• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
77D88DA6-4CE4-4E44-80A4-EE46A270BB80.jpeg
Tudortorsdag
 

m_s

Patek
2-Faktor
Några intryck efter en 2-3 minuters kläm är:

+Tavlan och index, riktigt nice och väldigt trevlig skillnad mot våra vanliga Black Bays
+Vridningen, gillar starkt, 12h bezel innebär ju fusk GMT vilket är otroligt bekvämt
+Läderbandet, riktigt mysigt med gummibaksida, går att bada med
+Kupade glaset gör hela tavlan levande

-Låsmekanismen i sig är bra gjord och enkel att hantera men gör att det blir väldigt mycket metall och inte många raka linjer. Detta förstör en hel del av det visuella med klockan. Denna bit är nog det som eventuellt kan stjälpa klockan.

Jag både gillar och inte gillar, det jag funderar på är hur det kommer kännas nästa gång jag ser den. Ska bli väldigt intressant och ser fram emot att få ett butiks exemplar framför mig med ett levande urverk i.
 

Mau86

Cartier
2-Faktor
Annars har Vanguard redan sitt att beställa:
https://vanguardstraps.com/collections/black-bay-fifty-eight

Kan väl gissa att RubberB tar sin vanliga USD 250, vilket då nästan är dubbelt från Vanguards USD 130. Om kvalitén är dubbelt så bra låter jag vara osagt.
Annars har Vanguard redan sitt att beställa:
https://vanguardstraps.com/collections/black-bay-fifty-eight

Kan väl gissa att RubberB tar sin vanliga USD 250, vilket då nästan är dubbelt från Vanguards USD 130. Om kvalitén är dubbelt så bra låter jag vara osagt.
Vanguard Finns även till 36an och väldigt bekvämt
76C9A444-7D67-4512-BD52-7EAB5B66D645.jpeg
 
Senast ändrad:

UNO

Panerai
Jag sprang igenom WATCHOUT fredag eftermiddag.
Bäst ”drag” vid Tudor, en bricka med Blackbays som räcktes kors och tvärs, lite som det var förr.
En Rolex, en Panerai är en bruksklocka och när den räcks över som något heligt av en handskbeklädd hand försvinner mycket magi för mig.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Fick samtal från AD imorse...Yes tänker jag...nu finns BB58 att hämta. Nope de ville bara meddela att de förmodligen inte kommer få de ex som de ska iår enligt tilldelningen. Ej med något i okt leveransen. De kunde ej heller säga vad det beror på. Deras kontakt på Tudor svarar ej varför leveranserna lyser med sin frånvaro. Trist.
Rob E är AD i fråga.
Tudor kanske ha pumpat upp värsta lagret o kommer inom kort överösa marknaden :)
 

dicken

Omega
2-Faktor
Fick samtal från AD imorse...Yes tänker jag...nu finns BB58 att hämta. Nope de ville bara meddela att de förmodligen inte kommer få de ex som de ska iår enligt tilldelningen. Ej med något i okt leveransen. De kunde ej heller säga vad det beror på. Deras kontakt på Tudor svarar ej varför leveranserna lyser med sin frånvaro. Trist.
Rob E är AD i fråga.
Tudor kanske ha pumpat upp värsta lagret o kommer inom kort överösa marknaden :)
Trist att höra!
 

lofgreno

Vacheron
Fick samtal från AD imorse...Yes tänker jag...nu finns BB58 att hämta. Nope de ville bara meddela att de förmodligen inte kommer få de ex som de ska iår enligt tilldelningen. Ej med något i okt leveransen. De kunde ej heller säga vad det beror på. Deras kontakt på Tudor svarar ej varför leveranserna lyser med sin frånvaro. Trist.
Rob E är AD i fråga.
Tudor kanske ha pumpat upp värsta lagret o kommer inom kort överösa marknaden :)
Killen från Krons på Watchout eventet nämnde att dom stängt kön på BB58:an. Han trodde dock att dom skulle komma ut med fler varianter av denna då den är så omåttligt populär. :)
GMT´n däremot hade dom lager på. Inte alls lika poppis...
GMTvsBB58.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Killen från Krons på Watchout eventet nämnde att dom stängt kön på BB58:an. Han trodde dock att dom skulle komma ut med fler varianter av denna då den är så omåttligt populär. :)
GMT´n däremot hade dom lager på. Inte alls lika poppis...
GMTvsBB58.jpg
Vore inte det konstigt att komma ut med flera versioner av den modell som de har så svårt att leverera att de får stänga köer och inte kan leverera det som planerats av de som finns ens?
Då måste stora förändringar till för inte lär meningen vara att efterfrågan ska minska av flera versioner.
 

