• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Tobyponken

Cartier
Kärt återseende från förra sommaren. Inte samma klocka men samma ref.
20210312_144553.jpg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Är i köptagen för en fin sommar samuraj. Jag ser att flera har Crafter band, hur är komforten jämfört mot orginalet och drar det till sig damm?
Crafter gummit är sjukt bekvämt, så bekvämt att jag som alltid byter till länk så fort som möjligt i vanliga fall är frälst. Har original till en annan Seiko, men det rykte ganska snabbt. Dels för den förbannade flärpen och dels för att jag tyckte det blev varmt under. CBet kommer få sitta kvar. Drar inte åt sig något såvitt jag märkt. Kan bara rekommendera det
 

hiboy

Omega
Crafter gummit är sjukt bekvämt, så bekvämt att jag som alltid byter till länk så fort som möjligt i vanliga fall är frälst. Har original till en annan Seiko, men det rykte ganska snabbt. Dels för den förbannade flärpen och dels för att jag tyckte det blev varmt under. CBet kommer få sitta kvar. Drar inte åt sig något såvitt jag märkt. Kan bara rekommendera det
Låter bra, skall titta på en 37:a idag. Klockan blir ju så mycket snyggare, och lyxigare, med crafter bandet oavsett tavel färg.
 
  • Like
Reactions: Jox

Ekberget

Cartier
Jahapp då skulle bilen servas precis lagom till den här dök upp. Oflyt hela tiden. Snälla hugg den så man får se den användas!
 

Tobyponken

Cartier
Fick mitt Crafter Blue igår men det satt inte alls skönt på min handled. Det jag hade förra året vill jag minnas var mjukare. Kommer det lösa sig om man börjar använda det eller vad tror ni?
20210402_092203.jpg
 

Tobyponken

Cartier
Fick mitt Crafter Blue igår men det satt inte alls skönt på min handled. Det jag hade förra året vill jag minnas var mjukare. Kommer det lösa sig om man börjar använda det eller vad tror ni?
20210402_092203.jpg
Har bestämt mig. Kommer skicka tillbaka mitt Crafter Blue. Vill någon köpa det för 650 kr så hör av er innan tisdag. Obs, helt i nyskick. Endast provmonterat.
 

hiboy

Omega
Jag förstår vad du menar, klockan ligger inte riktigt an mot armen då bandet är lite styvt. Har du testat att koka bandet. Kan inte garantera att det hjälper men googla på det.
 
Topp