• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Herrejösses vad jag har blivit blixtförälskad i Samuraien. Dock svårt att bedömma vilken av alla varianter det är man "vill-höver"! PADI ligger mig närmst om hjärtat nu. Är det någon skillnad på uren förutom det estetiska från de olika versionerna?
De från första generationen har väl 7s-verk. Ingen uppdragning.
De från andra har 4s, typ ett 7s fast med uppdragning och de allra senaste har jag dålig koll på verken men de har uppgraderats med keramisk bezel o safirglas tror jag. Betydligt dyrare är de i vilket fall

Edit. Inte 4s. 4r ska det vara

Senast ändrad:
De från första generationen har väl 7s-verk. Ingen uppdragning.
De från andra har 4s, typ ett 7s fast med uppdragning och de allra senaste har jag dålig koll på verken men de har uppgraderats med keramisk bezel o safirglas tror jag. Betydligt dyrare är de i vilket fall

Edit. Inte 4s. 4r ska det vara
Ah okey, tack för infon!

***EDIT: Finns det någon bra site som man kan köpa begade seikos ifrån? Känner att jag inte har ro att vänta till en Samurai PADI kommer ut i bra skick i Sverige och tyckte inte utbudet på ebay var imponerande och chrono24 var dyrare än nya.

Senast ändrad:
Hej. Undrar om någon här har Samurai länkbit till salu, då jag har lyckats slarva bort extra länkar och nu behöver jag förlänga den. Alternativt om ni har tips på var jag kan köpa sådan utan att behöva vänta i två veckor.

Ah okey, tack för infon!

***EDIT: Finns det någon bra site som man kan köpa begade seikos ifrån? Känner att jag inte har ro att vänta till en Samurai PADI kommer ut i bra skick i Sverige och tyckte inte utbudet på ebay var imponerande och chrono24 var dyrare än nya.
En padi borde väl någon på forumet ha som inte används. Lägg ut en köpesannons. Kolla med medlemmar som lagt ut bilder på sina och kika om de är intresserade av försäljning.
Vad är budget? Nya reas väl ut på klockmagasinet annars.

En padi borde väl någon på forumet ha som inte används. Lägg ut en köpesannons. Kolla med medlemmar som lagt ut bilder på sina och kika om de är intresserade av försäljning.
Vad är budget? Nya reas väl ut på klockmagasinet annars.

Helt rätt, kollade med några men den 11/11 så var det alldeles för bra pris på en svart King Samurai så förhoppningsvis dimper den ner i brevlådan idag eller imorgon :)

Nu har jag använt King Samuraien i några dagar och är sjukt nöjd, fin pjäs som (enligt mig) ger ett intryck av kvalite.
IMG_1477.jpg

Nu är den orangea hemma. Känns som en kul combo att skifta mellan. Nu ska vi bara se om det skall kompletteras med något extra band. Tänker att ett mesh typ stativ hade varit kanon.

Bilagor

• 13A97ABC-F3A8-48AE-AB1B-D489FCA8E147.jpeg
    13A97ABC-F3A8-48AE-AB1B-D489FCA8E147.jpeg
    194.3 KB · Visningar: 24
Någon som vet hur rätt färgen på det orangea crafter blue är jämfört med tavlan. Matchar det?

känns som borealis orangea variant stämmer bättre på bild.

Tillbaka
Topp