Jo den är skitfin men varför.... Varför var dom tvungna att göra en 36 o en 41???
När 39 (typ) kunde passat fler än båda dom andra gör tillsammans....
39 istället för 41 köper jag, men att originalet är 36 var hela poängen för mig. Precis lagom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo den är skitfin men varför.... Varför var dom tvungna att göra en 36 o en 41???
Vilket original?39 istället för 41 köper jag, men att originalet är 36 var hela poängen för mig. Precis lagom.
Sitter fint. Testade du den blåa?Var och klämde på en bb36 idag, får säga att jag gillar den.
Jag känner inget behov av en 39a, tycker det kunde räckt med 36.Jo den är skitfin men varför.... Varför var dom tvungna att göra en 36 o en 41???
Nej tyvärr, tror den bara fanns på läder och jag är dessutom en svart eller vit-killeSitter fint. Testade du den blåa?
Jag testade den blåa och den kändes kul, även om nyansen inte är klockren imo. Men visst är den bra, tror dock att svart håller i längden.Jag känner inget behov av en 39a, tycker det kunde räckt med 36.
Nej tyvärr, tror den bara fanns på läder och jag är dessutom en svart eller vit-kille
Ja hade jag haft fler klockor att rotera med så hade en blå varit intressant. Du var lite sugen på ett tavelbyte va?Jag testade den blåa och den kändes kul, även om nyansen inte är klockren imo. Men visst är den bra, tror dock att svart håller i längden.
Ja, jag blev väldigt pepp på att byta precis när de släppte den blåa. Kostnad ligger tydligen kring 5500 för arbete o tavla. Möjligtvis rimligt, men känns overkill bara för nöjet.Ja hade jag haft fler klockor att rotera med så hade en blå varit intressant. Du var lite sugen på ett tavelbyte va?
BB36, som kom först.Vilket original?
Du gillar att bb36 är 36mm som originalet bb36?BB36, som kom först.
Du gillar att bb36 är 36mm som originalet bb36?
Förstår.Det jag menar är att det var just storleken 36 som fick mig att vilja ha en, hade den varit 39 eller 41 hade den inte varit lika intressant. Däremot tycker jag att 39 hade varit en mer passande större storlek än 41 och håller därmed med dig.
Smaken är ju individuell . För mig är det storleksmässigt perfekt och nog det närmsta jag någonsin kommer en gammal 1016.Förstår.
Ja bb41 blev väldigt fel enligt mig.
Jag tycker bb36an är lite för liten. 38mm så hade jag haft en.
Finns ju att hitta lätt begagnade bb58 för listpris, kanske ett alternativ istället för att ”köa” i 6 månader?Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand
Absolut. Men jag köar hellre än betalar nypris för något begagnat som inte är omöjligt att få tag på. Skulle vi prata flera års väntetid och en klocka jag verkligen var såld på skulle det eventuellt vara ett alternativ. Men den här vill jag köpa ny av AD, alt begagnat ca 20% under listFinns ju att hitta lätt begagnade bb58 för listpris, kanske ett alternativ istället för att ”köa” i 6 månader?
Förstår ditt resonemang, om du vill lägga lite energi på det och eventuellt leta dig utanför Sverige kan jag lova att du får en ny bb58 tidigare än inom 6 månader iallafallAbsolut. Men jag köar hellre än betalar nypris för något begagnat som inte är omöjligt att få tag på. Skulle vi prata flera års väntetid och en klocka jag verkligen var såld på skulle det eventuellt vara ett alternativ. Men den här vill jag köpa ny av AD, alt begagnat ca 20% under list
Tack. Tanken har slagit mig men känns som mycket mek för relativt ”billig” klocka. Vill ju hämta ut den själv och inte få den skickad. Sverige reser jag runt i genom jobbet så kan plocka upp lite varsomhelst. Utanför Sverige är det värre. Skulle väl vara Amsterdam nästa helg då jag och frugan ska dit. Men tvivlar på att någon AD har den inne på så kort varsel?Förstår ditt resonemang, om du vill lägga lite energi på det och eventuellt leta dig utanför Sverige kan jag lova att du får en ny bb58 tidigare än inom 6 månader iallafall
Det enda är att fråga runt. Det var samma väntetid, ett halvt till ett år sades det allmänt, när jag köpte min men ringde och frågade och en med länk fanns inne, samma dag.Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Jag har ingen relation eller kontakter hos någon AD. Vad tror vi jag kan tänkas behöva vänta i mitt fall!? 6 månader?? Kan tänka mig att betala handpenning om det eventuellt skylla hjälpa min sak. Vad tror ni som köpt en? Och även ni andra som kan tänkas ha en kvalificerad gissning? Tack på förhand
Ring runt och kolla. När jag var hos Bergströms Göteborg i mitten på december för att hämta ut en annan klocka så hade dom bb58 på länk i lager. Min uppfattning var att det ej var någon väntelista då försäljaren frågade om jag ville köpa den istället för klockan jag var där för. Jag kan ha fel men fick frågan iaf.Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Det enda är att fråga runt. Det var samma väntetid, ett halvt till ett år sades det allmänt, när jag köpte min men ringde och frågade och en med länk fanns inne, samma dag.
Ring runt och kolla. När jag var hos Bergströms Göteborg i mitten på december för att hämta ut en annan klocka så hade dom bb58 på länk i lager. Min uppfattning var att det ej var någon väntelista då försäljaren frågade om jag ville köpa den istället för klockan jag var där för. Jag kan ha fel men fick frågan iaf.
Som sagt jag kan ha fel. Jag blev iaf erbjuden att köpa den dom hade i GBG trots att jag ej stod på kö eller handlat där tidigare.Tack för era svar. Låter ju mycket bra. Fast då kanske man inte ska vara för het på gröten då Är totalt uppbokad till slutet på januari och har ingen möjlighet att hämta förrän tidigast v.5
Fast dem flesta AD’s kanske kan hålla några veckor om man skickar en delbetalning? Vad säger erfarenheterna om detta?
Ok, lite gissningar och spekulationer från tråden då: Tänkte ringa runt till diverse AD’s i Sverige imorgon för att ställa mig på kö gällande BB58.
Tror dig. Blir intressant att se vad tiden blir för mig då jag är så nära ”medelsvensson” man kan komma. Kommer givetvis skriva här i tråden om hur det går för mig då det kan vara en bra fingervisning för andra i min situation.Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
Vill du verkligen starta denna diskussion igen?Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..