• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Screenshot_2019-10-27-07-54-42-324_com.chrono24.mobile.png
Kanske fel ställe att fråga men är lite insnöad på bb58 men tittar även på en dj i samma/liknande prisklass. Vad bör man välja och varför? Gillar båda så frågan är mer om Tudor kan ta kål på Rolex hungern eller inte. Har en GS sim är fantastisk t.ex. men finns ett Rolex och ett Tudor sug... men inte de pengarna som krävs för båda.

Vidare är bb58 klrd att köpa nu, ny?
Är inte Tudor date day det givna alternativt om man egentligt vill ha en DJ? Det är ju så nära man kommer typ.
 

Starillusion

Cartier
Det är väl priserna som fått mig att snegla på Tudor, annars hade jag bara kört på en sub eller ej eller ännu hellre för master

Menar du gmt eller yacht master. För en yacht går att få för rimliga pengar. Då är det ju bara köra det om du gärna vill ha rolex.
Själv har jag haft så många olika och tröttnat väldigt mycket på rolex. Känner att Tudor är ett roligt märke som växer mycket inom kort.
Jag ser det som värda klockor för du får mycket för pengarna. Dock är dom ju påväg upp som allt annat.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Menar du gmt eller yacht master. För en yacht går att få för rimliga pengar. Då är det ju bara köra det om du gärna vill ha rolex.
Själv har jag haft så många olika och tröttnat väldigt mycket på rolex. Känner att Tudor är ett roligt märke som växer mycket inom kort.
Jag ser det som värda klockor för du får mycket för pengarna. Dock är dom ju påväg upp som allt annat.
Gmt gillar inte ym
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nja, det är väl närmre dd, men det är också verket jag är ute efter, vill gärna ha inhouse
Jo det är ju dagvisning så visst är den mer lik dd på ett sätt. Jag tycker ändå att den är det mest nära alternativet till dj som jag kan komma på. Men... Rolex verk har den ju inte. Å andra sidan är nog skillnaden i kvalitet jämfört ett ETA top grade i praktiken ganska obefintlig. Men visst, det är ju liksom ett av skälen att köpa en Rolex. Däremot skulle jag inte värdera Tudors inhouse som mer intressant än deras ETA.
 

wanstahl

Cartier
En fråga till er som har bb36. När ni köper Nato/perlon köper ni i 18 eller 20mm (såvida 19mm inte finns)? Vad blir snyggast?

Upplever 19mm som en bråkig storlek att hitta snygga band till.
 
Den som har tips på hur jag hittar en tudor i storleken 36-38mm, med fluted bezel, datumbubbla och vanlig jubilee bjuds på glass!

Ingen av de nya modellerna uppfyller väl dessa kriterier eller har jag fel?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
En fråga till er som har bb36. När ni köper Nato/perlon köper ni i 18 eller 20mm (såvida 19mm inte finns)? Vad blir snyggast?

Upplever 19mm som en bråkig storlek att hitta snygga band till.
Det tråkiga svaret är att skippa nato/perlon. Tycker den polerade glasringen blir en mismatch gentemot det tooliga i nato. Annars så prova leta på ebay alt hör för i Speedytråden då det är 19mm som gäller där med väl?
 

lofgreno

Vacheron
Lutigt att GMT finns i lager. Rob E har 12 mån kö och Nymans har stängt kölistan. Får ringa Krons och kolla :)
För att förvirras lite mer så såg jag denna video på Youtube precis. Enl dom är det helt fullt med Tudor klockor överallt. Är ju iofs USA men ändå. Är det bara jag som tycker det är lite konstigt?
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
ea3cc136-1421-4a03-80cc-ef7e2e34b9d0.jpg
Vad tror ni om följande 9050/0 ok skick? Verkar sr något på ena bilden men borta på andra

Vad kan en sådan betinga? Är sen äkta?
52e2341d-456e-4682-a7df-fb083791e376.jpg
0987ea9f-c4a0-4386-9498-9ce4b4f1b28b.jpg
 
Senast ändrad:
Topp