lofgreno

Vacheron
Vore inte det konstigt att komma ut med flera versioner av den modell som de har så svårt att leverera att de får stänga köer och inte kan leverera det som planerats av de som finns ens?
Då måste stora förändringar till för inte lär meningen vara att efterfrågan ska minska av flera versioner.
...tänkte inte på det...:(
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
...tänkte inte på det...:(
Nej det var väl inte du som sa det, du återgav väl vad han från Krons sa men det förvånar mig att han sa så. Vet inte hur de tänker då eller vad de planerar. Riktigt stora produktionsökningar eller något annat... verkar inte lätt.
Min misstanke har varit länge att tillgången stryps men det kan vara fel förstås.
 

lofgreno

Vacheron
Nej det var väl inte du som sa det, du återgav väl vad han från Krons sa men det förvånar mig att han sa så. Vet inte hur de tänker då eller vad de planerar. Riktigt stora produktionsökningar eller något annat... verkar inte lätt.
Min misstanke har varit länge att tillgången stryps men det kan vara fel förstås.
Hehe, jo förvisso. Men tänkte inte på det du sa när han nämnde det. Sen var det väl mer än önskan från hans sida...(nya modeller dvs).
Men dom kanske ska utöka sin produktion, bygger ut eller effektiviserar. Är det bara BB58 som säljer som smör eller vad beror det på liksom?
Är ju inte heller omöjligt att tillgången stryps för att hålla uppe efterfrågan heller... Well well, vi får se.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Hehe, jo förvisso. Men tänkte inte på det du sa när han nämnde det. Sen var det väl mer än önskan från hans sida...(nya modeller dvs).
Men dom kanske ska utöka sin produktion, bygger ut eller effektiviserar. Är det bara BB58 som säljer som smör eller vad beror det på liksom?
Är ju inte heller omöjligt att tillgången stryps för att hålla uppe efterfrågan heller... Well well, vi får se.
En teori:
Produktion av BB58 stryps för att inte alla ska gå och köpa för att när de sen lanserar nya BB58or så finns det köpare...
Om alla som idag vill ha en BB58 kan köpa en BB58 så finns det inga köpare sen.
 

victortan2020

Breitling
Hi all, just to show you guys a very ugly but handsome watch which i just got 2 days ago
1f60a.png

Lets take a few photos to show the inner part of the locking mechanism, the caseback & endlinks, they are designed quite differently, the nonfunctional 6 o'clock locking claw seems to have different endlink design as compare to the other.
And obviously it has 2 spring bars each side to hold the strap as well as the "claw".
Thats it for now, hope you like my sharing. thank you
 

Bilagor

  • PicsArt_10-21-02.06.23.jpg
    PicsArt_10-21-02.06.23.jpg
    85 KB · Visningar: 1
  • PicsArt_10-21-02.04.05.jpg
    PicsArt_10-21-02.04.05.jpg
    88.2 KB · Visningar: 1
  • PicsArt_10-21-02.01.29.jpg
    PicsArt_10-21-02.01.29.jpg
    110.4 KB · Visningar: 1
  • 20191020_151336.jpg
    20191020_151336.jpg
    91 KB · Visningar: 1
  • PicsArt_10-21-02.50.20.jpg
    PicsArt_10-21-02.50.20.jpg
    183.1 KB · Visningar: 0
Topp