Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det skulle vara trist. Det där är den klockan från Tudor arkivet som verkade som inspiration för den röda Black Bay om jag inte har fel, återfinns i Hodinkee videon.Basel släpp 2019?
Lufta på och var inte blyg med bilder när den är ute på äventyrTack! Knappt rört den sen jag köpte den men idag fick den luftas lite
Här kommer färska bilder från Hodinkees utsökta besök hos TudorJag tycker det skulle vara trist. Det där är den klockan från Tudor arkivet som verkade som inspiration för den röda Black Bay om jag inte har fel, återfinns i Hodinkee videon.
Finns bara med ETA.En liten fundering kring urverket i Tudor Black Bay 41 (och även dom andra storlekarna) som jag inte lyckats få kläm på och hoppas att det är ok att fråga om i denna tråd? Kommer den också ( eller finns den ) med inhouse verket som sitter i Black Bay Heritage eller finns den bara med ETA? Och vet man varför isåfall?
Finns bara med ETA.
Inget större fel på 2824-verket heller. Top Grade och regulerat och ska prestera riktigt bra. Dessutom ett ETA vilket sänker servicekostnader och är bara allmänt en arbetshäst som vi vet står sig med tiden.Ok, lite synd.... Skulle vilja ha inhouse verket som är COSC...
Tack för snabbt svar!
Inget större fel på 2824-verket heller. Top Grade och regulerat och ska prestera riktigt bra. Dessutom ett ETA vilket sänker servicekostnader och är bara allmänt en arbetshäst som vi vet står sig med tiden.
Men jag förstår varför du har ett in-house-sug
Har bara gott att säga om min BB41, ligger konstant på -1s/dygn buren på handleden. Men det är svårt att diskutera med en känslaDet är precis som du säger, 2824 är ju ett riktigt bra urverk, inget snack om saken. Det är ju egentligen lite knasigt att man hakar upp sig på COSC samt inhouse verk, på något konstigt sätt så gör det känslan mer "exklusiv" Sen finns det ju väldigt många 2824 som klarar sig inom COSC-värdena, men det är ändå något speciellt med känslan att ha det där certifikatet
Har bara gott att säga om min BB41, ligger konstant på -1s/dygn buren på handleden. Men det är svårt att diskutera med en känsla
Vad kostar en sån blå i bra skick numera? Kostade väl 30 när jag kollade sist men priserna verkar stigit... Glömt ref också... Ngn?Här kommer färska bilder från Hodinkees utsökta besök hos Tudor
Min första klocka över 30k var en röd black bay, men ville ha en Rolex så för mig blev det nästa steg. Men i december återvände jag till Tudor då jag införskaffade mig en snowflake från 78.Ni som ägt/äger Tudor klockor - Blir nästa naturliga och oundvikliga steg att köpa en Rolex, eller är ni "nöjda"? Tänker speciellt på de som har Submariner/Black bay/Chrono/Style Modellerna. Svara ärligt nu
Det där är nog ofta fördomar bland endera icke-klockintresserade alternativt nytillkomna som inte är eller hunnit bli genuint intresserade av klockor själva att man tror att det alltid eller för det mesta är så. Själv minns jag inte jag hade haft nån Tudor före de ganska få Rolex jag haft, åtminstone inte den första.Ni som ägt/äger Tudor klockor - Blir nästa naturliga och oundvikliga steg att köpa en Rolex, eller är ni "nöjda"? Tänker speciellt på de som har Submariner/Black bay/Chrono/Style Modellerna. Svara ärligt nu
Både ja och nej.Ni som ägt/äger Tudor klockor - Blir nästa naturliga och oundvikliga steg att köpa en Rolex, eller är ni "nöjda"? Tänker speciellt på de som har Submariner/Black bay/Chrono/Style Modellerna. Svara ärligt nu
Vad är prisnivån?Vad kostar en sån blå i bra skick numera? Kostade väl 30 när jag kollade sist men priserna verkar stigit... Glömt ref också... Ngn?
Edit: Hittade allt jag behövde.
Vad är prisnivån?
Min första klocka över 30k var en röd black bay, men ville ha en Rolex så för mig blev det nästa steg. Men i december återvände jag till Tudor då jag införskaffade mig en snowflake från 78.
Och C24 är överlag dyrt.Kollar man på Chrono24 så finns svarta för ca 45-55tkr och blåa kostar ca 10-15tkr mer.
Referensen heter 79090 och den tidigare referensen 76100 kostar ungefär samma.
Och C24 är överlag dyrt.
Jag ägde Rolex 6-siffriga submariner.Ni som ägt/äger Tudor klockor - Blir nästa naturliga och oundvikliga steg att köpa en Rolex, eller är ni "nöjda"? Tänker speciellt på de som har Submariner/Black bay/Chrono/Style Modellerna. Svara ärligt nu
Är det någon som har koll på väntetiden för BB58 hos svenska AD’s? (Läs främst Sthlm)
I England är den fortfarande 6mån