• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Var och klämde på en bb36 idag, får säga att jag gillar den.
IMG_3321.JPG

IMG_3322.JPG

IMG_3323.JPG
Sitter fint. Testade du den blåa?
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har koll på om man kan få tag på exvis svart vridringsinlägg till GMT’n? Vore grymt att kunna variera lite.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det jag menar är att det var just storleken 36 som fick mig att vilja ha en, hade den varit 39 eller 41 hade den inte varit lika intressant. Däremot tycker jag att 39 hade varit en mer passande större storlek än 41 och håller därmed med dig.
Förstår.

Ja bb41 blev väldigt fel enligt mig.
Jag tycker bb36an är lite för liten. 38mm så hade jag haft en.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand
Finns ju att hitta lätt begagnade bb58 för listpris, kanske ett alternativ istället för att ”köa” i 6 månader? :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Finns ju att hitta lätt begagnade bb58 för listpris, kanske ett alternativ istället för att ”köa” i 6 månader? :)
Absolut. Men jag köar hellre än betalar nypris för något begagnat som inte är omöjligt att få tag på. Skulle vi prata flera års väntetid och en klocka jag verkligen var såld på skulle det eventuellt vara ett alternativ. Men den här vill jag köpa ny av AD, alt begagnat ca 20% under list :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Absolut. Men jag köar hellre än betalar nypris för något begagnat som inte är omöjligt att få tag på. Skulle vi prata flera års väntetid och en klocka jag verkligen var såld på skulle det eventuellt vara ett alternativ. Men den här vill jag köpa ny av AD, alt begagnat ca 20% under list :)
Förstår ditt resonemang, om du vill lägga lite energi på det och eventuellt leta dig utanför Sverige kan jag lova att du får en ny bb58 tidigare än inom 6 månader iallafall :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Förstår ditt resonemang, om du vill lägga lite energi på det och eventuellt leta dig utanför Sverige kan jag lova att du får en ny bb58 tidigare än inom 6 månader iallafall :)
Tack. Tanken har slagit mig men känns som mycket mek för relativt ”billig” klocka. Vill ju hämta ut den själv och inte få den skickad. Sverige reser jag runt i genom jobbet så kan plocka upp lite varsomhelst. Utanför Sverige är det värre. Skulle väl vara Amsterdam nästa helg då jag och frugan ska dit. Men tvivlar på att någon AD har den inne på så kort varsel?
*edit: Med billig menar jag att den fort blir dyr om jag ska resa och ha mig för att hämta den. Med min ekonomi är det verkligen ingen billig klocka
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand
Det enda är att fråga runt. Det var samma väntetid, ett halvt till ett år sades det allmänt, när jag köpte min men ringde och frågade och en med länk fanns inne, samma dag.
 

TonyM

Cartier
Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand
Ring runt och kolla. När jag var hos Bergströms Göteborg i mitten på december för att hämta ut en annan klocka så hade dom bb58 på länk i lager. Min uppfattning var att det ej var någon väntelista då försäljaren frågade om jag ville köpa den istället för klockan jag var där för. Jag kan ha fel men fick frågan iaf.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det enda är att fråga runt. Det var samma väntetid, ett halvt till ett år sades det allmänt, när jag köpte min men ringde och frågade och en med länk fanns inne, samma dag.
Ring runt och kolla. När jag var hos Bergströms Göteborg i mitten på december för att hämta ut en annan klocka så hade dom bb58 på länk i lager. Min uppfattning var att det ej var någon väntelista då försäljaren frågade om jag ville köpa den istället för klockan jag var där för. Jag kan ha fel men fick frågan iaf.

Tack för era svar. Låter ju mycket bra. Fast då kanske man inte ska vara för het på gröten då:sorry: Är totalt uppbokad till slutet på januari och har ingen möjlighet att hämta förrän tidigast v.5
Fast dem flesta AD’s kanske kan hålla några veckor om man skickar en delbetalning? Vad säger erfarenheterna om detta?
 

TonyM

Cartier
Tack för era svar. Låter ju mycket bra. Fast då kanske man inte ska vara för het på gröten då:sorry: Är totalt uppbokad till slutet på januari och har ingen möjlighet att hämta förrän tidigast v.5
Fast dem flesta AD’s kanske kan hålla några veckor om man skickar en delbetalning? Vad säger erfarenheterna om detta?
Som sagt jag kan ha fel. Jag blev iaf erbjuden att köpa den dom hade i GBG trots att jag ej stod på kö eller handlat där tidigare.
Men skulle det vara så att det är väntelista så har jag svårt att tro att dom håller den i veckor.
 

Minuten

Cartier
Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand

Jag fick vänta 8 månader på min. Beställde i april, då trodde AD att den skulle komma i sept/okt och när jag pratade med dem då lät det som att den antagligen inte skulle komma före årsskiftet, strax före jul hörde de av sig att den kommit, det blev affär samma dag:cigar:
 

Code

AKA Vincent B
Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
Tror dig. Blir intressant att se vad tiden blir för mig då jag är så nära ”medelsvensson” man kan komma. Kommer givetvis skriva här i tråden om hur det går för mig då det kan vara en bra fingervisning för andra i min situation.
 
Topp