• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ostekta tråden om Råbiff.

chimaira

Cartier
Hur tycker ni köttet ska "preppas"? Många krogar kör ju traditionell köttkvarn vilket jag tycker är tok för dåligt. Blir liksom en gegga på något vis. Samt att den tappar den fina texturen. Jag tycker köttet alltid ska preppas med köksniv, aldrig köttkvarn.



Jag tycket absolut att skuret/hackat kött är bäst men grovmalet funkar också.
När jag gör RB själv så skär jag alltid köttet, ungefär som i andra videon.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Hur tycker ni köttet ska "preppas"? Många krogar kör ju traditionell köttkvarn vilket jag tycker är tok för dåligt. Blir liksom en gegga på något vis. Samt att den tappar den fina texturen. Jag tycker köttet alltid ska preppas med köksniv, aldrig köttkvarn.



Helt klart med kniv, både för ögat och käkens skull
 

Malmoo

Omega
Vilken kul tråd, jag är från de södra delarna av landet och har således inte några tips. Men ös gärna på med lite bilder när ni provar er fram.

Jag älskar rått kött i alla dess former. Finns riktig trevliga varianter runt om i världen, även om en klassisk variant är svår att slå.

Lägger in en bild på helgens hemmakäk, en bild på olika varianter av rått kött som kan inspirera, samt en bild av en klocka. Vi är trots allt ett klockforum.

Ha en bra dag KS!
F8088E12-7289-4F5F-A160-7C7BCA3A28A5.jpeg

DDA84180-8515-4402-A880-7DC522AC1532.jpeg

7B51F5F5-0A80-4044-9E9A-B21E9EF46EA5.jpeg
 

chimaira

Cartier
Vilken kul tråd, jag är från de södra delarna av landet och har således inte några tips. Men ös gärna på med lite bilder när ni provar er fram.

Jag älskar rått kött i alla dess former. Finns riktig trevliga varianter runt om i världen, även om en klassisk variant är svår att slå.

Lägger in en bild på helgens hemmakäk, en bild på olika varianter av rått kött som kan inspirera, samt en bild av en klocka. Vi är trots allt ett klockforum.

Ha en bra dag KS!
F8088E12-7289-4F5F-A160-7C7BCA3A28A5.jpeg

DDA84180-8515-4402-A880-7DC522AC1532.jpeg

7B51F5F5-0A80-4044-9E9A-B21E9EF46EA5.jpeg
Snygg talrik och bra bira!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Kan vi inte försöka hålla lite liv i den här tråden? Jag kommer posta så fort jag på råbiffen igen haha!
 
Topp