S
Staafen
Guest
Kan vi inte försöka få ihop en topp 3 i varje storstad, det hade varit skoj!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar du inte råbiff?
Fan alltså jag vet inte inteGillar du inte råbiff?
Fan alltså jag vet inte inte
Smakar det fullrått kött utan något annat bara typ kallt järn då? Eller är det kryddat?
Jag håller med! Iaf en av dem!Råbiff är meningen med livet.
Ska ha ett större party snart och försöker övertala frun att ”självklart kan man ha råbiff som snittar” hon är skeptiskt att det inte är fräscht. Humbug säger jag!Jag håller med! Iaf en av dem!
Självklart kan man ha det! =DSka ha ett större party snart och försöker övertala frun att ”självklart kan man ha råbiff som snittar” hon är skeptiskt att det inte är fräscht. Humbug säger jag!
Okej okej vi får köra på det dåLite olika. En del restauranger kryddar köttet, andra inte. Grejen är väl att man får tillbehör man kan krydda med efter egen smak. Har du inte testat kan du alltid testa det som förätt, då får man halva storleken av en huvudrätt ungefär.
Sen fullrått som i att tugga i en rå köttbit? Absolut inte.
Griffins måste jag testa! Tack för tipset!Stockholm:
Griffins (väldigt prisvärd dessutom.
Restaurang SMAK (twist)
Strandvägen 1
Okej okej vi får köra på det då
Jag är inte klökig eller så, äter mycket rare burgare av någon outgrundlig anledning och det är ju skräp bara.
Är köttet helt kallt i råbiff?
Griffins måate jag testa! Tack för tipset!
Det ser inte ut att vara en klassiker men kan ju smaka magiskt ändå!Griffins tycker om att ändra om sin råbiff beroende på säsong. Har dock aldrig blivit besviken
Mm. Glömde bort detDet ser inte ut att vara en klassiker men kan ju smaka magiskt ändå!
Det spelar ju som sagt ingen större roll om det är alla de klassiska tillbehören. Det kan ju vara grymt gott ändå!Mm. Glömde bort det
Hahaha ja det där är verkligen inte en klassisk råbiff men den är galet god!På tal om Strandvägens... Var är köttet?
Detta ska jag nog prova. Ser ut som det kan bli riktigt bra.Hittade receptet på nätet också. Tar mig friheten att döpa om den :
Tartare Grafton
2 äggulor
2 msk god olja (jag brukar ha i lite mer)
2 tsk Dijonsenap
1 msk Worchestershiresås (eller mer)
2 stänk Tabasco
1-2 msk finhackad gul lök (eller mer)
1 msk hel kapris (brukar balansera syran med lite av spadet med)
Hackad persilja till garnering
Beredning: Vispa gulorna pösiga i en djup tallrik med en gaffel, tillsätt olja och senap under fortsatt vispning tills den tjocknar lite.
Tillsätt Tabasco och Worchestershiresåsen. Blanda i lök, kapris och en del av persiljan. Krydda väl med salt och nymalen peppar.
Blanda nu såsen med köttet och garnera med resten av persiljan.
Okej okej vi får köra på det då
Jag är inte klökig eller så, äter mycket rare burgare av någon outgrundlig anledning och det är ju skräp bara.
Är köttet helt kallt i råbiff?
Testa en koreansk variant, passar bra som snitt.Ska ha ett större party snart och försöker övertala frun att ”självklart kan man ha råbiff som snittar” hon är skeptiskt att det inte är fräscht. Humbug säger jag!
Sant!Testa en koreansk variant, passar bra som snitt.