckning men tycker båda är lite all-round klockor. Något man kan ha till kostym men också en dag på stranden. Älskar verkligen bb41 men kan inte låta bli att snegla mot datejust... Får väl skaffa båda, känna på dem ett tag och se hur jag gör (kommer sluta med att jag behåller båda...)
 

baen

Omega
Jag fyller också 30 snart och en black bay 41mm är jätte intressant för mig också. Rätt stora lug2lug på dom. Men borde väl funka på en 18cm handled?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Sjukt fin!
En detaljfråga du inte behöver svara på om du inte vill. Är visarna rengjorda tror du? Tavla o index har mysig patina. visarna glänser som ett polerat äpple.
Det är väl stålen i visarna som reflekterar ljuset och då ger lite ljus till lysmassan. Sen är också visarna "högre upp" så då får de ju mer ljus - skulle gissa att det är ljuset som gör att de "glänser" mer.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sjukt fin!
En detaljfråga du inte behöver svara på om du inte vill. Är visarna rengjorda tror du? Tavla o index har mysig patina. visarna glänser som ett polerat äpple.

Den är servad hos AD för inte så länge sedan så det är inte omöjligt att de putsat upp visarna. De har dock lite patina på de blanka ytorna. Hittar man bara rätt vinkel så blänker de flesta visare.

86EDE928-7546-45B3-B672-EC43D0BB7D51.jpeg
 
Topp